Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Student Laptop, FullHD, Alu body, €500-600

Pagina: 1
Acties:

• mitcheld
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-07 23:44
Beste mede-tweakers,

Voor mijn studie Informatica zoek ik een nieuwe laptop met minstens het volgende:
  • Full-HD
  • 13" - 15.6"(liever 15.6)
  • i3-i5-i7
  • Alu-body
  • 4gb RAM of hoger
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is vooral bedoeld om VisualStudio, Word, Enterprise Architect te gebruiken. Daarnaast af en toe html en in de toekomst misschien meer. Thuis zal hij gebruikt worden om via HDMI films te kijken.
Dus gamen hoeft van mij niet, echter lijkt een FullHD scherm mij het fijnst, omdat je dan meer overzicht heb. Waarschijnlijk stop ik er na aankoop gelijk een SSD in dus de schijfgrootte maakt niet uit.
Ik gebruik op dit moment windows 7, maar windows 8 is ook prima, zet er uiteindelijk via school windows 10 op.

Wat is je budget?
Ik wil tussen de 500 en 700 uitgeven. (liefst 600)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zoek dus een laptop die onder de 2.5kg blijft. Ook het scherm mag max 15" zijn. Accuduur van minstens 4u is wel genoeg denk ik, maar liever langer. Het liefst ook niet te dik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur zou denk ik uitgaan naar een Asus of HP, maar een ander merk kan natuurlijk ook.

De laptops die k al gevonden heb:
Toshiba-satellite-s50-b-13d
Ik was van plan deze te kopen toen hij €600 wasbij bcc, nu een stuk duurder waardoor ik nog even verder kijk.

Asus-f555ld-dm513h
Deze Asus lijkt me heel mooi, maar volgens mij is het plastic met alu look.

HP-pavilion-15-p035nd
Deze HP is wat aan de dure kant en wat dikker, ook vraag ik me af hoeveel nut de hybride drive heeft.

Ik heb ook een aardige Lenovo(flex 2 14) en Acer(V3-371) gevonden.
Ik vond het scherm van de Lenovo erg goedkoop aanvoelen, de Acer is 13" maar hoor over Acer veel negatieve reacties.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
Als je de hdd toch vervangt voegt een hybride drive helemaal niets toe...

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
De hp heeft wel 8gb geheugen en een grafische kaart waar je zeker nog een spelletje op kan spelen,

Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop zoals jij en continue kom ik bij deze hp uit qua prijs/prestatie.

• maxje99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04 18:37
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537

Ben zelf opzoek, maar dan meer prestatie gericht, maar kwam deze toevallig tegen net, misschien dat dit wat is?

Naast de 100 euro korting die Dell je aanbiedt kun je met deze coupon code 15% korting krijgen:
7NC6H8SR78ZXB6

Kom je in totaal uit op:
€ 679,16

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Ik kijk net als jij naar dit segment en ik kwam dit tegen, enige nadeel is dat hij een 17" scherm heeft dus groot en weegt daardoor 2,8 kg maar voor de rest kan ik geen minpunten aan deze laptop vinden.

pricewatch: Asus R751LN-T4022H

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 12:15

matroosoft

Lone Christian

Ik zou als ik jou was even naar een tweedehands Asus Zenbook kijken. Je kunt ze krijgen voor bedragen die ongeveer in jouw budget vallen. Ik heb er zelf al één sinds anderhalf jaar. Een heerlijk ding. Helemaal van aluminium, degelijk, goed geluid, Intel Core i7, 4GB ram, 256 GB SSD, 13,3 inch scherm 1600 x 900, compacte oplader. Het is een ultrabook dus hij is ook erg dun en er zit een hoes bij dus je kunt hem makkelijk meenemen naar school ofzo. Ik heb hem ook altijd in de hoes in m'n rugtas zitten en dat gaat prima. Meer waar voor je geld ga je denk ik niet krijgen. Je zit alleen met het feit dat je geen nieuwe hebt.

Ik heb er nog één liggen, dus als je interesse hebt.. :D
Pagina: 1