Toon posts:

pIII700 p2b-f ????

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een usus p2b-f
met een pIII450 en nu wil ik een pIII700mhz er in zetten kan dat en zo ja het is een tray heb ik dan nog wat nodig en wat kost dat >?

< en kan mijn 100mhz geheugen er wel in of MOET er 133 mhz in ?> tevens ben ik heel dom me boekie weer kwijt maar kan ik hem gewoon op 7*100 zetten of moet het weer anders ?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
mmm.. niemand ?

Verwijderd

nee

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd met een P3-700 socket maar loop dan tegen het voltage 2.0 =>1.65V probleem aan, ook met converter lukte het niet. Heb dus nieuw mb moeten kopen. Heb geen ervaring met de slot-700 processor, mocht die op 2 volt lopen dan gewoon mb op 7*100 zetten en draaien.

Groeten,

Wilco

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Als je een beetje nieuwe revisie van de p2b-f hebt (lieftst 1.10 of hoger) dan kan er gewoon een coppermine op. ik draai zelf met een 600e op zon bord...loopt prima!

Verwijderd

Topicstarter
heb volgens mij v 1.10 of 1.09 weet nie precies en het is zo een tray versie moet dus ff zo een converter kopen.

maar jullie denken dus dat het wel kan ?

met een p2b-f want me oude pIII450 gaat dan in me andere p2b ( geen -f ) op 100mhz

dit is de converter
" http://www.asus.com/image/s370-133.jpg "

ken me 100mhz mem er wel in ?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:29

johnwoo

3S-GTE

Die P2B-F is een 100MHz bord, je kunt daar geen 133MHz FSB Coppermine in zetten; je hebt dus ook niets aan een 133MHz convertor. Kijk maar eens op http://www.asus.com/products/techref/cpu/coppermine/index.html , daar kun je zien hoe dat zit met Coppermines. Zoals je daar kunt lezen kan er geen 133MHz FSB processor in. Een 100MHz FSB processor in Slot 1 formaat kan erin als je revisie 1.00 met bios 1011 hebt. Voor een Socket370 versie heb je ook nog een convertor nodig.

En over je RAM: Aangezien het een 100MHz bord is is het juist bedoeld voor 100MHz SDRAM. Je kunt er wel 133MHz indoen maar dat is duurder.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
het is een pIII malay
700/256/100/1.65v

q021a324-0434 sl3xx

imc'00

meer weet ik ook niet >?

is het wat ?

Verwijderd

Topicstarter
net bij mycom geweest en die vertelde mij dat het wel kon.. ik blijk een 100mhz versie te hebben of zo ? zal wel koste me 300 gulden die processor dus ik maak geen problemen dat het geen 133 is en nu maar hopen dat ik hem goed kan overclocken 115mhz moet ie wel kunne denk ik ?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56
Ik ben bij Funprice geweest, heb verschillende mensen gevraagd, en iedereen zei, geen Coppermine op je P2B-F, en nu lees ik dat iemand een Coppermine op een P2B-F heeft draaien, kan dit nu wel normaal of niet (dus met bios upgrade) en dan gewoon de 100mhz Coppermine's (zou geweldig wezen, zat me al AMD plannen in het hoofd te halen :)). Weet wel dat er een Katmai in gaat tot 800mhz volgens de handleiding.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Oudere versies van het P2B-F mobo kunnen niet met een ander voltage dan 2 overweg, ook niet met een converter met Vcor instellingen. Nieuwere revisies kunnen wel hun vcor aan passen--> 1,8V. Je kan er dan voor kiezen je P3 op 1,8 te laten lopen(kun je h'm gelijk lekker oc-en) of een convertertje met Vcor adjust en dan gewoon op 1,65. Wel de laatste bios versie gebruiken...

• Jabba

Jabba

Firkan

Ja sorry hoor maar het kan gewoon....en de core voltage loopt ook gewoon op 1,65. had eerst een pIII600-e op 800Mhz stabiel en nu een 700-E op 933Mhz! gewoon stikkie pc133 mhz erin en dat ding loopt als een trein....! dus mensen die zeggen dat het niet kan horen het woord p2b en zeggen NEE..maar ze vergeten de F en het kan dus gewoon!!

Verwijderd

Topicstarter
cool..
ik heb nu de 700mhz op 100mhz draaien en heb 100mhz geheugen op welke mhz ken ik hem veilig laten draaien 115 ?????

of wat is verstandig zonder extra cooler

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56
Ah dat klinkt goed, scheelt weer 400 gulden voor een moederbord (=snellere CPU :) ), SiSoft Sandra zegt revisie 1.xx dus neem aan dat dat wel goed zit.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik hebeen asus p2b bord en die kan ook op 133mhz lopen en oderstuint ook kopermine met de nieuwe bios update dep2b-f bord is de opvolger er van waarchijnlijk moet deze dat ook doen

• Jabba

Jabba

Firkan

Ja.....ik zou toch eerst een extra cooler regelen en dan gewoon wat proberen..!! als je proc goed gekoeld is gaat er heus niet gelijk iets dood als je te hoog gaat hoor..als die niet stabile loopt moet ie dus gewoon lager! maar heb ook zat vaak een proc op 133Mhz zien lopen met een PC100 dimm....! dus ligt aan je geheugen! gewoon proberen dus!!

Verwijderd

He Jabba,

Ik had ook een p2b-f met een P350, maar een upgrade naar 700 socket lukte echt niet. Zo'n beetje alles geprobeerd, MSI converter met voltregulator, bios upgrade naar 1013.. maakt allemaal niet uit, werkte gewoon niet. Schijnt achteraf te maken te hebben met de revisie van het moederbord.Schijn nog een oudje onder de p2b-f jes te hebben. Dus niet zeggen dat het zondermeer WEL kan met een p2b-f.

• Jabba

Jabba

Firkan

Dat revisie verhaal heb ik een paar posts terug al gezegd!
Pagina: 1