Toon posts:

UTP kabel kapot???

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn netwerk (UTP) doorgetrokken van de ene naar de andere kamer. Kan het zijn dat de netwerkkabel hierdoor kapot gegaan is??? Hij werkt nu namelijk niet meer.

Please help me.... ik ben heel erg :'(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Het kan altijd natuurlijk, maar hoe moeten wij dat nou weten :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was dus eigenlijk: kan de kabel na een beetje buigwerk kapot gaan en wat is hieraan te doen??? Nieuwe kopen???

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 13 juni 2001 21:16 schreef slimpie het volgende:
Mijn vraag was dus eigenlijk: kan de kabel na een beetje buigwerk kapot gaan en wat is hieraan te doen??? Nieuwe kopen???
Bijvoorbeeld... je zou ook de break kunnen opsporen en de kabel daar inkorten, maar dat wil je niet, want dan hoe je misschien geen kabel meer over.
Om nog niet te spreken over de moeite die het kost om de breuk te vinden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Anders even kijken of je van iemand een kabeltester kan lenen?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 21:14 schreef slimpie het volgende:
ik heb mijn netwerk (UTP) doorgetrokken van de ene naar de andere kamer. Kan het zijn dat de netwerkkabel hierdoor kapot gegaan is??? Hij werkt nu namelijk niet meer.

Het kan denk ik wel maar het gebeurt niet echt snel.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op woensdag 13 juni 2001 21:14 schreef slimpie het volgende:

Je gebruikt bij een gewoon 10 of 100mbit netwerk niet al je paren. Eventueel eens je paren uitmeten. Als er een draadje niet meer reageert, het paar met dat draadje vervangen door een ander, niet gebruikt paar (volledig paar met kapotte erin he, niet alleen draadje). Welke gebruikt worden precies weet ik niet, maar dat weet iemand anders hier wel, en anders even zoeken op internet. Ik geloof dat er van de 4 paren, slechts 2 gebruikt worden !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

ik heb hier HARD aan cat5e gelurkt om er 4 door een gat van 1cm t krijgen, van de gewone wereld naar de kruipruimte, is goed gegaan :)

P.S.: hard trekken wil zeggen, kabels door gat heen, vastpakken aan onderkant, voeten tegen plafond, trappen :P
Pagina: 1