Wat te doen met 250 mb zipdrive....?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 11:52
De aansluiting gaat via de printerpoort en da is nou juist precies het probleem.

Als ik lees of schijf op zo'n disk, dan kapt de cd-recorder er spontaan mee (ik krijg geen eens een buffer underrun)

Wanneer ik geen schijf in de drive doe en ik klik in Verkenner op de zip-disk, dan gaat win2k vragen om "insert disk". Doe ik vervolgens een disk er in dan zit m;n pc 15 seconden vast!

Als ik de drive heb losgehaald en hem daarna weer aansluit (terwijl de pc aanstaat) dan ziet ie SOMS geen disks meer.

En ook weer soms krijg ik een spontane reboot als ik de drive probeer te benaderen.

Bovendien is het ding gewoon erg traag (250 mb disks valt nog wel mee, maar 100 mb is een ramp) Poort staat op ECP+EPP

Al met al vind ik het een rot ding, waar bij komt dat de reden waarom ik het in de eerste plaats gekocht heb (om makkelijk files mee te kunnen nemen van school naar huis en andersom) nu deels is overgenomen door een ftp server die bij mij thuis draait die ook altijd bereikbaar is vanaf school.

Nou kan ik 2 dingen doen...

-1- Een USB versie kopen die alle bovenstaande problemen laat verdwijnen (hoop ik)

-2- M'n huidige zip verkopen en alleen de ftp verder gebruiken (ftp @ 7 k/sec upload)

p.s Ik draai Win2k, een rockstable OS, maar om de zoveel tijd verneukt die zipdrive het weer ....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

www.iomega.com? FAQ's ?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 11:52
Ik weet wel wat de mogelijkheden zijn van de printerpoort, de USB poort en de drive zelf en de mogelijke tweaks.

Ik zoek dus niet naar een tweak of nieuwe driver die bovenstaande problemen fixed, maar ik vraag me af wat jullie in zo'n situatie met zo'n drive zouden doen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Paralle poort is echt heel kut. Systeem is erg traag bij kopieren, branden gaat idd niet en max speed met printerpoort is ong 1 MB/sec.

USB is al veel beter, geen problemen met kopieren en een snellere dataoverdracht. IDE is trouwens nog beter, maar dat is voor jou niet echt een optie.