Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nokia lumia 800 en sinds een paar weken gaat de batterij maar een paar uur mee. Ik doe er niks mee en na een paar uurtjes is de batterij op 10%. Ik ben laatst naar de mediamarkt geweest daar hebben ze voor een eurotje of 30 de batterij vervangen. Geen resultaat! Heeft een van jullie een idee wat ik zou kunnen doen/proberen om dit te fixen? Ik kan de telefoon ivm zakelijk gebruik echt niet missen anders zou ik hem wel laten opsturen door de mediamarkt.

Tnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
Heb je al eens gekeken naar een app die op de achtergrond draait?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, ik weet niet precies hoe dat moet. Ik heb dit ook nog niet niet gedaan omdat ik geen enkel programma gedownload/geïnstalleerd heb die niet standaard op de telefoon staat. Ook speelt het probleem als ik de telefoon uit en aan zet en verder nog niks opstart heb. Ik heb net de fabrieksinstellingen terug gezet dus misschien is dat de oplossing. Verder is de telefoon helemaal up to date qua systeem updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Tip: koop eens n nieuwe batterij. Na een aantal jaar (1.5/2/2.5 jaar, afhankelijk van je gebruik) is je batterij gewoon op en moet je deze vervangen. Als dit niet kan (doordat er bijvoorbeeld geen verplaatsbare batterij in zit) zal je een nieuw toestel moeten kopen.

Overigens is die 800 al redelijk oud en krijgt geen updates meer, ik zou eens kijken naar een Lumia 630/520 ofzo dit zijn goedkope goede toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zou inderdaad eerder investeren in een 630 of zoiets dan in een nieuwe batterij ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brick5492 schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:58:
Tip: koop eens n nieuwe batterij. Na een aantal jaar (1.5/2/2.5 jaar, afhankelijk van je gebruik) is je batterij gewoon op en moet je deze vervangen. Als dit niet kan (doordat er bijvoorbeeld geen verplaatsbare batterij in zit) zal je een nieuw toestel moeten kopen.

Overigens is die 800 al redelijk oud en krijgt geen updates meer, ik zou eens kijken naar een Lumia 630/520 ofzo dit zijn goedkope goede toestellen).
De Lumia 800 heeft geen verwisselbare batterij, dus die optie is een no-go als je niet zelf je halve toestel wil slopen. Daarnaast denk ik dat een nieuwe batterij niet veel goedkoper is dan een nieuwe (of jong gebruikte) Lumia met Windows Phone 8.

De Lumia 800 is een fijn toestel. Wat je zou kunnen doen is (even uit het hoofd) kijken bij instellingen -> achtergrondtaken. Zet daar alles uit waarvan je niet nodig vindt dat het altijd draait. Door een update van een app kan die achtergrond taak ineens vreemd gaan doen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:03
brick5492 schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:58:

Tip: lees post van ts. Hij heeft de batterij laten vervangen bij de Media Markt.

Om bij het scherm van de achtergrondtaken te komen, ga je naar:
Instellingen -> dan naar Tabblad "toepassingen" -> Achtergrondtaken

Wat misschien ook kan helpen is om soms het toestel opnieuw op te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door regtur2 op 23-12-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
De batterij heeft meestal een tijdje (lees een paar dagen/week) nodig om te kalibreren. Wat kan helpen is om de batterij eerst helemaal op te gebruiken (dus tot de telefoon uitvalt) en m daarna een hele nacht op te laden tot 100%.
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heren, dank voor de reacties. Status: Mediamarkt heeft de telefoon naar Nokia verzonden, na 4 weken de telefoon terug gekregen. Geen resultaat. Aanrader: Geen Nokia Lumia telefoon aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:33:
Nou heren, dank voor de reacties. Status: Mediamarkt heeft de telefoon naar Nokia verzonden, na 4 weken de telefoon terug gekregen. Geen resultaat. Aanrader: Geen Nokia Lumia telefoon aanschaffen!
Dus het is de schuld van Nokia dat een batterij 'op' is na 2 jaar of langer? Moet je niet kwaad zijn op Nokia dat jou toestel buiten garantie niet gerepareerd wordt (Normaal is hij ouder dan 2 jaar vermits je hem niet meer kunt kopen denk ik). Daarnaast is er maar 1 jaar garantie op batterijen dacht ik. Batterijen gaan niet zo lang mee. 2 - 3 jaar, dan begint het.

Dus wat je daar uitflanst is niet meer dan normaal en niet de schuld van Nokia. Top toestellen, je hebt er toch 2 jaar plezier van gehad.

Best blijf je binnen je ecosysteem omdat je er alles nu in hebt. Microsoft account koppelen en je bent weer vertrokken. Ik zou niet gaan voor de Lumia 630, vermits je eerst een highend toestel had. Zou terug gaan voor de 830/930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:33:
Dat je (waarschijnlijk) meer dan 2 jaar dagelijks gebruik hebt gemaakt van je lumia 800 is toch erg netjes te noemen.

offtopic:
Dit gaat ook niet meer lukken... De naam NOKIA staat niet meer op de nieuwe Lumia toestellen.

Ik zou idd voor een nieuwe Lumia gaan... en dan eentje waarvan je de accu nog wel kan wisselen. Bijvoorbeeld de Lumia 535 of 630

[ Voor 3% gewijzigd door Quiksilver op 22-01-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker niet de schuld van Nokia dat de batterij nu aan het eind van z'n latijn is, dat is een beetje kortzichtig of gewoon onwetendheid. Maar dat doet er verder niet toe. De L800 is alweer een oudje. Voor nog geen 100 euro heb je een Lumia 630 waarvan de batterij minstens 2 dagen meegaat en veel sneller is dan de L800. Ben zelf ook overgestapt van de L800 naar de L630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Hardreset geven, dat lost vaak batterij problemen op. Daarnaast staat de 800 bekend om zijn korte accu duur.
Pagina: 1