Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond

Ik heb de Anysee e30 C plus aangeschaft. Ik heb de divers op de bijbehorende cd geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de usb kabel aangesloten en de Smartcard van Ziggo in het apparaat gestopt. Ik heb het programma Windows Mediacenter opgestart. Maar Windows Mediacenter vindt geen kanalen en het programma dat bij de Anysee ontvanger is bijgeleverd geeft geen signaal terwijl ik het signaal heb aangesloten. Heeft iemand ervaring met dit product

Met vriendelijke groet

Janhenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Geen idee hoe die anysee precies werkt en misschien de meest basale en simpele vraag die ik kan stellen, maar gezien jij nergens verteld wat je hebt gedaan of geprobeerd begin ik er toch mee:

Heb je de ziggo instellingen wel ingevoerd?
Frequentie, netwerk-ID enzovoorts.

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 17-12-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reactie. Weet u toevallig de frequentie en het netwerk ID van Ziggo of moet ik dat zelf uitzoeken. In Windows Mediacenter vind Anysee geen enkel kanaal. Weet u misschien hoe ik dit kan oplossen

Janhenk

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ik zou zeggen het is zo te vinden via Google. Maar zal je maar direct de info geven:
https://www.ziggo.nl/klan...requenties-netwerknummers

Zolang media center nier weet waar hij de kanalen moet zoeken, zal hij ook niks vinden. je zult dus de frequenties moeten instellen eerst. Waar je precies dat doet, moet je wel even zelf uitzoeken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de frequentie, netwerk ID en symbol rate op de juiste wijze ingevoerd, maar het programma geeft geen signaal terwijl linksonder het signaal op 100% staat. Bij de optie CA informatie zijn de gegevens van de smartcard niet beschikbaar

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Device is ook goed geïnstalleerd? En welk OS hebben we het over? Ik heb zelf een Anysee E30 Plus (zonder C) onder Windows 7 home premium en dat is zo nu en dan echt een rotding om de drivers aan het werk te krijgen. Gisteren vroeg mijn broer of ik wist waarom zijn Anysee niet goed werkt onder Windows 8.1 Professional. Heb er nog niet naar kunnen kijken maar die drivers willen nog wel eens fout gaan..

Met de Anysee tool bedoel je de DriverCNO neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over na te denken of de Anysee e30 C plus wel Ziggo gecertificeerd is. Is het eigenlijk wel mogelijk om Ziggo via Windows Mediacenter te ontvangen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 11:13 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Ja dat is mogelijk, heb een andere variant van de Anysee ook uiteindelijk werkend gekregen op mijn oude HTPC.

Volgens mij heb ik hem toen werkend gekregen mbv deze video:

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de instructies zorgvuldig ingevoerd. Windows Mediacenter vindt in totaal maar 20 kanalen.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 18:21
Weet je echt drie dubbel dik zeker dat je signaal in orde is?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de kabel aangesloten op de wandcontactdoos. Dat moet toch genoeg zijn. De kabelontvanger van Ziggo is ook aangesloten op de wandcontactdoos

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 15:26 ]

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 18:21
Dat zegt nog niks over over je signaal. Gebruik je een degelijk afgeschermde kabel met dito connectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee wat een "Anysee" is, maar als er een smartcard van je TV-leverancier in moet is het alvast geen Overige (Computer)Hardware.

Televisie op computers hoort in Mediaspelers en HTPC's. Ik verplaatse even:

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-01 23:45
Ik heb minder goed nieuws voor de Anysee gebruiker (zoals ik zelf al jaren ben)
Ziggo heeft okt 2014 het netwerk gewijzigd. Tot die tijd waren er meerdere netwerk ID's Nu is alles samengevat in ID: 5555 met gewijzigde frequenties. De transponderlijst zoals die door de Anysee gebruikt wordt klopt nu niet meer. Er wordt al sinds april 2012 helaas geen nieuwe driver voor de Anysee gemaakt (met de juiste transponderlijsten daarbij). Mijn Anysee werkte tot oktober 2014 perfect samen met Windows Media Center, al waren er wel kanalen die er niet meer bij zaten i.v.m de kleine wijzigingen welke Ziggo doorvoerde op zijn netwerk, maar sinds oktober is het helemaal gewijzigd. Alleen NPO 1 is nog te kijken (maar deze was altijd al onversleuteld te zien). Ben al naarstig op zoek op het Internet of er iemand voor de Anysee een oplossing heeft (zie het echter somber in, denk dat het andere hardware meot worden i.c.m DVBLink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Zo een tpl lijst kun je zelf makkelijk aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Trouwens ik kijk tv met DVBviewer - anyseeDriver_Setup_CNO_20100608 en ACamd_0620...
Werkt perfect met ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
Anysee werkt inmiddels weer met DVBLink en Acamd 0620.
Ik werk nu nog met de trialversie maar ik ga de software zeker aanschaffen.
Heb nu weer alle zenders van mijn Ziggo abbo in MediaCenter.
Ga vandaag 'n tweede Anysee erbij koppelen (had ik nog liggen).
Zal ook een How To handleiding maken. Er wat haken en ogen.
Ik moet zeggen heb nu meer mogelijkheden met de DVBLink software, super.

