Mijn documenten syncen tussen twee PC's via Onedrive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Beste,

Ik heb onlangs een laptop gekocht, als mobile device naast mijn desktop. Wat ik eigenlijk wil is dat de map documenten op mijn desktop en de map documenten op mijn laptop met elkaar synchroniseren, en wel liefst via OneDrive.

Nu heb ik gelezen dat je de locatie van de map documenten kunt wijzigen naar OneDrive. Als ik dit doe voor de map documenten op mijn desktop, is deze gesynchroniseerd met OneDrive. Maar nu wil ik nog dat OneDrive synchroniseert met mijn map documenten op mijn laptop. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Want als ik hetzelfde zou doen voor mijn map documenten op mijn laptop, die naar OneDrive verplaatsen. Dan krijg ik volgens mij in OneDrive twee apparte mappen(zelfde naam) met documenten. En zo komen de bestanden van de map documenten van mijn laptop wel in OneDrive, maar niet in de map documenten op mijn desktop.

Iemand die weet hoe dit wel kan werken?

EDIT:
Ik heb het juist getest. En het is dus wel mogelijk om beide mappen elk van een verschillend apparaat te syncen met dezelfde OndeDrive map. Het werkt dus wel degelijk.

Alleen heb ik wel iets raar nu. Toen ik de locatie van mijn mappen veranderde op mijn laptop naar mijn OneDrive, dan maakt die automatisch op de oude locatie een nieuwe map aan. Bijvoorbeeld de map Muziek werd verplaatst naar een map Muziek op OneDrive, dan werd er automatisch een nieuwe map Music aangemaakt in mijn gebruikers map. Het probleem is dat ik deze nieuwe map Music niet kan verwijderen :(. Er wordt gezegd dat men administrator machtigingen moet hebben, maar die heb ik. Bij eigenschappen van de map onder het puntje beveilinging vind ik: Gemachtigden: onbekend.

Iemand die hier een oplossing voor weet om de nieuwe map toch te kunnen verwijderen. Voor de map documenten kwam er ook een nieuwe map documents voor in de plaats, maar deze kon ik wel gewoon verwijderen.

[ Voor 35% gewijzigd door -Japster- op 17-12-2014 23:56 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er niet een programma wat nog naar de oude map kijkt waardoor de map in gebruik is? Process Explorer kan je dat wel vertellen denk ik? Ook na een herstart niet te verwijderen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
sanfranjake schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:25:
Is er niet een programma wat nog naar de oude map kijkt waardoor de map in gebruik is? Process Explorer kan je dat wel vertellen denk ik? Ook na een herstart niet te verwijderen ?
Het zal waarschijnlijk wel zoiets geweest zijn. Heb het bestand nu zonder problemen kunnen verwijderen.
Dit topic kan eventueel gesloten worden.