PS3 - BR disk maakt veel geluid bij het lezen van GTA 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 15:16
Beste Tweakers,

Zodra ik GTA 5 op mijn PS3 speelt maakt hij veel geluid bij het lezen van de game, dit is alleen het geval bij GTA5.
Ik snap dat GTA5 veel van de PS3 vraagt dus dat hij zoveel geluid maakt vind ik ook niet raar maar ik lees op het internet veel dat hun PS3 BR speler kapot is gegaan na het spelen van GTA5 en vroeg me af wat jullie ervaringen daar mee zijn en of ik niet beter de game kan kopen in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 17:17

Zorian

What the fox?

Mijn PS3 maakt ook een gruwelijke bak herrie bij dat spel. Het geluid heeft nog het meest weg van dat geluid wat je hoorde toen floppy's werden gelezen vroeger. Een beetje mechanisch en piepend geluid. Weinig aan te doen, hij doet dat al sinds GTA 5 uit is gekomen en hij werkt nog steeds gewoon.

[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 17-12-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 15:16
Zorian schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:09:
Mijn PS3 maakt ook een gruwelijke bak herrie bij dat spel. Het geluid heeft nog het meest weg van dat geluid wat je hoorde toen floppy's werden gelezen vroeger. Een beetje mechanisch en piepend geluid. Weinig aan te doen, hij doet dat al sinds GTA 5 uit is gekomen en hij werkt nog steeds gewoon.
Precies dit inderdaad, GTA5 is ook het enige spel waar het voorkomt.
Ik twijfel toch om hem digitaal te halen omdat als ik het savonds/snachts wil spelen en het geluid niet hard kan zetten het me toch irriteert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Volgens mij is dit om de game wat vlotter te laten lopen.

De meeste games installeren op disk, en tijdens de installatie hoor je het geluid uit de BR speler komen. Zodra de installatie voltooid is en je gaat spelen hoor je dat geluid niet meer omdat de disk dan enkel nog als verificatie wordt gebruikt dat je de game nog steeds in bezit hebt.

Bij GTA5 zit dat net even iets anders, die heeft dusdanig veel gegevens nodig dat er gelijktijdig van de harde schijf en de BR disk wordt gelezen. Hierdoor zijn de laadtijden wat korter, maar heb je dus wel die herrie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)