[Linux] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Hallo iedereen,

ik heb een aantal vraagjes...

Vraag 1:
ProFTPD heb ik werkende, alleen als hij reboot start hij niet ProFTPD, hij staat ook niet in ntsysv, iemand anders ideeën...

Vraag 2:
Ik heb Linux (RedHat) onder een P100 lopen als FTP/web/cs/mysql server, PHP en MySQL draaien snel en goed, alleen Perl draait (nog wel snel) maar geeft pas na +/- 3 seconden een antwoord, het werkt verders wel, alleen ik vind het langzaam. Komt dit gewoon omdat het maar een P100 is?

M'n 3e vraag weet ik niet meer ( |:( ), maar als ik 'm weer weet, edit ik m'n post weer :)

zeroxcool.net - curity.eu

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op woensdag 13 juni 2001 21:11 schreef ZeRoXcOoL het volgende:

Vraag 1:
[..]
Lees de FAQ over het automatisch opstarten van programma's :)
Vraag 2:
[..]alleen Perl draait (nog wel snel) maar geeft pas na +/- 3 seconden een antwoord, het werkt verders wel, alleen ik vind het langzaam. Komt dit gewoon omdat het maar een P100 is?
Ik denk het wel, op die P90 van mij duurt het ook wel ff voordat bv. UBB een draadje heeft uitgepoept.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• zeroxcool
ja, ik heb op die P100 ook het UBB als test gedraaid :)

Verwijderd

Ik werk vooral met slackware maar in /etc/rc.d/local kun je 'm toch zetten
Weet niet of dat ook zo is in jouw distru ..

succes in iedergeval

virtual

• zeroxcool
ik weet m'n 3e vraag weer :)

Vraag 3:
Misschien niet het juiste forum, maar ik denk dat meer mensen hiermee hebben gezeten.
Ik zit dus op internet met m'n Windoos bak (WinME en 56K :( ), nu wil ik een aantal poorten doorschakelen, zoals 21, 23, 80, 3306 en 27045 enz...
Nu heb ik gehoord dat dat met WinRoute kan, alleen als ik Winroute op m'n Windoos bak installeer kan ik niet meer internetten (wat denk ik aan de DNS ligt), en weet iemand hoe ik precies de poorten kan doorlinken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 21:11 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Vraag 1:
ProFTPD heb ik werkende, alleen als hij reboot start hij niet ProFTPD, hij staat ook niet in ntsysv, iemand anders ideeën...
pico /etc/rc.d/rc.local
Vraag 2:
Ik heb Linux (RedHat) onder een P100 lopen als FTP/web/cs/mysql server, PHP en MySQL draaien snel en goed, alleen Perl draait (nog wel snel) maar geeft pas na +/- 3 seconden een antwoord, het werkt verders wel, alleen ik vind het langzaam. Komt dit gewoon omdat het maar een P100 is?
Vaag.. heb je Apache/PHP/Perl zelf gecompiled? Zonee, probeer het dan eens met mod_perl (www.modperl.org)
Vraag 3:
Misschien niet het juiste forum, maar ik denk dat meer mensen hiermee hebben gezeten.
Ik zit dus op internet met m'n Windoos bak (WinME en 56K ), nu wil ik een aantal poorten doorschakelen, zoals 21, 23, 80, 3306 en 27045 enz...
Nu heb ik gehoord dat dat met WinRoute kan, alleen als ik Winroute op m'n Windoos bak installeer kan ik niet meer internetten (wat denk ik aan de DNS ligt), en weet iemand hoe ik precies de poorten kan doorlinken?
Kan volgens mij wel met ipchains? 'man ipchains'.

Verwijderd

Ik zit dus op internet met m'n Windoos bak (WinME en 56K :( ), nu wil ik een aantal poorten doorschakelen, zoals 21, 23, 80, 3306 en 27045 enz...
Dus......
Nu heb je linux......
Het beste router systeem dat er is.......
Kan geweldig gatewayen......
Heb je al die services op geinstalleerd......
Kan geweldig als firewall dienen.......

En dan zet je die win-bak op internet? :?

Als je dat nou omdraait en je zet de linuxbak als gateway kan windowsbak net zo goed internetten ne bespaar je jezelf weer 250,- registratiekosten voor zo'n winroute-achtig proggie.

• zeroxcool
ik wil Linux pas als router gaan gebruiken als ik hier kabel heb, dus nog even zo.. snapie?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Neuh, maar iedereen mag doen wat ie wil ;)
Vragen over Winroute graag in Software Algemeen of Network Troubleshooting ofzo.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ik wil Linux pas als router gaan gebruiken als ik hier kabel heb, dus nog even zo.. snapie?
Nee, maar ik snap wel meer dingen niet. Je doet maar, joh, ik vind het alleen vrij vaag ;)

/me zou dat anders doen *D

Maarja ik ben dan ook weer ik en jij bent jij :D

• zeroxcool
Op woensdag 13 juni 2001 22:15 schreef Jotti het volgende:
Neuh, maar iedereen mag doen wat ie wil ;)
Vragen over Winroute graag in Software Algemeen of Network Troubleshooting ofzo.
jo, zal ik doen...

• zeroxcool
Op woensdag 13 juni 2001 22:18 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap wel meer dingen niet. Je doet maar, joh, ik vind het alleen vrij vaag ;)

/me zou dat anders doen *D

Maarja ik ben dan ook weer ik en jij bent jij :D
ik ben altijd anders :P

en allemaal nog bedankt voor je reactie hè!

Pagina: 1