Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Meestal niet. Ik krijg gewoon een marktconform WO-salaris incl. lease-auto.418O2 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:51:
Traineeship is een stage toch?
Dit klinkt als een werkgever die wil meeleunen op de naam "traineeship" maar gewoon een stagiair in dienst wil nemen
Het is een verkapte manier om mensen goedkoop in dienst te nemen. Aan de ene kant is het goed voor de werknemer die op deze manier extra ervaring krijgt, aan de andere kant is het natuurlijk halve slavernij omdat ze zo heel goedkoop een volledige arbeidskracht kunnen inhuren.418O2 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:51:
Traineeship is een stage toch?
Je kan overwegen om het te doen zodat ze ervaring krijgt, aan de andere kant kun je ook gewoon door blijven soliciteren totdat je een echte baan vind.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Maar wat is 'vrij korte' opzegtermijn?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een traineeship is meestal een voltijdbaan met tijdelijk contract op WO niveau met een marktconform salaris (lees rond de 2500 euro per maand op basis van 40-urige werkweek).Kees schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:55:
[...]
Het is een verkapte manier om mensen goedkoop in dienst te nemen. Aan de ene kant is het goed voor de werknemer die op deze manier extra ervaring krijgt, aan de andere kant is het natuurlijk halve slavernij omdat ze zo heel goedkoop een volledige arbeidskracht kunnen inhuren.
Je kan overwegen om het te doen zodat ze ervaring krijgt, aan de andere kant kun je ook gewoon door blijven soliciteren totdat je een echte baan vind.
De vraag is of het mag vanuit het bedrijf, legaal gezien. Ik vind het in ieder geval vrij scheef. Zij investeren in hun personeel om ze op te leiden om wellicht in hun bedrijf op te nemen.Kees schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:55:
[...]
Het is een verkapte manier om mensen goedkoop in dienst te nemen.
Niet helemaal duidelijk, zou bij een eventueel vervolg gesprek aan tafel komen. Maar gezien de traineeship zes maand is, zou ik zeggen 2 weken.Maar wat is 'vrij korte' opzegtermijn?
Dit lijkt me vrij duidelijk. Ze zouden volgende week terugbellen, ik denk dat dit misschien kan helpen bij het onderhandelen voor een hoger maandloon.Officieel mag je helemaal geen stage aanbieden aan iemand die geen (voltijds)opleiding volgt. Een stagevergoeding is namelijk onder het wettelijk minimumloon en dat is illegaal.
Een groot probleem is dat we erg duur wonen (2 studentenkamers) waardoor 500 euro net genoeg is voor de huur en de boodschappen. Ze wil de traineeship wel graag, het is in de buurt bij een groeiend internationaal bedrijf. Maar we willen ook verhuizen en op vakantie

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 18-12-2014 12:08 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wat jij hier beschrijft is geen traineeship maar gewoon een stage. De werkgever heeft alleen de naam veranderd om het wat aantrekkelijker te laten lijken.MrVegeta schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:05:
[...]
Niet helemaal duidelijk, zou bij een eventueel vervolg gesprek aan tafel komen. Maar gezien de traineeship zes maand is, zou ik zeggen 2 weken.
De functie was leuk, uitdagend en heb ontzettend veel geleerd. Maar het werd een half jaar in plaats van 3 maanden. Ik ben toch gebleven want er zou subsidie komen om mij een normaal salaris te geven maar dat is er nooit van gekomen. Maar toen had ik al langzaam uitzicht op een nieuwe baan.
Ik kon ook niet rondkomen van €500 dus ik had nog hulp van mijn ouders. En ook ik moest in mijn kleine woning blijven en op vakantie gaan zat er ook gewoon niet meer in. Dus voor mij was het de afweging wat de stage mij oplevert en of de stip op de horizon snel dichtbij zou komen (een goede baan met een normaal salaris).
Het mag eigenlijk helemaal niet en minister Asscher heeft zich hier ook terecht kwaad over gemaakt over dit soort leerwerkplekken/stages die onder het mooie woord "traineeship" worden genoemd. Maar achteraf geen spijt want dankzij de stage zit ik op mijn huidige droombaan.
Mjah, de dingen die je moet doen tijdens een stage zijn toch anders dan de dingen tijdens de traineeship, althans dat is hoe zij het had gehoord. Maar ik begrijp je punt.DivWhis schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:16:
[...]
Wat jij hier beschrijft is geen traineeship maar gewoon een stage. De werkgever heeft alleen de naam veranderd om het wat aantrekkelijker te laten lijken.
Je vriendin moet een inschatting maken van de arbeidsmarkt. Als je eenmaal een echte baan hebt die een marktconformsalaris betaalt verdien je grofweg 3 keer zoveel. De vraag is dus, denkt je vriendin dat ze binnen 4 maanden een echte baan kan vinden, zo ja, dat moet je tijd niet verspillen met deze uitbuiters.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Normaal wel. Aangezien een traineeship voornamelijk wordt gebruikt om je de verschillende onderdelen van een bedrijf te laten kennen (en het bedrijf jou te laten kennen). Ondertussen werk je gewoon als volledig lid van het team mee en krijg je daar ook naar betaald.MrVegeta schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:27:
[...]
Mjah, de dingen die je moet doen tijdens een stage zijn toch anders dan de dingen tijdens de traineeship, althans dat is hoe zij het had gehoord. Maar ik begrijp je punt.
In jouw voorbeeld durf ik te wedden dat ze niet verschillende facetten van het bedrijf zal leren kennen, maar gewoon als stagiair op een afdeling zal worden gezet voor de volle zes maanden. Dit met idee dat ze voor 500e een lekker goedkope werknemer hebben.
Dat vind ik nou zo grappig. De overheid zegt dat iets niet wenselijk is en vervolgens is de overheid diegene die er juist misbruik van maakt.D. Ninjai schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:23:
Het mag eigenlijk helemaal niet en minister Asscher heeft zich hier ook terecht kwaad over gemaakt over dit soort leerwerkplekken/stages die onder het mooie woord "traineeship" worden genoemd. Maar achteraf geen spijt want dankzij de stage zit ik op mijn huidige droombaan.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
W.m.b. gaan dergelijke werkgeverd keihard wegens economische delicten en wegens overtreding van arbeidsrecht voor de bijl. Een stage die geen onderdeel uitmaakt van een curriculum van een erkende opleiding is niet wenselijk.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Bij welk bedrijf gaat vriendin in de leer, op welke afdelingen en in welke functies, wat krijgt ze voor opleiding en cursussen?
Er zijn een paar razend aantrekkelijke traineeships (die overigens gewoon worden betaald) en een boel onzin met een goudgerande naam maar zonder inhoud. In die laatste groep tel ik alle "traineeships" in de setachering, posities waarbij de grillen van de markt dictereren waar je terecht komt en er geen plan is om met de trainee verder te gaan in de eigen organisatie na afloop van het traineeship.