offtopic:
Na overleg met de baas van dit forumdeel mijn eerste topic alhier
.
Na overleg met de baas van dit forumdeel mijn eerste topic alhier
Ik heb hartelijk gelachen om de consolewars zoals uitgebeeld in de South Park "Black Friday" afleveringen, maar ben toch geinteresseerd geraakt in het kopen van een gameconsole, om van tijd tot tijd wat stoom af te blazen na een lange werkdag. Spelletjes als FIFA (ik speel nu 2012 op een Android tablet niet ideaal) en Formule 1, en van tijd tot tijd een shooter zouden leuk zijn. En als niet-muzikaal persoon zou Guitar Hero wel eens leuk zijn
Erg veeleisend is dat niet, en daar ik alleen woon is het ook niet zo dat er huisgenoten gaan zijn die wel erg hoge eisen gaat stellen, en het is niet de bedoeling om de console voor allerlei andere dingen te gaan inzetten.
Dat geeft me het gevoel dat het kopen van de allernieuwste consoles (xBox One of PS4) nogal overkill zou zijn, en bij Wii weet ik niet eens wat er nu op de markt is. Alleen, het aankopen van een oudere console kan gevolgen hebben voor wat er nog aan game-aanbod kan zijn (voordeel: goedkoper, 2e hands, nadeel: niet meer te krijgen).
Budget is geen probleem, maar ik heb ook geen zin om de hoofdprijs te betalen voor een weinig gebruikte gadget, en ik heb een Samsung 46" smart TV met de hele rits aan aansluitingen, Wifi etc, en genoeg knowhow om dat werkend te krijgen.
Zo de vraag is: wat is wijsheid.
- nieuwste console (PS4, xBox One of zo) kopen, gegarandeerd up to date en langer "houdbaar", maar overkill voor mijn huidige wensen
- oudere console (PS3, xBox 360 of Wii U), goedkoper maar goed genoeg (?), risico van game beschikbaarheid.
- wel of geen Kinect of andere motionsensor technologie?
- andere opties waar ik bij gebrek aan kennis over gaming niet aan gedacht heb?
Ik wil geen PC gaming, ik wil geen desktop PC in huis (alles via laptops). Geen enkele voorkeur/banden of wat dan ook voor PS vs Xbox vs Wii platforms, geen interesse in South Park taferelen.
Wat ik wel prettig/belangrijk vind is een simpele bediening, dus geen overloaded control panel ("help, welk knopje?"). Ik ben een GoT-bejaarde met mijn leeftijd...
Ik ben benieuwd wat de visies of adviezen hier zijn
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 18-12-2014 03:11 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.