Afhandeling bestelling zonder huisnummer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 239170

Topicstarter
Eigenlijk geen eigen topic waard maar ik kon zo snel niks algemeens vinden waar ik de vraag kwijt kon.

Afgelopen donderdag 11-12 een Pi besteld bij een Nederlandse webshop. Betaling voor 15:00, morgen in huis. So far so good maar vrijdag 12-12 en zaterdag 13-12 geen Pi in de bus. (bezorging zou via brievenbuspost gaan) Maandag gemaild over het wat en hoe. Dinsdag een antwoord gekregen dat de fout zit in het ontbreken van een huisnummer en dat blijkt idd het geval alhoewel ik die bij mijn weten wel heb ingevuld blijkt deze idd niet in mijn specifiek voor deze order aangemaakte account te staan. De geboden oplossing is opnieuw bestellen (en betalen met een 'let op het huisnummer!!' erbij) en wachten op de retour van de eerste Pi voor creditering.

Daarop heb ik aangegeven dat ik liever heb dat er een nieuwe wordt opgestuurd aangezien de eerste door het ontbreken van een huisnummer waarschijnlijk gewoon retour afzender komt. Ik heb daar natuurlijk geen zicht op. Dat aangegeven en gevraagd naar een andere oplossing en ik krijg alleen terug dat zij aan hun verplichting hebben voldaan (dat is onmogelijk voor mij te controleren maar dat geloof ik dan maar) en dat het voor hen ook maar de vraag is of de eerste alsnog wordt bezorgd of retour afzender afzender komt.

Dit voelt niet helemaal correct.
- als hij niet retour komt (daar heb ik geen zicht op) en niet bezorgd wordt betaal ik voor een Pi die ik nooit ontvangen heb.
- controle op een correct adres ligt bij mij maar je zou mogen verwachten dat er iig gekeken wordt of een adres compleet is. (even los van het feit bij wie de fout ligt)
- het adresveld is door een incorrecte uitlijning in de order pagina bedekt door andere tekst, waarschijnlijk ook de reden dat het mij niet is opgevallen.

Is het onredelijk te vragen een nieuwe op te sturen alvorens de vorige terecht is? :?

Anoniem: 172410

Anoniem: 239170 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:15:
Ik heb daar natuurlijk geen zicht op. Dat aangegeven en gevraagd naar een andere oplossing en ik krijg alleen terug dat zij aan hun verplichting hebben voldaan (dat is onmogelijk voor mij te controleren maar dat geloof ik dan maar) en dat het voor hen ook maar de vraag is of de eerste alsnog wordt bezorgd of retour afzender afzender komt.
Hier zitten ze fout. Ze hebben niet aan hun verplichting voldaan - zij zijn verantwoordelijk totdat de Pi is afgeleverd. Daarna is hij jouw verantwoordelijkheid. Het voordeel van de twijfel ligt in Nederland bij dit soort zaken altijd in het voordeel van de consument. Indien de webshop daarvan af wil wijken zal men goed moeten kunnen onderbouwen hoe, wat en waarom.

Dat er misschien geen huisnummer is ingevuld lijkt mij geen voldoende aanleiding. Zelf denk ik dat de webshop dit had kunnen en moeten controleren - het is bijvoorbeeld geen fout adres, maar echt een onvolledig adres. Is de website op een andere computer ook verkeerd uitgelijnd? Indien die situatie niet aan jouw kant ligt maar bij hun is er geen twijfel meer mogelijk - en zelfs als dat niet het geval is lijkt het me een dubieus standpunt dat de verzending daarmee jouw verantwoordelijkheid is geworden.

Ik zou niet nog eens betalen, eerst maar eens zien dat dit netjes afgehandeld wordt. In het allerslechtste geval kan je de eerste koop ook ontbinden op basis van de WKoA. Dan rest de webshop niets anders dan jou je geld terug over te maken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:37
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:25:
[...]

