Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop, budget 1200-1500

Pagina: 1
Acties:

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 09:44
Hey,

Het is weer tijd om mijn zakelijke laptop te vernieuwen en nu ben ik aan het rondkijken, maar ik heb toch problemen met het doorhakken van de knoop. Mijn budget ligt wat hoger dan de laptops uit de laatste BBG, dus vandaar dat ik even een topic hierover open.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zakelijke toepassingen, gamen hoeft niet. Een aantal zijn wel CPU intensief, maar geen CAD of photoshop toepassingen. Een vlotte CPU is wel gewenst.

Wat is je budget?
1200-1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoveel als men een zakelijke laptop meeneemt. Ik ben wel vrij vaak onderweg, maar eenmaal daar staat hij relatief lang op dezelfde plek. Natuurlijk is een zo licht mogelijke laptop wel gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken sta ik vrij open in, wel heb ik erg goede ervaringen met Lenovo Thinkpads. Die toetsenborden zijn de beste die ik tot nu toe heb ervaren. Wel zoek ik de volgende specs:

- i7 CPU van de haswell generatie
- minimaal 8 GB RAM
- 256 GB SSD
- 15,6" 1920x1080p scherm

Wat ik zelf bij elkaar gesprokkeld heb en waar ik momenteel tussen twijfel zijn de volgende laptops:
  • pricewatch: Asus N550JK-CN360H
  • (bij elkaar geklikt op de website van lenovo) De Lenovo S540 uit de LBBG van december, maar dan aangevuld zodat het een i7-4510U heeft en 16GB RAM
  • (bij elkaar geklikt op de website van BTO) BTO X•BOOK 15CL58, met i7-4610M, 16GB RAM, GTX860 2GB, 256GB SSD + 500GB HDD
Ik ben vooral benieuwd naar de BTO ervaringen, want qua hardware specs wint deze laptop het volgens mij wel. Zijn er nog andere laptops die het overwegen waard zijn die vergelijkbare specs hebben?

Vooralsnog neig ik naar de Lenovo, maar ik twijfel of de i7-4510U krachtig genoeg is, aangezien het een U CPU is.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien is een Lenovo Thinkpad T540p wel wat? Niet extreem groot maar wel wat dikker (27mm). Overigens nog steeds goed draagbaar. Als ik je eisen invoer kom ik op 1429 euro uit, met i7 4710MQ, 8GB RAM en een 256GB SSD. Je weet dan in ieder geval dat het met de bouwkwaliteit in de regel wel goed zit, de T, W en X series zijn de stevigste Thinkpads die ze hebben. Mocht je je budget iets kunnen ophogen kan je voor 160 euro meer zelfs een 3K scherm nemen.

E: Voor 80 euro meer heb je trouwens een Nvidia GT730m er bij, maar geloof dat die niet echt veel sneller is dan de geintegreerde GPU, en zal je accuduur ook niet ten goede komen.

Wat BTO betreft, ik hoor ook veel verschillende verhalen. Ken toevallig iemand die er één heeft en die is heel tevreden, maar lees ook best veel slechte verhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 17-12-2014 19:11 ]