Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Philips of Samsung smart TV?? Of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel hebben wij een Philips ambilight van 9 jaar oud staan.
We zijn ons nu aan het oriënteren voor een nieuwe smart TV met 3D.
We neigen in eerste instantie naar de Samsung TV's, echter bevalt de ambilight ons wel en zouden we dan voor een Philips moeten kiezen.. Wat is wijsheid??

We gebruiken de TV vnl voor films en series en af en toe eens voor de WII.
We zitten op een afstand van 2,5-3 meter.
Beeldkwaliteit is toch onze voornaamste reden tot koop. We hebben in de winkel al gekeken, maar het verschil vind ik niet altijd duidelijk zichtbaar.

We zitten te denken aan een budget rond de 1000-1200 euro.
Modellen die we tot nu toe overwegen: Samsung 48H8000 (curved), 46H7000, 46F8000, 48HU7500 (ultra HD). Philips PFS8109, 47PFL7008K/12.

Andere merken zijn overigens niet bij voorbaat afgeschreven en zeker ook een optie!

Ik hoor graag tips, ervaringen en opmerkingen!!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De tv-wereld is groter dan Samsung of Philips. Laatstgenoemde zou ik sowieso heroverwegen want de reputatie van dit merk is niet meer vergelijkbaar met die van vroeger. Persoonlijk zou ik niet voor dit merk kiezen.

Met het genoemde budget zijn er prima alternatieven te vinden. Dit zijn in mijn ogen mooi alternatieven die je nog niet genoemd hebt: Sony Bravia KDL-50W828B, Panasonic TX-48AS640E en van Samsung de UE50H6400AW.

Een gimmick als een curved tv, daar moet je van houden. De meerwaarde van 4K is in mijn ogen nog jaren ver te zoeken.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 16:28