Spontaan verdwijnen van Word bestanden op OSX/windows

Pagina: 1
Acties:

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Beste mede-tweakers,

Ik werk inmiddels op mijn 3e macbook air maar ben een windows gebruiker, ik heb deze keer voor een 256GB model gekozen zodat ik kan dualbooten (OSX is veel zuiniger dan Windows..dat ligt helaas grotendeels aan de wil van Apple, maar daar gaat het nu niet om).

Tijdens colleges maak ik gebruik van Word op OSX en als ik dan thuis ben werk ik verder op Windows op een externe monitor, vaak in dezelfde documenten.

Nu verdwijnen er de laatste tijd spontaan word documenten, ik heb met recovery tools gezocht, ik heb naar backups gezocht, maar ze zijn echt WEG. De linkjes naar de documenten bestaan nog (recente bestanden, op OSX en op Windows).

Ik heb al redelijk wat fora afgespeurd.. Heb een Samsung SSD die zou goed moeten zijn. Ik ben op zoek naar ideeen over de oorzaak van dit probleem want ik vind OSX al niet prettig werken, maar het mijn bestanden ook nog eens laat verdwijnen dan kan ik er net zo goed helemaal vanaf.

Als jullie ideeen / mogelijke oplossingen hebben hoor ik ze graag.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

talin

ES-MA

eerste vraag is waar sla je ze op?
in de map documenten?

en in die map staan ze niet meer, terwijl je zeker weet dat je ze daar hebt opgeslagen?

( je slaat ze niet per ongeluk op op de iCloud map of een dropbox of onedrive ? )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topictitel aangepast.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
talin schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:12:
eerste vraag is waar sla je ze op?
in de map documenten?

en in die map staan ze niet meer, terwijl je zeker weet dat je ze daar hebt opgeslagen?

( je slaat ze niet per ongeluk op op de iCloud map of een dropbox of onedrive ? )
Hey,

Ik sla ze op mijn E partitie op (de data parittie) die voor Windows en OSX beide toegankelijk is.
Ze stonden echt op de schijf en zijn ook echt spontaan verdwenen. Ik heb echt geen idee hoe dit gebeurd kan zijn.
Ik denk dat ik met Libre Office/Open Office ga werken zodat er in ieder geval geen compatibiliteitsproblemen kunnen zijn tussen MS Office voor OSX en Windows, al kan ik me dit bijna niet voorstellen.

Het is ook alleen bij een aantal word documenten gebeurd, andere bestanden hebben er geen last van, daarom denk ik ook niet dat het probleem bij de SSD of partitie zit(zou natuurlijk wel kunnen).