Goede mooie rts met basebuilding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een goede mooie rts met basebuilding en active communitie,online moet top zijn. Maar een dergelijke campagne skirmish met goede AI is mooi meegenomen

Graag jullie reacties

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? Waarom bevalt dat wel of niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb stronghold crusader en starcraft 2 gespeeld. ....toe aan iets moois en nieuws

Bedankt

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Company of Heroes 2: Grote community en veel online spelen. Ik heb zelf geen ervaring met deze game.

Wargame: European Escalation & Wargame: AirLand Battle: Een wat kleinere community. Volledig gericht op militaire eenheden. Online zijn er aardig wat mogelijkheden, verschillende soorten gevechten. Leuke skirmish/campaign en een sterke AI.

Anno 1404 / 2070: Misschien wat minder militair gericht, maar dat ligt ook wel aan jezelf. Grote community. Alleen online is het denk ik wat minder drukjes. Wel een grote keuze voor skirmish games.

Dit zijn degene die mij even snel te binnen schieten. Hopelijk zit er wat voor je bij.

Edit: misschien is turn based ook wel wat voor je: Civilization 5 / Civilization Beyond Earth. Grote community, online is top. Persoonlijk zou ik voor Civilization 5 gaan, aangezien deze toch wat completer is. En BE voelt als Civ 5, alleen in een ander jasje.

[ Voor 17% gewijzigd door Curva op 18-12-2014 10:52 ]

PSN: Curvaa_

• jeroni1976
Thks!company of heroes 2 is geen base building toch. ....anno ziet er wel mooi uit. .. en planetary anhillation?is er inmiddels al een nieuwe command and conguer game die de moeite waard is (vroeger speelde ik earth 2150 2160....jammer dat daar geen games van zijn....nieuwe bedoel ik

• Curva
jeroni1976 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:51:
Thks!company of heroes 2 is geen base building toch. ....anno ziet er wel mooi uit. .. en planetary anhillation?is er inmiddels al een nieuwe command and conguer game die de moeite waard is (vroeger speelde ik earth 2150 2160....jammer dat daar geen games van zijn....nieuwe bedoel ik
Nee, dat niet. Maar het is wel een rts. het is volledig militair gericht. Planetary heb ik nooit gespeeld en ken het niet zo goed, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
Dit is de laatste Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, uit 2010. Met C&C heb ik vooral Red Alert gespeeld. Maar de laatste, Red Alert 3 dateert ui 2008.

Anno 1404 vind ik een topgame. Dit is echt puur een stad opbouwen. Je inwoners voorzien van hun gevraagde benodigdheden. Daarnaast kun je kiezen om ook AI’s toe te laten in je game. Zij kunnen eilanden bezetten en ook een natie opbouwen. Wil jij op hun eiland wat gaan bouwen, zul je ze moeten verslaan.
Anno 2070 is in theorie hetzelfde als Anno 1404, het opbouwen van een beschaving en de inwoners voorzien van hun wensen. Alleen is het in een futuristische setting. Ook zijn er wat meer mogelijkheden qua bouwen en oorlog voeren.

• jeroni1976
Wellicht anno 2070 wat voor mij!

Nog meer positieve reacties? Of een betrouwbare review site

Meega bedankt alvast

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:35

Hu9o

Schokkend

Waarom stelt de topic starter een vraag met een nieuw account? om vervolgens met een ander account verder te gaan :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• jeroni1976
Lol dat ging per ongeluk automatisch. ...vaag!!!!volledig onbewust

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Grey goo is een in development zijnde game, die behoorlijk veelbelovend eruit ziet. Ik zit hier iig zeker naar uit te kijken. Er is helaas tegenwoordig erg weinig nieuws onder de zon, starcraft II is dan een van de grote namen maar veel meer is er jammer genoeg niet. Veel is turnbased waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb, zoals de total war series of gewoon baggerbende die te saai of te slecht voor woorden is.
De tijd van C&C en Warcraft III wil ik terug :'(
C&C Generals is een van de games die we nog steeds voornamelijk spelen op onze vrienden lanparties.

[ Voor 64% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-12-2014 11:18 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:49
jeroni1976 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:51:
Zeker wel base building!! In de campaign minder maar verder is het zeker wel :) . Erg gave game, veel gespeeld bij de launch.

[ Voor 5% gewijzigd door Electromonkey op 18-12-2014 11:18 ]

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:22
jeroni1976 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:07:
Wellicht anno 2070 wat voor mij!

Nog meer positieve reacties? Of een betrouwbare review site

Meega bedankt alvast
Ik heb anno 2070 en 1404 gespeeld (klein detail wat grappig is alle anno jaartallen zijn bij elkaar 9)
Het zijn spellen waarbij je een stad bouwt en je bevolking van producten of gebouwen moet voorzien. Elke keer als je dit volledig doet worden ze veeleisender dus willen ze nieuwe producten of betere gebouwen. Het leuke aan anno is het opzetten van gehele productieketens en handelsroutes op en rond je eilanden om ervoor te zorgen dat je stad blijft groeien en je inwonens hogere niveau halen.

Ik vind anno 1404 leuk qua setting. Dat light grotendeels aan de tijdsperioden en dat blijft een leuk sfeertje hebben. Het is een mooi bouwspel als je niet teveel op het gebied van oorlog wil gaan doen

Anno 2070 vind ik leuk door de diversiteit. Je hebt 2 main fracties. De Eco's en de Tycoons. De ene doen alles milieu vriendelijk de andere juist niet. Daarnaast krijg je de Tech fractie die je nodig zult hebben om weer nieuwe grondstoffen te bemachtigern. Beide sferen zijn leuk om te zien en om mee te spelen.

