Als ik momenteel een file out een output queue op de AS400 wil exporteren kan ik ofwel kiezen uit een omslachtige procedure via het AS400 scherm zelf, ofwel voor een bijna even omslachtige procedure via de IBM System i Client Access. Het plan borrelde dus in me op om een applicatie te schrijven waarbij ik zeer snel files uit een output queue kan exporteren als Excel files of textfiles.
Via de IBM System i programmers toolkit heb ik ondertussen enkele zaken gevonden en lukt het me om te connecteren met een dataqueue.
Ik heb de alle functies overlopen maar het lijkt alsof er geen enkele bestaat waarbij je een specifieke file kan exporteren of raadplegen binnen een output queue. Veel zoekwerk op Google bracht me ook niet verder, dus is mijn vraag of zo een functie wel bestaat en of dit wel mogelijk is?
Via de IBM System i programmers toolkit heb ik ondertussen enkele zaken gevonden en lukt het me om te connecteren met een dataqueue.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| InitializeComponent();
AS400System AS400 = new AS400System();
DataQueue data = new DataQueue();
cwbx.StringConverter stringCvtr = new cwbx.StringConverter();
string sReadString;
AS400.Define("MIJN.AS400.COM");
AS400.UserID = "GEBRUIKER";
AS400.Password = "WACHTWOORD";
AS400.Connect(cwbcoServiceEnum.cwbcoServiceDataQueues);
data.LibraryName = "LIBZX";
data.QueueName = "OUTQZ";
data.system = AS400; |
Ik heb de alle functies overlopen maar het lijkt alsof er geen enkele bestaat waarbij je een specifieke file kan exporteren of raadplegen binnen een output queue. Veel zoekwerk op Google bracht me ook niet verder, dus is mijn vraag of zo een functie wel bestaat en of dit wel mogelijk is?