Ik heb anno 2070 en 1404 gespeeld (klein detail wat grappig is alle anno jaartallen zijn bij elkaar 9)
Het zijn spellen waarbij je een stad bouwt en je bevolking van producten of gebouwen moet voorzien. Elke keer als je dit volledig doet worden ze veeleisender dus willen ze nieuwe producten of betere gebouwen. Het leuke aan anno is het opzetten van gehele productieketens en handelsroutes op en rond je eilanden om ervoor te zorgen dat je stad blijft groeien en je inwonens hogere niveau halen.
Ik vind anno 1404 leuk qua setting. Dat light grotendeels aan de tijdsperioden en dat blijft een leuk sfeertje hebben. Het is een mooi bouwspel als je niet teveel op het gebied van oorlog wil gaan doen
Anno 2070 vind ik leuk door de diversiteit. Je hebt 2 main fracties. De Eco's en de Tycoons. De ene doen alles milieu vriendelijk de andere juist niet. Daarnaast krijg je de Tech fractie die je nodig zult hebben om weer nieuwe grondstoffen te bemachtigern. Beide sferen zijn leuk om te zien en om mee te spelen.
Wat misschien ook nog een optie is om te kijken naar remakes van oude games. Zo heb je nu Age of Empire HD net als Age of Mythology HD.
Supreme Commander 2 is nog een optie dat is meer legers bouwen. Bijvoorbeeld een leger van 100 tanks is zo gebouw. Maar op den duur ga je grote experimental units bouwen die op hun gemak ook weer 100 tanks wegvagen. Minder op base gericht misschien.
Ik heb net de volledige Command en Conquor serie gekocht in de vorm van "command and conquer the ultimate collection" dan heb je ze allemaal. ik vond Generals goed en 3 vond ik ook goed. De vierde en laatste was slecht. Ze zijn bezig geweest met een nieuwe op basis van Generals maar die is niet uit en ook niet bekend waarneer die gaat komen.
Overigens is Civilization toch tun based dus dat is een TBS
The settlers misschien?
Nickname KasPlantje.