Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562070

Topicstarter
Eerste topic op Tweakers.

Om te beginnen heb ik een probleem met mijn nvidia drivers/970 sli setup.
Ik heb de kaarten net binnen en ik probeer de kaarten te draaien zoals ik van te voren zou verwachten.

Probleem:
Wanneer ik beide kaarten in de juiste PCI sloten heb gezet en de pc aan doe is er niks aan de hand.
Echter wanneer ik alle drivers heb verwijderd, opnieuw opstart, en de nieuwe drivers wil installeren krijg ik een error. Tijdens het installeren drivers word het scherm zwart, gevolgd door een kort durend paars scherm met computer coding, waarnaar de pc zichzelf weer opstart. De drivers zijn niet geinstalleerd en ik kan dit zo vaak herhalen wat ik wil.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
- De kaarten opnieuw in het PCI slot prikken (verwacht een verkeerde wijze van aansluiten)
- Met 1 kaart een driver instal doen (Dit werkt prima, maar op deze installatie werkt de SLI niet)

Als ik met 1x970 in de kast een driver update doe dan werkt alles prima. Vervolgens sluit ik de pc af om de tweede kaart er weer in te prikken en de sli brug te plaatsen. Bij opstarten herkent het systeem wel beide kaarten. Ook kan ik in nvidia control panel sli aanzetten. In games is mijn fps gelijk aan die van 1 kaart (getest).

Wat kan ik hier aan doen? kunnen jullie mij advies geven?

Mijn systeem:
I5 3550k 4.4ghz, Intel DZ77GA-70k mobo, 8gb corsair vengeance, 850watt recom psu, 2x 970 EVGA FTW, SSD+HDD -- cpu is watergekoeld.