Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 17:13
Ik heb vorige week een lenovo y50 aageschaft. Dit is weliswaar de versie met 16gb ram en 4gb vram bij de 860m. Ik vroeg mij eigenlijk af of mijn gpu beter presteert dan de versie met 2gb ram, ze zijn verder namelijk gelijk aan elkaar.
Wat is de functie / voordeel van (meer) vram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:43

Nemesizz

Untouchable

Bij chips zoals die is 4GB puur marketing, de GPU zelf is niet sterk genoeg om 4GB echt goed te kunnen benutten. Zal waarschijnlijk dus minimaal verschil zijn tussen 2 en/of 4GB met die chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zoals Nemesizz al zegt, niks :P. Je GPU heeft te weinig bandbreedte om effectief gebruik te kunnen maken van de extra 2gb geheugen. Naast het feit dat hij gewoon te traag is en voor je die 4gb volhebt je waarschijnlijk al naar een diashow aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat het nooit geen zin zou hebben is natuurlijk onzin want compleet applicatie afhankelijk. Dat het bij veel games weinig zin heeft is natuurlijk wat anders. Met bijv. Premiere Pro of een gpu renderer kan het wel degelijk nuttig zijn, en dat heeft weinig met de bandbreedte te maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 17:13
Ik heb dit vooral om de 16gb ram die voor mijn opleiding aangeraden is, ik had al zon vermoeden. Wel jammer natuurlijk want je betaald er wel wwer meer voor. Dan had ik die extra prijs eigenlijk liever in een ssd zien zitten.