HOW TO handleiding om de Anysee E30TC weer aan de praat te krijgen binnen Windows Media Center.
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de DVBLink software met als plugin de ACAMD 0620
(met dank aan GuiltyNL van forum De Groene Knop [link] )

- SMARTKAART (HER)ACTIVEREN
Allereerst, zorg dat je ZIGGO kaart actief is, stop hem even in een 'echte' TV en kijk of hij daar werkt. (de mijne was niet meer actief, koste mij 'n halve middag om er achter te komen dat het daarom niet werkte).
Werkt hij niet, heractiveer hem dan op de MIJN Ziggo site. Dit doe je door de kaart in de TV te laten zitten en dan met je computer op de Ziggo-site (inloggen met je Ziggo-accountgegevens en bij [Mijn Instellingen / Mijn Smartkaart] op de knop [Herstel] te drukken. Kan tot een kwartier duren; bij mij binnen één minuut verwerkt.

- ANYSEE Drivers deinstalleren en herinstalleren
Voorheen heb je de Anysee-driver gebruikt om binnen Media Center zogenaamde virtuele DVC-T tuners aan te maken. Nu dat niet meer werkt moeten we de driver voor de Anysee 'kaal' installeren. We gaan nu geen gebruik meer maken van de virtuele tuners van Anysee dus de CNO van Anysee mag niet meer starten/draaien. In plaats daarvan maken we nu gebruik van de DVBLink Sever (gratis) en de DVBLink TV-Source v5.1.0 (€ 26,-).
Kijk of je de Anysee driver nog op je computer hebt staan, we moeten deze opnieuw installeren.
Ik heb de voorlaatste gebruikt (v1.3.9.26 van 07-06-2012)
Deinstalleer de Anysee driver. Herstart de PC. Installeer de Anysee driver weer opnieuw met dien verstande dat we nu het (standaard ingevulde) vinkje bij DVB-C voor MCE weghalen (we willen géén virtuele tuners meer van Anysee). De CNO wordt ook nu opnieuw geinstalleerd (dat blauwe pictogram waar je de netwerk-ID in moest vullen). Deze moeten we straks uitschakelen maar voor nu nog wel even handig om er bij te hebben. We kunnen daarmee zien of de smartkaart gezien wordt.

- Anysee CNO uitschakelen
Om na het herinstalleren het automatisch opstarten van de CNO.exe uit te schakelen moet je de vermelding in het register hiervoor weghalen. Dit kun je oa. doen met de tool AUTORUNS van Sysinternals (Microsoft). Tool is HIER te downloaden. Start deze tool als administrator (rechtsklik op autoruns.exe en uitvoeren als administrator).
Hij staat bij mij (ik gebruik Windows 7 64bit) op het tabblad [Logon] onder de sleutel [HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]. Haal het vinkje weg of delete de gehele regel. (misschien zie je nu nog meer ongewenst opstartende software staan welke je uit wil schakelen maar pas op, als je niet weet wat je doet help je zo je systeem om zeep)
Herstart de PC, de CNO (het blauwe pictogram) start niet meer op.

- DVBLINK Software installeren
DVBLink software kun je HIER downloaden (20 dagen trial)
Kies het Windows platform om de DVBLink Server v5.1.0 te downloaden. Installeren en PC herstarten.
Dit is de software welke in combinatie met de TV Source de Anysee gaat gebruiken.
Op hun site staat ook een duidelijke handleiding hoe e.e.a. te installeren.
Als de DVBLink Server software erop staat, en de PC opnieuw gestartis, staat er onder de startknop bij [Alle programma's] nu een DVBLink groep met een link [DVBLink Confuguration]. Er wordt nu een browersvenster geopend van de configuratiemogelijkheden van de software. Van hieruit installeren we de volgende softwaremodule welke we nodig zijn [DVBLink TVSource], deze is niet gratis (€ 26,-) maar we kunnen niet zonder. We kunnen eerst nog 20 dagen gebruik maken van de Trialperiode door de software te activeren. Zie activate knop op de Installed Products pagina. Op de site van DVB-Logic staat ook een duidelijk handleiding.

