Kort geleden is mijn Samsung Ativ Book 8 gestolen zodat ik op zoek moet naar een vervanger.
Met de laptop was ik uitermate tevreden. Als ik nu weer ga zoeken kom ik daarom weer op deze laptop van Samsung uit. Echter de prijzen voor de laatste modellen liggen weer bijna op de adviesprijs. Om de hoofdprijs te betalen voor een model van ruim anderhalf jaar oud gaat me te ver.
Daarom ben ik op zoek naar een ander model. Heb zelf al enige tijd rondgekeken maar vindt niet echt iets waar ik enthousiast van wordt. Met name de bouwkwaliteit is vaak lastig informatie over te vinden.
De laptop moet de volgende eigenschappen hebben.
15 tot 16 inch scherm.
Minimaal full HD scherm (IPS of PLS) met touchscreen, heb een voorkeur voor een glanzend scherm.
Stevig gebouwd (dit is belangrijk, er gaat veel mee worden gesleept, liefst unibody, geen kunststof behuizing.)
Goed toetsenbord.
Goed geluid.
Goed touchpad.
Niet meer dan 23 mm hoog.
GPU, tussen hoog middensegment en high end, hoeft niet van de nieuwste generatie (zoiets als de AMD Radeon HD 8870M)
SSD (als die er niet in zit dan gaat dat ten koste van het budget)
RAM, moet uitbreidbaar zijn tot minimaal 16 GB
Hij moet er ook een beetje uitzien.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Met de laptop was ik uitermate tevreden. Als ik nu weer ga zoeken kom ik daarom weer op deze laptop van Samsung uit. Echter de prijzen voor de laatste modellen liggen weer bijna op de adviesprijs. Om de hoofdprijs te betalen voor een model van ruim anderhalf jaar oud gaat me te ver.
Daarom ben ik op zoek naar een ander model. Heb zelf al enige tijd rondgekeken maar vindt niet echt iets waar ik enthousiast van wordt. Met name de bouwkwaliteit is vaak lastig informatie over te vinden.
De laptop moet de volgende eigenschappen hebben.
15 tot 16 inch scherm.
Minimaal full HD scherm (IPS of PLS) met touchscreen, heb een voorkeur voor een glanzend scherm.
Stevig gebouwd (dit is belangrijk, er gaat veel mee worden gesleept, liefst unibody, geen kunststof behuizing.)
Goed toetsenbord.
Goed geluid.
Goed touchpad.
Niet meer dan 23 mm hoog.
GPU, tussen hoog middensegment en high end, hoeft niet van de nieuwste generatie (zoiets als de AMD Radeon HD 8870M)
SSD (als die er niet in zit dan gaat dat ten koste van het budget)
RAM, moet uitbreidbaar zijn tot minimaal 16 GB
Hij moet er ook een beetje uitzien.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
[ Voor 13% gewijzigd door Xuchi op 18-12-2014 16:31 ]