Linken naar externe sites?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
Is me al veel vaker opgevallen maar hierin is het wat extreem:

nieuws: Eigenaar Tom's Hardware koopt Anandtech

Waarom zijn Anandtech en Tom's hardware geen links? Het web deel van internet bestaat bij de gratie van sites die naar elkaar linken, waarom wordt er dan in de nieuwsartikelen vrijwel alleen maar naar nieuwsartikelen van Tweakers.net gelinkt?

Is dit omdat men bang is voor het 'weglekken' van SEO karma-fu? Maakt het de artikelen te rommelig? Dat er niet in ieder artikel over Apple een link staat naar www.apple.com snap ik, maar relevante links/artikelen/sites kunnen toch gewoon worden vermeld met een handig linkje?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:28

arnoudwokke

Redacteur
Beide sites staan genoemd en ik verwacht dus ook de voorkennis van lezers dat ze weten over wat voor sites het gaat. Zoals je ziet staat het persbericht van Purch Media gelinkt als bron; op moment van schrijven hadden beide sites nog geen bericht staan over de overname (Anandtech inmiddels wel), waardoor de links weinig relevant waren.

Bovendien zou het ervoor zorgen dat in de eerste zin drie links zouden staan; ik was bang dat mensen dan niet meer zouden kunnen zien wat de echte bronlink is.

Ik ben het totaal met je eens dat het web-deel van het internet bestaat bij de gratie van links en we linken dan ook gretig, als het relevant en duidelijk is. Dat was het hier niet; het had het artikel in mijn ogen niet beter gemaakt, maar minder.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
Dank voor het uitgebreide antwoord :j En je hebt een punt idd, artikelen worden er rommeliger door en het gaat hier ook vooral om mijn luiheid :)

Lastige afweging, iig goed om te horen dat de afweging is gemaakt.