Toon posts:

Beamer / Projector opdelen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier maar heb toch een moeilijke vraag.
Heb op het internet vrij veel gezocht maar t wordt me maar niet duidelijk.
Nu wilde ik eerst meerdere (lcd) schermen aansluiten op 1 laptop/pc maar dat is toch niet zo makkelijk asl ik dacht... Maar t bracht me wel op een (ander) idee.. namelijk een hele goede beamer aanschaffen en die opdelen in meerdere schermen... bijv 6schermen....

Voor de duidelijkheid, ik wil al die afzonderlijke schermen (in 1) met een laptop/pc bedienen alsof je meerdere schermen op een laptop/pc hebt aangesloten.

_/-\o_

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Welk besturingsysteem ga je dit mee doen, welke content wil je er op gaan zetten? Hoezo niet 1 scherm met 6 verschillende vensters?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon Windows (8.1)
Ik heb nu ook 2 extra schermen aangesloten op mn laptop en kan dus tussen de 3schermen schuiven met mn vensters enzo...

zoals dit misschien?

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v1/357710571/lcd_tv_wall_video_wall_screen_lcd.jpg

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-01 15:30
Je moet wel een hele dure UHD beamer kopen om bijna 6 full HD LCD schermen te kunnen vervangen.

Ik weet dat er programmma,'s zijn welke het scherm kunnen opdelen in roosters zodat je dus kan schuiven met vensters.

Verwijderd

Topicstarter
@rodebest

Over welke progamma`s hebben we dan?
Trouwens ze hoeven allemaal geen full HD draaien maar wel enigzins kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.image-line.com/support/FLHelp/html/img_glob/FLMultiScreen.jpg

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-01 22:32
Ik snap niet wat je precies wilt, je bent echt ongelooflijk vaag. Waarvoor wordt al deze zooi gebruikt? Welke kwaliteitseisen stel je aan de producten? Welke producten heb je überhaupt nodig (schermen, videokaarten, PC's of allemaal?).

Kom eens met een minimaal drie keer zolang verhaal waarin je stap voor stap duidelijk uitlegt wat je doel is, wat je daarvoor nodig denkt te hebben en hoeveel dit mag kosten. Dit topic hoort trouwens in CAA thuis, waardoor je je ook aan het CAA beleid moet houden.

Als je dus je startpost aanpast en er een uitgebreid en duidelijk verhaal van maakt kunnen we je veel beter advies geven :).

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je wil een beamer kopen om deze "op te delen", hoe zie jij dat voor je? De beamer houd de zelfde resolutie.. wil je dan gewoon dat programma's "snappen" aan een virtueel grid? Daar is gewoon software voor...

Wil je echt meerdere beeldschermen aansluiten dan zou je een R9 kaart van AMD moeten kopen en een DP MST hub, dan kun je 6 beeldschermen tegelijk aansturen.

www.maartendeboer.net

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vergeet niet dat een beamer wel een even grote oppervlakte kan beschijnen als 6 schermen, maar de resolutie nog steeds maar 1080p bedraagt (in het geval van een 1080p-beamer). Een beamer is sowieso de oplossing niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1