Hier zitten ze fout. Ze hebben niet aan hun verplichting voldaan -
Dat hangt er vanaf. Immers ze hebben het verzonden naar het adres wat opgeven was.
zij zijn verantwoordelijk totdat de Pi is afgeleverd. Daarna is hij jouw verantwoordelijkheid. Het voordeel van de twijfel ligt in Nederland bij dit soort zaken altijd in het voordeel van de consument. Indien de webshop daarvan af wil wijken zal men goed moeten kunnen onderbouwen hoe, wat en waarom.
Als de klant verkeerde gegevens aanlevert waar het naar toe gestuurd moet worden, dan kan de shop daar niet verantwoordelijk voor zijn,
Dat er misschien geen huisnummer is ingevuld lijkt mij geen voldoende aanleiding.
Zelf denk ik dat de webshop dit had kunnen en moeten controleren - het is bijvoorbeeld geen fout adres,
maar echt een onvolledig adres.
Wat is je definitie van een fout adres?
Als ik iets schrijf met EE ipv E, moet de winkel dat ook controleren?
Een huis nummer controleren, is tot een zekere hoogte gemakkelijk te zien. maar het verschil tussen huis nummer 10 of 100 is door de winkel ook weer niet te controleren.
Ik zou niet nog eens betalen, eerst maar eens zien dat dit netjes afgehandeld wordt. In het allerslechtste geval kan je de eerste koop ook ontbinden op basis van de WKoA. Dan rest de webshop niets anders dan jou je geld terug over te maken.
WKoA, kan lastig zijn, immers TS heeft de verkeerde/incomplete gegevens aangeleverd.

maar betalen zou ik zeker ook niet doen. gewoon even wachten, totdat TNT de bestelling bij de winkel terug gestuurd heeft.

Anoniem: 217290

mij laatst ook overkomen door een tikfout nummer weggevallen.
Kreeg het pakket gewoon retour gestuurd van postnl in 2 dagen dus dat gaat vrij snel.

Rolfie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:40:
Dat hangt er vanaf. Immers ze hebben het verzonden naar het adres wat opgeven was.
Niet echt dus, want een onvolledig adres is geen adres. Er hoeven maar twee dingen goed te zijn voor een goede overkomst en één daarvan ontbrak.
Als de klant verkeerde gegevens aanlevert waar het naar toe gestuurd moet worden, dan kan de shop daar niet verantwoordelijk voor zijn,
Ook hier geldt: geen gegevens zijn geen verkeerde gegevens. Dat je niet gaat controleren of meneer op 4b woont in plaats van 5a is logisch, maar dat je gewoon helemaal geen huisnummer hebt klopt evident niet.
WKoA, kan lastig zijn, immers TS heeft de verkeerde/incomplete gegevens aangeleverd.
Zoals aangegeven komt dat in geen kleine mate door de website. In dat geval ligt het voordeel van de twijfel toch al snel bij de consument, want in het beste geval kan je hooguit zeggen dat beiden geblunderd hebben.

het is overigens raar dat hun site niet controleert op een ingevuld huisnummer. de meeste sites doen dat wel.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:09
Dat is niet raar, is gewoon onkunde voor iemand die een webshop runned.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 16:15

CasGas

.

Maar dat is dan toch je eigen fout dat je het adres niet goed erin hebt gezet?

Als ik er een totaaaaaaal ander adres in zet waar het nooit aan zal komen, daar kan de webshop toch niet verantwoordelijk voor worden gehouden? Dat is in wezen nu ook gebeurd..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

CasGas schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
Maar dat is dan toch je eigen fout dat je het adres niet goed erin hebt gezet?
Dat is juist het hele punt..

onjuist != onvolledig

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Zou eerlijk gezegd zelfs nog verder durven gaan, namelijk als jij een adres in Timboektoe invult en je pakket komt niet aan, dan nog is dit de 'verantwoordelijkheid' van de webshop. Jij hebt verplichting je pakket te betalen, zij hebben verplichting het af te leveren aan jou.
Dat jij hen adresgegevens bezorgt is vrij vitaal voor hun om in de mogelijkheid te zijn af te leveren, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit iets verandert aan hun plicht om af te leveren.
Als ze het niet afgeleverd krijgen zullen ze je sowieso moeten terug vergoeden, zelfs al ligt het pakket ergens met een 'adres onbekend' of ergens anders afgeleverd.

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 14:26
Persoonlijk vind ik het niet onredelijk, zeker gezien het product. Zo vaak zal het waarschijnlijk niet voorkomen. Ik zou ik het ook niet zo'n probleem vinden om twee dagen langer te wachten totdat het pakket bij hun retour is. Mocht deze kwijt raken is dat natuurlijk een ander verhaal.

