Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben nog jong maar probeer naast mijn HAVO-opleiding zo hier en daar projecten te doen voor klanten. Hiervoor maak ik dan een systeem of website naar behoefte. Een tijd later werd ik door een 'mini'-bedrijf aangesproken dat zij mij wel een aantal projecten konden aanbieden. Ik heb dit geaccepteerd en zou te horen krijgen welke projecten ik zou kunnen doen, waarna ik een offerte moet maken met het aantal uren + totaal bedrag. Dit verliep de eerste 3 projecten prima, maar nu zit ik met een probleempje.

Bij het vierde project was er een hoge tijdsdruk, maar de klant heeft de deadline toen verplaatst. Het bedrijf gaf echter na een maand aan dat de klant niet genoeg uren zag, niet voldoende gewerkt werd en ik kennelijk een 'grote mond' had tegen de eigenaar van het mini-bedrijf. Niets van dit alles klopte en dat heb ik aangegeven. De urenregistratie werd bijgehouden in een werknemerspaneel (eerste project). Vervolgens hebben zij twee extra mensen op het project gezet ter ondersteuning.

Nu is het zo dat de klant mij slecht vond werken, en heeft bij de werkgever (het mini-bedrijf) aangegeven dat zij mij van het project af wilde hebben. Dit hebben ze nu dus ook gedaan. Het punt is: Ik heb wel uren gemaakt, maar de werkgever weigert mij deze uit te betalen. Zij vinden dat dit mijn schuld is en zij daarom mij niet hoefde te betalen. Mooie e-mail gestuurd met daarin vermeld dat ik dan wilde dat mijn scripts verwijderd werden, waarop ik hetzelfde antwoord kreeg: het is je eigen schuld, dus ik verwijder niets.

De FTP gegevens werken niet meer, de databasegegevens ook niet, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat had je in je algemene voorwaarden staan / welke afspraken heb je vastleggen met je opdrachtgever?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Nu online
Wokschotel schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:04:
Wat had je in je algemene voorwaarden staan / welke afspraken heb je vastleggen met je opdrachtgever?
Tsja, dat is het em. Ik had vertrouwen in het bedrijf, ik heb een offerte gemaakt voor het project, welke is geaccepteerd door de klant en dat was het zowel..

Na wat verder onderzoek ben ik trouwens gekomen op het feit dat zij (het 'bedrijf') geen KvK heeft, wel heeft de vader voor zijn bouwbedrijf een KvK, maar dat nummer mag je toch niet zomaar gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat maar als alles een beetje onderhands zonder handtekening op offerte geregeld is ga je hier niet veel aan doen. Het beste is om je verlies te nemen en verder te gaan, op zoek naar klanten die wel betalen. Ook elke week factureren met 14 dagen betalingstermijn en bij overschrijding van de termijn meteen bellen. Als het te gek wordt gewoon stoppen met het werk voor die klant voordat je dadelijk twee maanden voor niks hebt gewerkt.

Als het wel om veel geld gaat en aantoonbaar dan zou je een incassobureau kunnen inschakelen. Vaak is de factuur na het eerste belletje al wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leermoment dus, voortaan beter regelen. Nu gaat het erg lastig worden je gelijk te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Anoniem: 642870

Je gebruikt een aantal begrippen door elkaar. Freelance, werkgever, werknemerspaneel, ... Ben je een freelancer die factureert of ben je freelancer op bediende of interimbasis. Dit is een groot verschil. Ben je bediende/interimaris, dan heb je recht op je vergoeding die afgesproken is. Hou daarom alle mails bij en stap er mee naar de vakbond.

Ben je zelfstandige freelancer, dan wordt het allemaal moeilijker. Wat zegt het contract? Heb je wel ondertekend contract? Ik stel voor dat je een jurist inschakelt die je helpt met het opstellen van een goed contract voor freelancers zodat je dit in de toekomst vermijdt. Als het om een klein bedrag gaat, dan is het helaas de moeite niet om achter je geld te gaan.

• iBugged
  • Nu online
Het gaat om een relatief klein bedrag, dus ik denk dat naar een jurist gaan niet de moeite is. Ik ga wel even achter de voorwaarden aan en zal dit toepassen. Allen dank :)
Pagina: 1