- DVBLink TVSource koppelen aan Anysee
Op het tweede tabblad [Sources] staat nu, als alles met drivers goed is gegaan, de Anysee tuner al genoemd. druk op de [+] achter de DVB-C versie van de tuner.
Kies eventueel het juiste tunertype (DVB-C) mocht dat niet juist voorgesteld worden.
Druk next en kies hier voor [Fast] channel search mode.
Let nu goed op wat je in het volgende scherm invult! De frequentie moet in KHz ( bij mij is dit ZIGGO gebied omgeving Zwolle (Noordoostpolder); is dit nu 474000 KHz) Symbol rate op 6875 en Modulation op QAM64. Hier dus nog geen Netwerk-ID invullen, die kiezen we straks. Druk dan op [Search networks]. Na het zoeken lijkt het alsof hij niets gevonden heeft. Schijnt bedriegt, kijk eens bij de knop [Please select one of the found networks:].
Bij mij kon ik kiezen uit 7 netwerken (ID's). Ik heb 'mijn oude' netwerk-ID: 9003 gekozen.
Zet een vinkje bij [Scan channels of this network only] en druk op [Next].
In het volgende scherm druk je op [Scan]. Nu gaat hij alle 32 transponders afzoeken op kanalen.
Daarna op [Finish] en je komt in het [Channels] tabblad. Hier kun je kanalen kiezen welke binnen jouw abbo vallen. Vink de gewenste kanalen aan en 'zet' ze over naar het rechter gedeelte. Druk daarna op [Save]. Staat ook duidelijk in de handleiding van DVB-Logic, sla die er ook eens op na.
Kijk daarna het tabblad [Channel settings] na om eventueel de nummering te wijzigen (bv. om de HD-versie van de eerste 14 kanalen ,bij ZIGGO de 9xx serie, te wisselen) of om een kinderslot op bepaalde kanalen te zetten (kolom [lock]; ik gebruik het niet). Vergeet niet bij wijzigingen op de knop [Save] te drukken.

- Windows Media Center instellen.
Nu kunnen we het TV-signaal binnen Windows Media Center in stellen.
Start Media Center op en ga naar [TV-instellingen]. Het gebruikelijke regio en postcode en de EULA voor de gids etc. Laat hem gewoon gaan, ook als je een foutmelding voor het downloaden krijgt van de gidsgegevens. Het gaat om de 8 stuks DVBLink Tuner (#1 - #8). Stel deze alle acht in.
Druk bij de [PlayReady bijwerken] vraag op NEE en ga verder. Nu krijgt Media Center de kanalen door van DVBLink. Dit gaat verassend snel, in ieder geval veel sneller dan voorheen met de Anysee virtuele tuner.
Je zult merken dat de gecodeerde kanalen nu nog niet te zien zijn, geen paniek, dat komt omdat we de plugin Acamd 0620, welke voor het decoderen zorgt, nog moeten instellen.

- Acamd plugin instellen.
Nu verwijs ik door naar de site van De Groene Knop om de bijdrage van GuiltyNL te volgen. Zie link bovenin dit bericht. Hier is ook de Acamd 0620 plugin te downloaden (onderaan eerste bericht)
Hij heeft het hier over meerdere Anysee tuners actief maken. Let hierbij wel op dat het niet officieel door de Acamd 0620 plugin ondersteund wordt met meerdere anysees op één smartkaart (bij mij werkt dat dus niet goed, zeer instabiel) Ga het nog eens proberen met in elke Anysee z'n eigen (van te voren geactiveerde!) smartkaart.

Succes Anysee gebruikers

[ Voor 89% gewijzigd door hottink op 30-12-2014 16:07 . Reden: How To (Anysee op Windows Media Center) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
hottink schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:04:
Ik heb minder goed nieuws voor de Anysee gebruiker (zoals ik zelf al jaren ben)
Ziggo heeft okt 2014 het netwerk gewijzigd. Tot die tijd waren er meerdere netwerk ID's Nu is alles samengevat in ID: 5555 met gewijzigde frequenties. De transponderlijst zoals die door de Anysee gebruikt wordt klopt nu niet meer. Er wordt al sinds april 2012 helaas geen nieuwe driver voor de Anysee gemaakt (met de juiste transponderlijsten daarbij). Mijn Anysee werkte tot oktober 2014 perfect samen met Windows Media Center, al waren er wel kanalen die er niet meer bij zaten i.v.m de kleine wijzigingen welke Ziggo doorvoerde op zijn netwerk, maar sinds oktober is het helemaal gewijzigd. Alleen NPO 1 is nog te kijken (maar deze was altijd al onversleuteld te zien). Ben al naarstig op zoek op het Internet of er iemand voor de Anysee een oplossing heeft (zie het echter somber in, denk dat het andere hardware meot worden i.c.m DVBLink)
Ik krijg met de TPL scanner ook geen transponders meer gevonden. Echter, met het gratis transponder tooltje, (http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/) kan je wel de transponders genereren en het bestandje downloaden.