Sowieso best slordig van ze om te versturen zonder huisnummer.

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Heb je een trackingcode? Zo ja kun je op de website van de bezorgdienst het afleveradres wellicht wijzigen voor 22.00 vanavond voor een nieuwe lever poging. Alternatief kun je met de pakket dienst contact zoeken met je trackingcode.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
yoshiwa schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:28:
Zou eerlijk gezegd zelfs nog verder durven gaan, namelijk als jij een adres in Timboektoe invult en je pakket komt niet aan, dan nog is dit de 'verantwoordelijkheid' van de webshop. Jij hebt verplichting je pakket te betalen, zij hebben verplichting het af te leveren aan jou.
Dat jij hen adresgegevens bezorgt is vrij vitaal voor hun om in de mogelijkheid te zijn af te leveren, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit iets verandert aan hun plicht om af te leveren.
Als ze het niet afgeleverd krijgen zullen ze je sowieso moeten terug vergoeden, zelfs al ligt het pakket ergens met een 'adres onbekend' of ergens anders afgeleverd.
Euhm dan ga ik een handeltje opzetten. Ik bestel op adres van de buurvrouw, zou neemt ze aan, ik eis mijn geld terug want ik heb mijn product niet ontvangen.

Dan moet elke webshop in Vermist veranderen om iedereen na te trekken die nu voor de gein foutieve gegevens gaat invullen.
T-Forever schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:46:
Dat is niet raar, is gewoon onkunde voor iemand die een webshop runned.
Uiteraard zou jij dat nooit doen. Maar misschien sturen ze ook wel naar het buitenland op, waar lang niet altijd huisnummers zijn. En dan heb ik het niet over Timboektoe, ik weet dat iig in Frankrijk je helemaal geen huisnummer hoeft te hebben. Tuurlijk dan kan je wel weer op land erbij controleren, maar het is allemaal niet zo triviaal als jij doet voorkomen.

Of meer het praktische resultaat: Jij zou een webshop runnen waar het onmogelijk is voor sommige van je potentiele klanten om te bestellen.

Sissors schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:35:
Euhm dan ga ik een handeltje opzetten. Ik bestel op adres van de buurvrouw, zou neemt ze aan, ik eis mijn geld terug want ik heb mijn product niet ontvangen.

Dan moet elke webshop in Vermist veranderen om iedereen na te trekken die nu voor de gein foutieve gegevens gaat invullen.
Dat is allemaal niet relevant. Jij hebt het over ouderwetse ordinaire fraude, wat hier geenszins het geval is. Het lijkt me evident dat de wettelijke situatie totaal verandert zodra er kwade opzet in het spel is.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:02:
het is overigens raar dat hun site niet controleert op een ingevuld huisnummer. de meeste sites doen dat wel.
Nederland kent adressen zonder huisnummer. Een pakketje aan "Windjammer, Jachthaven, Scheveningen" komt gewoon aan. Voor woonwagens geldt hetzelfde.

En toch zijn dat de regels. Als een webshop een bezorgservice voorstelt, dan is die webshop verantwoordelijk voor de correcte aflevering. Dit geldt niet voor situaties waarbij de klant zelf de bezorging organiseert (bv. door zelf een bezorgservice voor te stellen) - dan ligt de verantwoordelijkheid bij de klant.

Maar goed, on topic:
Anoniem: 239170 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:15:
Is het onredelijk te vragen een nieuwe op te sturen alvorens de vorige terecht is? :?
In principe hebben ze een levertijd voor de bezorging van het pakket - ik weet zo snel niet wat de maximale levertijd volgens het BW is, maar als het bv. drie weken is dan moeten ze er voor zorgen dat het binnen drie weken is bezorgd. In die tijd mogen ze natuurlijk doen wat ze willen.

• justincase
Free rider schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:27:
[...]

En toch zijn dat de regels. Als een webshop een bezorgservice voorstelt, dan is die webshop verantwoordelijk voor de correcte aflevering. Dit geldt niet voor situaties waarbij de klant zelf de bezorging organiseert (bv. door zelf een bezorgservice voor te stellen) - dan ligt de verantwoordelijkheid bij de klant.
Dat lijkt me zeer sterk. Heb je daar enige bronnen voor? Als ik iets bestel op het adres van mij buren en het pakketje wordt daar aflevert dan heeft de webshop toch prima aan zijn verplichting voldaan?

