Ik wil voor het eerst een eigen systeem bouwen (met hulp van een vriend die dat vaker heeft gedaan) en kan hulp/feedback gebruiken in het kiezen voor de onderdelen - ik heb daar weinig verstand van. Ik maak dan ook dankbaar gebruik van de BGG (november) als vertrekpunt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, mailen, tekstverwerken. Ook: soms fotobewerking (GIMP) en regelmatig een spelletje (FTL, Baldur's Gate, Puzzle Quest). Geen zware programma's dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 moet genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis. Daarnaast heb ik een externe harde schijf en daardoor zeker genoeg aan 256GB SSD, en een Windows-licentie van mijn laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik pak het basissysteem uit de BGG van november (+ comments) als vertrekpunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer te staan, in een kastje van een bureau: een kast met USB-poorten aan de achterkant is dan handig. Ik wil er graag nog jaren van gebruik kunnen maken (eventueel met een minimale upgrade). Wensen in volgorde van prioriteit: stil, zuinig en klein.
Ga je overklokken?
Nee.
Aanvulling lijst
Er mist nu nog: geluidsboxjes (liefst zo klein/minimaal mogelijk) en iets voor wifi-ontvangst. Iemand nog goede tips?
Naar aanleiding van opmerkingen op de BGG van november:
- Zou 2 x 4GB een duidelijke meerwaarde hebben ten opzichte van de nu gekozen 2 x 2GB?
- Nu gekozen voor een AMD A8-7600 Boxed i.p.v. AMD A8-6600K Boxed.
Bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, mailen, tekstverwerken. Ook: soms fotobewerking (GIMP) en regelmatig een spelletje (FTL, Baldur's Gate, Puzzle Quest). Geen zware programma's dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 moet genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis. Daarnaast heb ik een externe harde schijf en daardoor zeker genoeg aan 256GB SSD, en een Windows-licentie van mijn laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik pak het basissysteem uit de BGG van november (+ comments) als vertrekpunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer te staan, in een kastje van een bureau: een kast met USB-poorten aan de achterkant is dan handig. Ik wil er graag nog jaren van gebruik kunnen maken (eventueel met een minimale upgrade). Wensen in volgorde van prioriteit: stil, zuinig en klein.
Ga je overklokken?
Nee.
Aanvulling lijst
Er mist nu nog: geluidsboxjes (liefst zo klein/minimaal mogelijk) en iets voor wifi-ontvangst. Iemand nog goede tips?
Naar aanleiding van opmerkingen op de BGG van november:
- Zou 2 x 4GB een duidelijke meerwaarde hebben ten opzichte van de nu gekozen 2 x 2GB?
- Nu gekozen voor een AMD A8-7600 Boxed i.p.v. AMD A8-6600K Boxed.
Bedankt voor jullie hulp!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | LG 22M45D-B Zwart | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM | € 43,06 | € 43,06 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,86 | |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 10:44 ]