DELL PERC H710 in desktop computer

Pagina: 1
Acties:

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 00:35
Beste tweakers, ik ben op zoek naar een nieuwe hardware raid kaart.
Ik maak al gebruik van een Areca kaart alleen het is wel tijd voor een upgrade.
Ook heb ik me ingelezen in ZFS alleen het staat mij niet aan dat ik daarvoor een losse pc moet bouwen, ik wil graag snelle toegang tot al mijn bestanden en wil niet vast zitten aan de max doorvoor van een gigabit verbinding.
Nou had ik gelezen dat raid kaarten op basis van de LSI SAS 2208 raid-on-chip zeer goede performance bieden. Ook bieden deze CacheCade (1 ssd instellen als cache) wat ik erg interesant vind. Nou heb ik gezocht naar kaarten op basis van deze chip, en nou kwam ik de DELL PERC H710 tegen, de prijs van deze kaarten is namelijk gunstiger dan die van LSI zelf en volgens mij zijn ze praktisch gelijk. Echter is mij niet duidelijk dell perc kaarten ook gewoon in desktop computers functioneren of alleen in Dell servers.
Ik had al berichten gevonden op internet van het flashen van de Dell firmware naar LSI firmware, of zelfs het aftapen van bepaalde PCIe pinnetjes.

Om een lang verhaal kort te maken, kan ik de Dell Perc H710 gewoon een een desktop computer (Z77 3770k) gebruiken?

Overige specs, zie sig

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-01 18:37
Afhankelijk van het type WIndows wat je op je pc hebt staan.

Windows 7 driver: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=0TM0H
Windows 8 / Server 2012 driver: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=0P5XV

Je kunt deze kaart in een normaal pci express slot plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Birdie_NL op 18-12-2014 12:07 ]

• Dax
Denk niet dat windows er veel mee te maken heeft, de vraag is voornamelijk of deze kaart een desktop moederbord gaat accepteren. Of dat de firmware van de kaart dat verhinderd buiten Dell servers.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:22

jgj82

Ja, maar = nee

Ik heb geen ervaring met deze specifieke kaart, wel met de Perc 5/i.

Deze doet kan een beetje moeilijk doen in commerciële moederborden, maar het modden door middel van een stukje tape bied bijna altijd soelaas. Ga eens opzoek naar jou (gewenste) mobo-kaart combinatie.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Let ook wel op dat de juiste versie van de kaart hebt en niet de mini versie o.i.d.

mijn ervaring met de perc is trouwens dat het wel vaak een speciale kaart op een apart slot op het mobo is, loopt wel via pci express, maar tis een vreemd slot.

• Dax
Heb hem besteld, werkt perfect in mijn PC. Heb wel 2 pinnetjes moeten aftapen.
Snap alleen nog niet helemaal hoe ik de kaart beheer in windows, snap nog niet veel van Dell OpenManage. Werken de tools van LSI ook gewoon?

/edit
Gebruik nu de Megaraid Storage Manager van LSI, perfect. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dax op 23-12-2014 23:44 ]

Pagina: 1