• Sissors
  • Niet online
Inderdaad, IANAL enzo, maar het lijkt me toch dat als de webshop bij het ingevulde adres leveren dat ze aan hun verplichting hebben voldaan. Ik zou het iig erg vreemd vinden als de webshop verantwoordelijk ervoor is dat jij je adres goed invult.
Nederland kent adressen zonder huisnummer. Een pakketje aan "Windjammer, Jachthaven, Scheveningen" komt gewoon aan. Voor woonwagens geldt hetzelfde.
Ook in Nederland dus. Oftewel @T-forever, niet direct mensen van onkunde betichten ;).

Sissors schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:12:
Inderdaad, IANAL enzo, maar het lijkt me toch dat als de webshop bij het ingevulde adres leveren dat ze aan hun verplichting hebben voldaan. Ik zou het iig erg vreemd vinden als de webshop verantwoordelijk ervoor is dat jij je adres goed invult.
We kunnen hetzelfde blijven herhalen tot in de oneindigheid, maar er is niet op het ingevulde adres geleverd. Dat adres bestaat namelijk helemaal niet, dus kan er ook niet geleverd zijn. QED.

Bovendien lijkt het er hier op dat de webshops wel degelijk een deelverantwoordelijkheid heeft in het ontbreken van het huisnummer door een niet goed uitgelijnde website te draaien. Daarmee kan je eigenlijk gelijk de discussie van tafel schuiven, want zoals gezegd valt het consumentenrecht bij twijfel of gedeelde schuld altijd in het voordeel van de consument uit. Dat heeft te maken met de (vermeende) deskundigheid van een winkel en de onkunde van een leek die daar tegenover staat.

Dat gezegd hebbende lijkt het er niet op dat je als webshop wegkomt met roepen dat het huisnummer je eigen verantwoordelijkheid is. Adressen zonder huisnummer zijn dusdanig zeldzaam dat een simpele check geen onrealistische verwachting is.
Ook in Nederland dus. Oftewel @T-forever, niet direct mensen van onkunde betichten ;).
Toch zijn dat uitzondering, gezien je het ook echt even moest opzoeken. Daar mag je als webshop dus niet zomaar voetstoots vanuit gaan.

justincase schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:39:
Dat lijkt me zeer sterk. Heb je daar enige bronnen voor? Als ik iets bestel op het adres van mij buren en het pakketje wordt daar aflevert dan heeft de webshop toch prima aan zijn verplichting voldaan?
Ook hier geldt weer dat je het kunt blijven roepen, maar dat het niets verandert. Het adres van de buren bestaat, dit adres niet.

