SSD/ HDD Vraag

Pagina: 1
Acties:

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-01 13:39
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om de SSD en de HDD van de BBG november 2014 te kopen. Een simpele vraag. Ik heb momenteel geen SATA 3 kabels meer liggen in huis. Weten jullie mischien of deze meegeleverd worden met de SSD en HDD? Zo niet, is er een verschil in merken SATA 3 kabels? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk?

Alvast bedankt!

Groet,

MrMoustache.

PS: Ik ben van plan ze te gaan kopen bij afuture.nl. Misschien levert de shop het mee, maar heb het nog niet kunnen vinden op de website.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 09:45
Mijn ervaring is dat er geen kabels meegeleverd worden met HDD's en SSD's.

Ik denk dat dit dan wel bij de productspecificaties zou staan.

[ Voor 30% gewijzigd door LordSinclair op 18-12-2014 11:56 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

HDDs en SSDs worden OEM geleverd; zonder kabel. De kabels krijg je bij je moederbord. Als je die niet meer hebt of niet voldoende, kun je die bij kopen. Bijna elke webshop heeft wel SATA kabels.

Er bestaan geen speciale kabels voor SATA/600 - er bestaan alleen SATA kabels. Soms worden kabels wel specifiek als SATA/600 ready enzovoorts aangeboden, maar dat is onzin. Wel bestaan er kabels die niet aan de specificaties voldoen en soms wel kunnen werken, maar ook problemen kunnen opleveren omdat ze meer ruis en dus lagere SNR geven dan de specificaties vereisen. Je kunt grofweg zien of het een goede kabel is aan de dikte en stugheid van de kabel.