Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 14:09
Mijn Dell U24H14 scherm heb ik keurig netjes ingesteld. Rangschikking ed instellingen allemaal goed.

Echter zit ik met een probleempje.:

Stel, mijn mac zit gekoppeld met de DP port naar Mini-DP kabel aan mijn monitor. Mijn Mac staat uit.
Zodra ik dan mijn MacBook opstart gebeurt er het volgende:

Ik zet mijn Mac aan, hoor de welbekende "Boing" een keer, direct daarna nog een keer (is normaal ook niet). Bij de OSX laadbalk wordt het scherm herkend (normaal), maar niet met de instellingen zoals ik deze heb ingesteld. Het scherm staat op dupliceren, dit terwijl ik heb ingesteld dat het uitgebreid moet worden naar de linkerkant.

Pas zodra ik inlog op mijn account wordt het scherm goed "herkend", uitbreiden aan de linkerkant.

Dit hoor direct bij het opstarten te gebeuren, dit is nu niet het geval, pas zodra ik inlog.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Weet iemand hier een fix voor? Bij andere schermen heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53
Door de tweede boing lijkt het alsof de PRAM van de Mac wordt gereset en dus instellingen van onder andere de monitor worden verwijdert. Deze wordt blijkbaar tijdens het laden van jouw profiel opnieuw ingesteld.
Ik durf alleen niet te zeggen waarom dat gebeurd door de monitor. Wordt je ingebouwde monitor ook nog even zwart tussen de eerste en de tweede boing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
Pendora schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:01:
Door de tweede boing lijkt het alsof de PRAM van de Mac wordt gereset en dus instellingen van onder andere de monitor worden verwijdert. Deze wordt blijkbaar tijdens het laden van jouw profiel opnieuw ingesteld.
Ik durf alleen niet te zeggen waarom dat gebeurd door de monitor. Wordt je ingebouwde monitor ook nog even zwart tussen de eerste en de tweede boing?
Bedankt voor je reactie. De tweede boing heb ik geen last meer van. Zodra ik mijn mac met het scherm er aan opstart:
Mn mac start gewoon op, ergens op 2/5 van de OS X laadbalk word het scherm herkend, en is al (op een vreemde manier) te zien dat deze op mirroring gaat. Beide schermen (dus ook macbook) worden namelijk "zwart/geven niets weer. Wat ik wel op beide schermen zie. De OS X laadbalk, heel klein, links onderin, met een witte background color. Als deze laadbalk vol is wordt het inlogscherm weergegeven en staat deze dus nog steeds op mirroring... totdat ik ingelogd ben..

Wat mij vandaag ook opviel (verder nooit echt aan gedacht eigenlijk) is dat ook de snelheid van mijn Magic mouse pas geladen wordt als ik ingelogd ben. Voordat ik dat ben heeft deze de standaard snelheid, en pas als ik inlog gaat deze naar de snelheid die ik heb ingesteld (is dit normaal)?
Ook wordt mijn systeemtaal pas geladen als ik ingelogd ben. Op het inlogvenster staat alles namelijk op engels, log ik in, pas nederlands...

Heb heel het internet afgezocht... maar nog niet veel wijzer.. :'( 8)7

Ik denk aan 2 dingen
- er zit ergens iets niet helemaal lekker in mn OS
- Dell scherm duikt al in enery saving mode en gaat daardoor raar doen (lijkt me onwaarschijnlijk maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

Illusion

(the art of)

Log je in met het account van de hoofdgebruiker/admin?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
Ik ben de beheerder van mijn Mac.. (hoofdgebruiker/admin) :|

[ Voor 34% gewijzigd door 19George97 op 21-12-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97