• justincase
Ik doelde dan ook op de hypothetical situation van Sissors en de reactie daarop van Free rider — niet de situatie waarin de TS zich verkeerd. Daarin ben ik het zonder meer mee eens.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55
Uiteraard is het onzorgvuldig om geen huisnummer in te voeren, alleen dat pakketje heeft iemand van de webshop toch op de post gedaan. (of op de poststapel gegooid). Wie verstuurd nou een pakketje zonder huisnummer ? Zou natuurlijk ook allemaal automatisch via de website geregeld kunnen worden, dat je gewoon niet kan bestelen als de velden onvolledig zijn ingevuld (moet mogelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
justincase schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:39:
Artikel 7:10/7:11 Burgerlijk Wetboek. Hierin staat dat de verkoper verantwoordelijk is voor aflevering bij de koper. Merk op dat van de artikelen kan worden afgeweken als koper en verkoper dit wensen. Door het afwijken kan je bijvoorbeeld je pakje laten bezorgen bij je kinderen of grootouders, en dus niet bij de koper. Maar dan wordt expliciet afgeweken, koper en verkoper zijn hier beiden van bewust.
NB Dit is mijn begrip van het Burgerlijk Wetboek, maar ik ben geen jurist.
Sissors schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:12:
Ze zijn verantwoordelijk voor de aflevering. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de wijze hoe jij je adres invult op een formulier - dan zouden ze bv. niet kunnen leveren aan analfabeten. Hoe koper en verkoper afspraken maken over de levering wordt niet vastgelegd, het staat ze vrij om daar afspraken over te maken.
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:43:
Dat gezegd hebbende lijkt het er niet op dat je als webshop wegkomt met roepen dat het huisnummer je eigen verantwoordelijkheid is. Adressen zonder huisnummer zijn dusdanig zeldzaam dat een simpele check geen onrealistische verwachting is.
De webshop komt er niet mee weg vanwege het genoemde BW-artikel. Dat is ook logisch, het is ook de webshop die o.a. inpakt en de bezorging levert. Bijvoorbeeld, als een webshop ervoor kiest om een goedkope onbetrouwbare bezorger in te huren, en het gaat mis, dan kan het daarna niet roepen dat het de verantwoordelijkheid van de koper is - de webshop heeft de bezorger ingehuurd. En als de webshop niet bereid is om dat risico te nemen dan moet het een duurdere dienst nemen die de goederen verzekert, adressen vooraf controleert enz.enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:40:
Uiteraard is het onzorgvuldig om geen huisnummer in te voeren, alleen dat pakketje heeft iemand van de webshop toch op de post gedaan. (of op de poststapel gegooid). Wie verstuurd nou een pakketje zonder huisnummer ? Zou natuurlijk ook allemaal automatisch via de website geregeld kunnen worden, dat je gewoon niet kan bestelen als de velden onvolledig zijn ingevuld (moet mogelijk zijn)
Yep, en je hebt het voor een deel van je klanten onmogelijk gemaakt te bestellen! Oftewel doe maar niet.

@Camacha, het ging daar over een andere hypothetische situatie...
De webshop komt er niet mee weg vanwege het genoemde BW-artikel. Dat is ook logisch, het is ook de webshop die o.a. inpakt en de bezorging levert.
Waarom is het logisch dat een webshop ervoor verantwoordelijk is mij een artikel te leveren als ik een foutief adres invoer? En dus weer niet deze situatie, maar het algemeen. Als ik opschrijf dat ik ergens anders woon, dan vind ik het vreemd dat de webshop je echte adres moet gaan uitvogelen.

En ik heb dat artikel er even bijgehaald, maar ik vind het twijfelachtig of dat er staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 19-12-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Praktische oplossing: bel met de post, vraag of ze aan de postbezorger in jouw wijk kunnen meedelen dat er een brief/pakket is zonder huisnummer, en dat het bij jou bezorgt moet worden. Opgelost.

Dan hoor je wellicht ook meteen of:
• de postbezorger het al terug heeft gestuurd
• de postbezorger het überhaupt nog niet in zijn handen heeft gehad
• de postbezorger het bij een willekeurig nummer in de bus heeft gedaan

Ja, dat laatste gebeurd weet ik uit de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]
uhmm en volgens mij ga je nog ergens mank want als zij kunnen aantonen dat het op het opgegeven adres is geleverd heb jij pech... Het is niet zo dat het perse op jouw adres geleverd moet worden als jij een ander adres op geeft mag het prima daar bezorgd worden.
----------------------------------------------

En het niet checken op huis nr. ivm een enkele uitzondering op adressen zonder nummer is ook kul.. 95% van de websites controleert hier gewoon op. Daarnaast kun je ook altijd nog 0 invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
Sissors schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:58:
Waarom is het logisch dat een webshop ervoor verantwoordelijk is mij een artikel te leveren als ik een foutief adres invoer? En dus weer niet deze situatie, maar het algemeen. Als ik opschrijf dat ik ergens anders woon, dan vind ik het vreemd dat de webshop je echte adres moet gaan uitvogelen.
Merk op dat het artikel alleen spreekt over de levering, er wordt niets gezegd over een adres. Natuurlijk had de wetgever nog kunnen opnemen dat de koper correcte adresgegevens moest opgeven, en uitzonderingen daarop (bv. adresgegevens niet nodig bij afhalen in winkel) en uitzonderingen daarop enz.enz. waarna de wetgever weer de kritiek krijgt dat er veel te veel regels bijkomen.
Bedenk ook dat dit regels zijn die gelden als er geen andere afspraken worden gemaakt.