Als ik network ID 5555 gebruik krijg ik 187 kanalen, en mis ik er een paar belangrijke.... terug naar 9003 gezet, en nu krijg ik weer (bijna) alle kanalen, 212 kanalen geloof ik.

Misschien proberen waard om even terug te gaan naar je oude netwerk ID?

Blijft trouwens de vraag open: Waarom vindt de TP scanner in de CNO driver de transponders niet meer???

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
hottink schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:59:
Anysee werkt inmiddels weer met DVBLink en Acamd 0620.
Ik werk nu nog met de trialversie maar ik ga de software zeker aanschaffen.
Heb nu weer alle zenders van mijn Ziggo abbo in MediaCenter.
Ga vandaag 'n tweede Anysee erbij koppelen (had ik nog liggen).
Zal ook een How To handleiding maken. Er wat haken en ogen.
Ik moet zeggen heb nu meer mogelijkheden met de DVBLink software, super.
Euhm, wat is Acamd 0620?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
@dirkhimself

Kijk even naar mijn gewijzgde reactie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
hottink schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:09:
@dirkhimself

Kijk even naar mijn gewijzgde reactie hierboven.
OK, maar ik zie geen antwoord op wat Acamd 0620 is.....?

EDIT:

sorry, beter kijken...... Bedankt...!

[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 30-12-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
Acamd 0620 is een plugin voor oa. DVBLink software om te decoderen.
Zoals gezegd werkt perfect voor de Anysee i.cm. DVBLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
Als je ook de DVBLink Connect! Server gebruikt, kun je ook TV kijken op je smartphone bijv. zonder een duur Interactief abbo te moeten nemen bij ZIGGO.
Ben hem net aan het uitproberen, eerste berichten zijn goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
hottink schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:15:
Acamd 0620 is een plugin voor oa. DVBLink software om te decoderen.
Zoals gezegd werkt perfect voor de Anysee i.cm. DVBLink.
M.a.w., ik heb NU Windows Media Center (W8.1 pro) en de CNO driver, zou op zich goed moeten werken, maar volgens jouw howto heb ik extra èn DVBLINK nodig, èn Acamd 0620 om beter en meer kanalen te ontvangen?

Is me nogal een partij werk zeg, en extra investering.

Bovendien, wat ik me nog steeds afvraag is:

Waarom vindt de TP scanner in de CNO driver de transponders niet meer???
EN: waarom vindt MCE niet ALLE kanalen (zowel op 5555 als 9003)??

Iemand? Want als ik met mijn standaard uitrusting (Windows 8.1 pro met MCE en de CNO driver) alle kanalen kan vinden die mijn HD recorder ook vindt, ben ik nl. dik tevreden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottink
Ik heb op alle mogelijke manieren en verschillende versies van de drivers van Anysee geprobeert, maar ik krijg er geen kanalen meer mee binnen. Heeft volgens mij te maken met de manier hoe de driver van anysee nu omgaat de gewijzgde netwerkstructuur van ZIGGO. Hij vindt gewoonweg niet alle (of helemaal geen) kanalen meer. Media Center vindt ZELF natuurlijk helemaal niets omdat DVB-C helemaal niet ondersteund wordt. Alles gaat via zogenaamde virtuele tuners. Dat was en is nog steeds de 'truc'.
Alleen mijn persoonlijke mening is dat de software van DVBLink hier op een andere en meer flexibele manier mee omgaat. Als je de valkuilen waar ik in ben gestapt (niet meer geactiveerde smartkaart) en verkeerde kopieeracties in INI-bestanden) buiten beschouwing laat is het binnen 'n uur bekeken.
Ik kan niet anders zeggen dat deze combinatie weer perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Yep zenders zat met die generator,geen gedoe met dvblink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
welke generator (of network ID) gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Je kunt ook zelf transponders toevoegen aam de anysee driver transponder lijst...
http://www.dtvmonitor.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlue90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 18:27
Aangekomen bij de laatste stap (ACamd) blijkt de link naar degroeneknop (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=7102.0) offline te zijn.

Heeft iemand de laatste instructies?

Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
De link doet het weer, althans bij mij.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlue90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 18:27
Veng7 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:46:
De link doet het weer, althans bij mij.
Bij mij nu ook weer :)
Pagina: 1