• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Momenteel heeft mijn vrouw een Samsung Galaxy S2 Plus welke toch wel wat kuren begint te vertonen. Daarom ben ik druk op zoek naar een goed alternatief. Zelf heb ik een Huawei G700 en die voldoet toch wel aan de eisen van ons beide. Voor de duidelijkheid heb ik de onderstaande vragen toch maar even beantwoord.

Ik zoek een?
Smartphone welke een redelijk groot scherm heeft, snel werkt en niet te duur is. Accuduur is toch ook wel belangrijk.

Wat is je budget?
€ 200 tot € 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, mailen en whatsapp/telegram. Tevens wat foto's maken en apps als Marktplaats, Facebook draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een Huawei G700 welke echt zeer goed voldoet. Accuduur is erg lang (2 a 3 dagen bij normaal gebruik). Hierdoor dacht ik direct aan een Huawei P7 omdat dit het nieuwste model van hen is. Op GoT lees ik echter nu ook over de Oneplus One. Deze schijnt de beste telefoon in dit prijssegment te zijn momenteel? Samsung is geen optie voor mij, prijs/kwaliteit verhouding vind ik buiten proporties nu ik ervaring heb met Huawei.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kortom, ik zoek dus eigenlijk het topje van de taart in dit prijssegment. Een telefoon waar ik de vrouw blij mee kan maken. :9

Graag ontvang ik wat advies van jullie. Ik sta open voor eigenlijk alles. Alleen Samsung is voor mij een verloren zaak.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 13:32
Ik zou voor de Moto G (2014) gaan.

Waarom?
- Met €180 niet duur
- Clean Android en 5.0 (Lollipop)
- Snel genoeg voor wat jij noemt
- De camera vind ik ook voldoende (maar is persoonlijk)
- Fijn scherm van 5"
- Accuduur tsja, vriendin haalt er 1.5 dag mee
- Dual SIM, kan handig zijn, maar is een extra'tje voor velen

Waarom niet?
- Geen 4G (maar niet nodig als ik lees hoe zij het wil gebruiken)

Ik vind dat de Moto G de beste bang for buck geeft in ieder geval. Zie ook bijv. deze video review.

Met deze actie wordt het overigens nog goedkoper: [aanbieding coolblue] TELE 2 MOTO G 107,00 incl 1 maand abo

[ Voor 23% gewijzigd door Barns op 18-12-2014 15:17 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoe groot is groot? pricewatch: Nokia Lumia 1320 Zwart is een 6" "telefoon" met leuke specs, alleen de resolutie is wat minder, maar wel een bak van een accu.

Voordeel van WP vind ik dat het op ongeveer alles gewoon lekker snel werkt. Imo zit er nauwelijks snelheidsverschil tussen een 520 en een 930. Alleen in de laadtijden een beetje.

pricewatch: Nokia Lumia 925 Wit is wat kleiner met 4,5", maar heeft wel een [erg] goede camera aan boord, veel beter dan al het andere wat je gaat vinden in deze prijsklasse.

People as things, that’s where it starts.

• 50Miles
Vergeten te melden, maar Android is het besturingssysteem wat binnen de wensen ligt :). Moto G heb ik ook nog aan gedacht inderdaad, maar volgens reviews in de pricewatch is de accuduur niet erg top.

[ Voor 20% gewijzigd door 50Miles op 18-12-2014 13:23 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Als je een invite kunt regelen, dan zou ik zelf een OPO kopen. Nadeel is alleen dat de grootte wel kan afschrikken.. 2e OPO al gekocht voor mijn broer en ook geen problemen.

http://www.phonearena.com/phones/size

Daarom dus altijd size compare ;)

[ Voor 12% gewijzigd door iPodKiller op 18-12-2014 14:07 ]

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Jammer dat je alleen naar Android kijkt.
Als je toch verder gaat/kan kijken, dan is de pricewatch: Nokia Lumia 735 Grafiet een hele goede keuze wat mij betreft.

Relatief weinig geld voor een hele degelijke mid-range smartphone met de nieuwste versie van WP 8.1.

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Barns schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:06:
Waarom niet?
- Geen 4G (maar niet nodig als ik lees hoe zij het wil gebruiken)
- Geen mogelijkheid om SD-geheugen toe te voegen
De nieuwe Moto G heeft wel degelijk SD opslagmogelijkheid, ik heb er gewoon een SD kaartslot op zitten.

Ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden mee, mijn accu gaat 2 dagen mee met bij mijn inziens normaal gebruik (af en toe browsen, whatsappen, e-mail en wat spelletjes) tegenover de halve dag die ik nog met mijn Galaxy S1 haalde. Hij is ruim snel genoeg, alle animaties lopen vloeiend, apps starten zeer snel en draait prima met meerdere apps open (kom dan ook wel vanaf een S1 met een singlecore en de helft aan ram, dus bijna alles is beter).

De camera is ook merkbaar verbeterd tegenover de oude Moto G en is naar mijn mening ook prima, al moet je hem natuurlijk niet vergelijken met een Galaxy S5 of iets uit die prijsklasse. Scherm is ook prima, duidelijk afleesbaar, helderheid is hoog genoeg en het formaat van 5" is ook perfect.

Nog een voordeel is dat hij een kale versie van android heeft en waarschijnlijk in januari de update krijgt naar android 5.0.

nadelen zijn dan wel weer dat hij geen NFC en 4G heeft, maar zijn in mijn situatie (goedkoop SIM-only abonnement en NFC is nog lang niet ingeburgerd genoeg) geen gemis.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:18
iPodKiller schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:07:
Als je een invite kunt regelen, dan zou ik zelf een OPO kopen. Nadeel is alleen dat de grootte wel kan afschrikken.. 2e OPO al gekocht voor mijn broer en ook geen problemen.

http://www.phonearena.com/phones/size

Daarom dus altijd size compare ;)
Invite niet meer nodig :)

https://oneplus.net/nl

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oja klopt, helemaal vergeten! :+

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 13:32
henkjan1995 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:23:
[...]

De nieuwe Moto G heeft wel degelijk SD opslagmogelijkheid, ik heb er gewoon een SD kaartslot op zitten.
Ah ok, foutje. :+

• 50Miles
Maar is de OnePlus One echt het paradepaardje van dit moment? Ik lees reviews, maar wat zijn de meningen hier?

Pagina: 1