HDMI --> DVI Kwaliteit verlies?

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Hallo,

Ik wil een Full HD scherm gaan kopen (2e hands) nu zie ik een mooi scherm maar deze heeft geen HDMI aansluiting, wel een DVI. Het is een Full HD scherm.

Is er veel verschil tussen een HDMI --> HDMI kabel of een HDMI --> DVI kabel? Het is allebij gewoon 1080p toch dus geen verschil in kwaliteit zou ik denken?

Mvg :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI en DVI zijn beide digitaal, dus je hebt geen kwaliteitsverlies (tenzij je misschien een heel crappy verloopje gebruikt dat slecht contact maakt).

Verwijderd

Let wel op dat er geen audio over DVI gaat. Voor het geval er speakers in het scherm zitten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gezien het gaat om een scherm met DVI en geen HDMI verwacht ik niet dat er speakers inzitten die hun geluid via DVI/HDMI oppakken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is allebij gewoon 1080p toch dus geen verschil in kwaliteit zou ik denken?
1080p geeft iets aan over de resolutie. Het zegt verder niets over de kwaliteit. Je kan met VGA ook gewoon 1080p aansturen ook al is het een analoog signaal van lagere kwaliteit. HDMI en DVI zijn zoals aangegeven beide digitaal en er is geen verschil in kwaliteit.

Verwijderd

TERW_DAN schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:14:
Gezien het gaat om een scherm met DVI en geen HDMI verwacht ik niet dat er speakers inzitten die hun geluid via DVI/HDMI oppakken.
Scherp :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ie de native resolutie draait van het scherm wel :+

ok, die was eigenlijk _te_ slecht

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik gebruik een aparte 5.1 geluid systeem. Ik weet dan genoeg! Maakt dus niet veel uit voor mij :) Dankjulliewel voor de snelle reacties!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29

D4NG3R

kiwi

:)

TERW_DAN schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:11:
HDMI en DVI zijn beide digitaal, dus je hebt geen kwaliteitsverlies (tenzij je misschien een heel crappy verloopje gebruikt dat slecht contact maakt).
Nouwja 'tenzij' kan je niet echt van spreken. Je hebt fatsoenlijk beeld of niet. Bij analoge signalen kan je nog ruis krijgen in verschillende maten (van geen tot aan sneeuw) bij een digitaal signaal ga je van geen naar 'holy shit wtf gebeurt er met m'n display'.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1