Maar dit zijn aannames, ik ben geen wetgever. Vraag het eens aan je favoriete parlementariër...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 23:19
Kijk even voor het gemak of het pakketje op nummer 1 of nummer 2 van jouw straat is afgeleverd.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 16:47
Een poststuk zonder huisnummer zal nooit verder gaan dan het eerste distributiecenter van postNL en zal gewoon worden teruggestuurd naar de webwinkel indien er een afzender op staat. Als dit niet het geval is dan heeft de webwinkel in dit geval een probleem, omdat het terughalen van zo'n poststuk heel lastig word.

Vaak maken ze de envelop gewoon open en gaan ze op zoek naar het goede adres, of het adres van de afzender in de vorm van een factuur/pakbon.

Desalniettemin sta jij gewoon in je recht en moeten ze naar mijn weten gewoon leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door markisoke op 19-12-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:00:
[...]

uhmm en volgens mij ga je nog ergens mank want als zij kunnen aantonen dat het op het opgegeven adres is geleverd heb jij pech... Het is niet zo dat het perse op jouw adres geleverd moet worden als jij een ander adres op geeft mag het prima daar bezorgd worden.
----------------------------------------------

En het niet checken op huis nr. ivm een enkele uitzondering op adressen zonder nummer is ook kul.. 95% van de websites controleert hier gewoon op. Daarnaast kun je ook altijd nog 0 invullen.
Klopt, en daarom de mensen die ik ken die geen huisnummer hebben worden helemaal gestoord van die 95% van de websites die beweren dat hun adres onjuist is ingevuld ook al is het prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

kraats

Ik rol

Was het toevallig bij SOS Solutions? Daar heb ik van de week besteld en op de bevestiging die ik ontving viel me op dat er geen huisnummer stond. Dit heb ik meteen per mail laten weten en (zonder bevestiging) de bestelling toch op het juiste huisnummer geadresseerd ontvangen. Als jij ook daar hebt besteld en het wegvallen van het huisnummer bij jou ook gebeurd is, is de kans iets groter dat het hun fout is en werpt dat weer een iets ander licht op de zaak.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:58:
Waarom is het logisch dat een webshop ervoor verantwoordelijk is mij een artikel te leveren als ik een foutief adres invoer?
Dat is hierboven al meermalen aangegeven, dus voor de laatste keer - bij twijfel valt het consumentenrecht altijd in het voordeel van de klant uit. Hier is zeker sprake van onduidelijkheid aan beide kanten, dus de winkel dient zijn verlies te nemen. Ondernemersrisico en meer van zulks.

Overigens denken de meeste winkeliers er, gezien de bovenstaande link, ook gewoon zo over. We zeggen dus helemaal niets raars, ondanks dat jij het er duidelijk niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Topicstarter
kraats schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:45:
Was het toevallig bij SOS Solutions? Daar heb ik van de week besteld en op de bevestiging die ik ontving viel me op dat er geen huisnummer stond. Dit heb ik meteen per mail laten weten en (zonder bevestiging) de bestelling toch op het juiste huisnummer geadresseerd ontvangen. Als jij ook daar hebt besteld en het wegvallen van het huisnummer bij jou ook gebeurd is, is de kans iets groter dat het hun fout is en werpt dat weer een iets ander licht op de zaak.
Okee dan ben ik dus niet gek, idd SOS solutions. Ik heb na het bestellen niet meer gekeken maar ik zie idd geen huisnummer op de bevestiging staan. Eigenlijk kijk ik alleen altijd na of het juiste product op een bevestiging staat. Ik zal er maar weer een mailtje tegenaan gooien, bij eigen verkoop (tenzij het om echt dure goederen gaat maar die gaan niet per post) stuur ik ook gewoon na daarom stond ik ook wat te kijken van de reactie die ik kreeg. :/

Ik zie het zelf als ondernemersrisico, klanten maken gewoon vaak en veel fouten en heel soms ligt het niet eens aan de klant. Ik heb ditzelfde probleem ook gehad, veld address 1 met de straatnaam en veld adress 2 met het huisnummer (dacht ik?!?) echter werd standaard address 2 niet meegepakt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Het verbaast je hoe vaak een huisnummer vergeten wordt (soms onbewust, soms autocomplete die het niet bevat).
De kans dat je het zelf vergeten bent acht ik aanwezig gezien het erg vaak voorkomt :P
Pagina: 1