• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:22
Als je in de pricewatch zoekt naar een nieuwe monitor voor je pc, kun je bepalen hoe fel dat beeldscherm moet zijn, van 5 tot 2000 cd/m2. Dit kan helaas niet bij smartphones. Dat vind ik jammer. Waarom?

Omdat als ik in de zomer navigatiesoftware gebruik op mijn HTC One S terwijl ik motor rijd, dan zie ik met zon op het scherm (extra weerkaatst door een plastic cover van de tanktas) vrijwel niets meer. Mijn HTC heeft een helderheid van 300 cd/m2.

Daarom mijn vraag: welke smartphone heeft de hoogste helderheid?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Volgens mij staan er bij reviews van Tweakers wel altijd vergelijkingen van helderheid bij, misschien kun je daar eens kijken.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Tweakers heeft een handige benchmark database.

http://tweakers.net/benchdb/test/721

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien een idee, de Sony Experia Z3 (compact) heeft een helderheid van 600 nits geloof ik, dat is behoorlijk fel.

EDIT: nog hoger dus conform de benchmark link. Handig trouwens die link!

[ Voor 24% gewijzigd door ToFast op 18-12-2014 12:47 ]

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:22
Thnx, top!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:33
Ook handig om een mattere screen protector op te plakken, datvin combinatie met fel scherm maakt het wel beter afleesbaar in zonlicht.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Uit eigen ervaring; Het scherm is in die situatie nooit fel genoeg. Haal een tanktas die de telefoon in een tasje zet die je kan kantelen voor beste lichtinval.

Of, haal een chinees navigatiesysteem voor 80 euro ongeveer (optie die ik genomen heb) met mat scherm en eigen voeding. Hoef je je ook geen zorgen te maken over een dure telefoon of dat helderheid een probleem is.

PSN & XBL: Denkoyugo

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Helderste scherm blijft nogsteeds die van de sony xperia p bron: reviews: Sony Xperia P: witte magie

Helaas heeft die een GPS probleem waardoor de GPS helemaal niet werkt en is het geen smartphone van deze tijd meer.

kijk wellicht hier eens: http://tweakers.net/benchdb/test/721 (alle benchmarks van tweakers over helderheid.)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom monteer je de telefoon niet met een houder aan het stuur ? Dan zit ie in ieder geval onder een hoek waardoor je er ook gelijk direct naar kijkt en veel minder snel last hebt van de zon. Ik heb nog nooit problemen gehad met de Galaxy S3 en S4 die ik daarvoor heb gebruikt. Ik heb nu een OnePlus One maar ook dat moet gewoon goed gaan.

Dan krijg je zoiets als dit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sQmP4JBGE21QAN1ymq4IFyPv/medium.jpg

Welke houder je daarvoor kiest is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:40
Helderheid zegt niet alles. De Xperia z3 heeft een helder scherm maar in zonlicht minder goed dan bijvoorbeeld de galaxy S5.

Heel belangrijk is de reflectie van een scherm. Iphone is trouwens ook goed af te lezen in zonlicht.

Kijk eens op gsmarena voor zonlicht testen.

Ik rijd zelf ook motor en met zowel de S4 als S5 geen problemen met navigatie. De S5 is echt goed wat dat betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 19-12-2014 21:03 ]

Pagina: 1