Zakelijk glasvezel... en 2 vezels. Dan gok ik dat de vezel of binnenkomt op een 19" lade of (Waarschijnlijker) op een wanddoosje.
Vanaf daar ga je dan naar je actieve apparatuur. Bij bv Ziggo of Priority krijg je meestal een Cisco switch waar je glasvezel in gaat, en 1 of meerdere koperpoortjes uitgaan voor je eigen verbinding, of eventueel een router van apparatuur.
Duplex kabel bedoelen ze mee dat je 2 vezels hebt: Send en receive. Simplex is de enkele versie.
In jouw geval leveren ze dus zend en ontvang over 2 vezels. (Dat zie je vaker bij zakelijke aansluitingen)
In de wall kast wordt dit afgeleverd op een SC/PC aansluiting. Vanaf daar gaat een patchkabel naar de optic in de switch. En dat is in de meeste gevallen LC/PC. Dus vandaar dat je deze kabel nodig hebt.
Dit is ook de meest gebruikte connectoren voor semi-lange afstanden. Bij de grotere partijen is SC/APC meer gebruikt, maar dat is vnl bij darkfibers. (Relined, Eurofiber enz)
OM1 (en hoger) heeft betrekking op het soort glaskabel, maar dat is voor multimode. In jouw geval (en dat is bij eigenlijk alle verbindingen die langere lengtes overbruggen) wordt singlemode gebruikt: 9/125um. Ook wel de 'gele' patchkabeltjes. (Multimode is oranje, turquise of paars), maar uiteraard kan het in elke kleur
In jouw geval kun je prima af met een standaard kabeltje. Wel zou ik een 3mm kabeldiameter aanraden (net iets degelijker dan de 2mm versie).
Als het in een kabelgoot tussen andere kabels ligt zou je ook flat-oval kunnen overwegen, dan heb je een extra bescherming om de 2 vezels.
Tip: een LC duplex stekker kun je prima door een 19mm buis krijgen. Ik zou kijken of je de kabel dan goed beschermd in een eigen buis kan leggen. Meters maken met fixed stukken, en begin en eind met flex.
Voor jouw situatie kun je dus in principe een normale patchkabel gebruiken, tenzij je omgeving betere bescherming vereist.
Voorbeeldje:
https://www.netwerkwinkel...mm-OS2LCSC250-p_2808.html