Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows]Bestand kan niet gekopieerd

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Het is een nogal vreemd probleem en kan er niets over vinden!

Ik wil bestanden vanaf een SD kaart kopieren naar de lokale harde schijf. Dit gaat prima, behalve bij 1 enkel MP4-bestand. Er gebeurt gewoon niets! Hij blijft zeggen dat hij aan het kopieren is, maar er gaat geen enkele MB naar de schijf. En als ik dan na vele minuten op annuleren druk loopt onmiddelijk geheel Windows compleet vast!

Het betreffende bestand is ca. 65 MB, dus niet belachelijk groot en is vanaf de SD kaart ook gewoon af te spelen. Lijkt dus niet corrupt te zijn oid....

Iemand een idee?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nog vreemder... Nu blijkt betreffend bestand ineens gekopieerd te zijn! Terwijl het kopieer venster aangaf dat er niets over gezet werd en eeuwig door blijf gaan :/ Heel vaag! Maar goed - het bestand is gekopieerd.

Helaas gaat het met volgende bestanden niet veel beter. Dit wordt zo een heel langdurig proces om een simpel SD kaartje even te backuppen... Dus als mensen nog ideeen hebben wat er aan de hand is en hoe het op te lossen: graag!!! Ben nu al 2 uur zoet met het backuppen van een kaartje van nog geen 4 GB... :(

[ Voor 38% gewijzigd door kazz1980 op 18-12-2014 11:16 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou er rekening mee houden dat het kaartje in kwestie zijn langste tijd heeft gehad.
Check de integriteit van het kaartje even, en probeer je kopieeropdracten in de console/powershell uit te voeren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt idd als een geheugenkaartje dat zijn beste tijd gehad heeft. Gaat het met andere kaartjes ook zo?
Kopieeropdrachten onder een command line uitvoeren wil ook nog wel eens helpen. Gebruik je echt het kaartje zelf, of een adapter? En wat voor cardreader heb je?

Btw: Als je zelf de laatste bent die gereageerd hebt in het topic: graag je laatste post aanpassen ipv een nieuwe in het topic maken. Dr zit niet voor niks een edit knop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb zo'n adapter, en die zit dan weer in een standaard SD slot in de laptop.
Het vreemde is dat het wel alleen die paar video bestanden zijn die mis gaa. De rest lijkt gewoon prima te gaan... Ik ga nog even wat prutsen. Heb nog een andere adapter liggen, en even via kabeltje direct van de telefoon proberen te trekken... Er zijn nog wat opties open!

@The Eagle, je hebt gelijk! De edit knop was beter geweest!

edit:

Kopieren met kabeltje van de telefoon naar de PC gaat wel prima! Alleen retetraag!! Maar goed - uiteindelijk alsnog sneller dan uren zitten prutsen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door kazz1980 op 18-12-2014 13:50 ]