Wat misschien ook nog een optie is om te kijken naar remakes van oude games. Zo heb je nu Age of Empire HD net als Age of Mythology HD.

Supreme Commander 2 is nog een optie dat is meer legers bouwen. Bijvoorbeeld een leger van 100 tanks is zo gebouw. Maar op den duur ga je grote experimental units bouwen die op hun gemak ook weer 100 tanks wegvagen. Minder op base gericht misschien.

Ik heb net de volledige Command en Conquor serie gekocht in de vorm van "command and conquer the ultimate collection" dan heb je ze allemaal. ik vond Generals goed en 3 vond ik ook goed. De vierde en laatste was slecht. Ze zijn bezig geweest met een nieuwe op basis van Generals maar die is niet uit en ook niet bekend waarneer die gaat komen.

Overigens is Civilization toch tun based dus dat is een TBS

The settlers misschien?

Nickname KasPlantje.

• jeroni1976
Thks!

Het worden supreme commander 2......anno 2070 en company heroes 2.

Kan ik voorlopig even voort
.....iemand toevallig idee waar ik ze kan downloaden. .....digital download bedoel ik natuurlijk

Big thks

• Curva

• anandus
  • Niet online
En over 6 uur begint de Steam-kerstuitverkoop :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jeroni1976
Steam uitverkoop klinkt goed! !!!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:26
SouLLeSSportal schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:15:
Grey goo is een in development zijnde game, die behoorlijk veelbelovend eruit ziet. Ik zit hier iig zeker naar uit te kijken.
Hier sluit ik me ook bij aan. Komt volgens mij in januari uit.
Grey Goo staat hier iig ook op de verlanglijst!

www.GGReplays.com kan je wel wat info over Grey Goo vinden.

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Starcraft 2 al geprobeerd?

Goede communitie, ook toernooien te volgen via twitch (leerzaam) Skirmish ten top, en in de campagne is zeker tijd gestoken.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• Eewokney
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 08:59
supreme commander 1 met forged alliance uitbreiding is een stuk leuker dan supcom2.
Er is ook een nog levend online community van, de originele multiplayer omgeving is offline gehaald dus je hebt de forged alliance forever (http://www.faforever.com/) client nodig om met de online community te spelen.
In deze client worden ook nog patches aangebracht waaronder bugfixes en zelfs nieuwe features !

Verder vind ik de settlers 7 erg leuk als RTS ! ook meer focus op citybuilding dan bv starcraft\C&C\supcom maar wel weer meer oorlog dan Anno.

[ Voor 25% gewijzigd door Eewokney op 18-12-2014 15:26 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
There can be only one.
SupCom FAF.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Zelf ben ik niet zo'n online fanaat (misschien om dat ik niet zo goed ben :) )

Ik speel ook graag rts basebuilders, hier mijn favo lijstje:

Supreme commander 1 +Forged alliance)
C&C Generals + Zero hour
Age of empires III
Rise of Nations

Voor het wat relaxtere basebuilden (minder oorlog) heb ik Anno 2070 ook gespeeld, wel leuk om te doen maar het gebrek aan actie begon toch wel wat te vervelen.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
eL_Jay schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:41:
There can be only one.
SupCom FAF.
Jup, skip Supcom 2 en ga voor die!
Mijn favorieten zijn de oude c&c games, Starcraft 2 (1 is ook leuk op high res net als RA2), Warcraft 3 is ook nog wel eens grappig, SupCom FAF, Anno 1404 en 2070, en op het moment vind ik Planetary Annihilation ook erg tof. Age of Mythology en Rise of Nations vind ik ook best nog wel eens leuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 18-12-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Bedankt allemaal!

Nu heb ik Keys voor de games gekocht via een site maar hoe en waar kan ik de games downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
jeroni1976 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:48:
Bedankt allemaal!

Nu heb ik Keys voor de games gekocht via een site maar hoe en waar kan ik de games downloaden?
Dat ligt eraan welke games je hebt gekocht.
Anno 1404/2070 moet gespeeld worden via Uplay. Andere games via Origin of via Steam.
Dit zijn applicaties van waaruit de game wordt gestart. Een account aanmaken bij deze applicaties en dan de code toevoegen, dan wordt de game gedownload en is deze toegevoegd aan jouw account.
Als je vertelt welke games je hebt gekocht, is het makkelijker om aan te geven welke applicatie je nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:44
Anno kunnen ook nog steam games zijn.
Staat er meestal bij als je het koopt, op welk platform je het kunt installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door cannibal op 19-12-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17-09 14:16
The Settlers misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
Of een afgeleide daarvan: Knights and Merchants. Heeft een best belangrijke focus op het bouwen/planning van een goede stad en later in de game het vechten. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een remake van het welliswaar oude spel en er zijn best wat actieve spelers online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Voorlopig

Supreme commander fa
Planetary anhillation
Setlers 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
jeroni1976 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:33:
Voorlopig

Supreme commander fa
Planetary anhillation
Setlers 7
  • Supreme commander fa
  • Planetary anhillation
Beide spellen kunnen ingevoerd worden in Steam.

The Settlers 7 kan ook via Steam of Uplay

Account aanmaken bij Steam en de applicatie downloaden, daarna kun je de code invoeren.
Idem voor Uplay, account aanmaken, applicatie downloaden en code invoeren.

Add Non-Steam Games to a Library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Thks
Pagina: 1