Ik hier thuis sinds kort problemen met de KPN wifi verbinding, op alle appraraten werkt dit prima behalve op een HTC one mini. Op deze telefoon kan ik wel verbinding maken maar hij wordt er meteen in 30 seconden weer af gegooid. Om dan weer te verbinden moet ik het wachtwoord opnieuw opgeven maar daarna wordt hij er meteen weer afgegooid.
Dit probleem heeft alleen betrekking op KPN aangezien ik bij andere wifi verbindingen wel normaal verbinding kan maken. In een ander huis waar ook een Experiabox V8 staat komt hetzelfde probleem naar voren.
Er zijn hier in huis meerdere laptops, smartphones ed en deze werken allemaal naar behoren..
De telefoon draait op dit moment de meest recente android (die beschikbaar is) geloof uit mijn hoofd 4.4.2
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Router resetten
- Alle wifi netwerken op telefoon verwijderen (plus opnieuw opstarten)
- Router op alleen 2.4 ghz ingesteld
- Router ingesteld op alleen 802.11g (en diverse varianten hierop)
- Kanalen gewisseld
- Type beveiliging gewisseld
- Telefoon bij wifi direct een andere naam gegeven (kwam ik ergens op internet tegen)
- Telefoon een statisch ip adres toegewezen
Wat ik nog wil proberen is de telefoon naar fabrieksinstellingen maar heeft dit uberhaupt zin?
Ik ben een beetje ten einde raad wat hier het probleem is, blijkbaar toch iets in de router van KPN aangezien het alleen bij die routers tevoorschijn komt
Heeft iemand een idee of ik hier iets over het hoofd zie, of wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Dit probleem heeft alleen betrekking op KPN aangezien ik bij andere wifi verbindingen wel normaal verbinding kan maken. In een ander huis waar ook een Experiabox V8 staat komt hetzelfde probleem naar voren.
Er zijn hier in huis meerdere laptops, smartphones ed en deze werken allemaal naar behoren..
De telefoon draait op dit moment de meest recente android (die beschikbaar is) geloof uit mijn hoofd 4.4.2
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Router resetten
- Alle wifi netwerken op telefoon verwijderen (plus opnieuw opstarten)
- Router op alleen 2.4 ghz ingesteld
- Router ingesteld op alleen 802.11g (en diverse varianten hierop)
- Kanalen gewisseld
- Type beveiliging gewisseld
- Telefoon bij wifi direct een andere naam gegeven (kwam ik ergens op internet tegen)
- Telefoon een statisch ip adres toegewezen
Wat ik nog wil proberen is de telefoon naar fabrieksinstellingen maar heeft dit uberhaupt zin?
Ik ben een beetje ten einde raad wat hier het probleem is, blijkbaar toch iets in de router van KPN aangezien het alleen bij die routers tevoorschijn komt
Heeft iemand een idee of ik hier iets over het hoofd zie, of wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!