Problemen met mijn voorheen trouwe iPad 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hoi sinds een maand of 2 heb ik een raar probleem dat de Ipad met regelmaat niet wilt ontgrendelen. (schuifje naar rechts vegen)(onder ios 7.1.2) Enige wat helpt tijdelijk is hem hard te resetten. (Home+powerbutton) Ik heb toen een keer wis alle inhoud en instellingen gedaan maar dit hielp niet. Toen heb ik hem naar iOS 8 geupdate d.m.v. schone installatie (hersteld via itunes), ik dacht dat de meeste problemen er wel uit waren uit iOS 8... Het unlock probleem is nog met regelmaat aanwezig. Wat kan ik nog proberen? Even wat apps eraf halen en kijken wat hij dan doet?

En wat mij ook stoort, de Ipad 3 heb ik nu iets meer dan 2 jaar en de algemene performance was met ios 7 al minder, maar dat is na alle updates grotendeels rechtgetrokken. Nu met ios 8 is het vlotte gevoel gewoon minder, gaat ios 8.2 de performance van de Ipad 2 en 3 nog verbeteren zover jullie weten?

De grootste ergenis bij mijn Ipad is echter Safari sinds ios 8.x websites laden traag, hij bevriest regelmatig etc. Nu gebruik ik (zolang) chrome.

Het typische is dat mijn Iphone 5S gewoon vliegt onder ios 8.1.2 alles gaat zeer snappy, komt dit omdat Apple haar besturingssysteem optimaliseert voor nieuwe apparaten? De Ipad 3 heeft toch niet zulk slechte hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
dennis_rsb schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:45:
Hoi sinds een maand of 2 heb ik een raar probleem dat de Ipad met regelmaat niet wilt ontgrendelen. (onder ios 7.1.2) Enige wat helpt tijdelijk is hem hard te resetten. (Home+powerbutton) Ik heb toen een keer wis alle inhoud en instellingen gedaan maar dit hielp niet. Toen heb ik hem naar iOS 8 geupdate d.m.v. schone installatie (hersteld via itunes), ik dacht dat de meeste problemen er wel uit waren uit iOS 8... Het unlock probleem is nog met regelmaat aanwezig. Wat kan ik nog proberen? Even wat apps eraf halen en kijken wat hij dan doet?

En wat mij ook stoort, de Ipad 3 heb ik nu iets meer dan 2 jaar en de algemene performance was met ios 7 al minder, maar dat is na alle updates grotendeels rechtgetrokken. Nu met ios 8 is het vlotte gevoel gewoon minder, gaat ios 8.2 de performance van de Ipad 2 en 3 nog verbeteren zover jullie weten?

De grootste ergenis bij mijn Ipad is echter Safari sinds ios 8.x websites laden traag, hij bevriest regelmatig etc. Nu gebruik ik (zolang) chrome.

Het typische is dat mijn Iphone 5S gewoon vliegt onder ios 8.1.2 alles gaat zeer snappy, komt dit omdat Apple haar besturingssysteem optimaliseert voor nieuwe apparaten? De Ipad 3 heeft toch niet zulk slechte hardware?
bedoel je met unlock probleem dat je je schuifbalk niet kan bewegen ? druk eens op de camera en dan de home button. ik heb dit namelijk ook regelmatig en log dan op die manier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Ik bedoel inderdaad dat ik de schuif niet kan bewegen, dank voor de tip. Het probleem komt nu minder voor maar als het een keer weer voorkomt dan ga ik het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:16
1. Wat bedoel je precies met 'niet wilt ontgrendelen' ? Erg onduidelijk wat er nu precies niet werkt.
2. Ios 8.1 is voor Ipad 2 en Iphone 4s geoptimaliseerd, verwacht niet al teveel prestatie upgrade in de toekomst. Ik vind het op de Ipad 2 voor geen meter meer werken.
3. De hardware is niet veel beter dan de Ipad 2 en het apparaat is nu bijna 3 jaar oud. Ik zie liever dat Apple stopt met updates want zoals je aangeeft worden de prestaties echt dramatisch.

[ Voor 22% gewijzigd door Electromonkey op 17-12-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Electromonkey schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:49:
1. Wat bedoel je precies met 'niet wilt ontgrendelen' ? Erg onduidelijk wat er nu precies niet werkt.
2. Ios 8.1 is voor Ipad 2 en Iphone 4s geoptimaliseerd, verwacht niet al teveel prestatie upgrade in de toekomst.
3. De hardware is niet veel beter dan de Ipad 2 en het apparaat is nu bijna 3 jaar oud. Ik vergelijk het altijd maar met een Android tablet, daar vervalt de ondersteuning vaak al na een jaar.
1. Ontgrendelen op een Ipad bedoel ik gewoon zoals ik het zeg, dat ik hem niet kan gebruiken omdat ik de schuif niet naar rechts kan vegen. Ik heb er nu een paar apps afgegooid om te testen of het daar aan ligt.

2. Oke dank voor de reactie.

3. Klopt, Apple brengt lang updates uit, maar als de de Ipad vervolgens traag gaat irriteren de meeste mensen zich eraan, en een mogelijkheid tot terug keren naar een vorige ios versie is eigenlijk niet mogelijk.

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

Ah, er bestaat toch nog een mede iPad 3 gebruiker :-) Meestal zie ik of iPad 2 of iPad 4/Air/Air2 voorbij komen.

Heb zelf ook nog een iPad 3 en twijfel nog over het updaten naar iOS 8. Heb met opzet gewacht totdat alles een beetje stabiel zou zijn omdat ik met de update van 6 naar 7 eerst ook ontevreden was. Nu loopt iOS 7 wel aardig. Als ik dit zo hoor kan ik beter niet meer updaten. Die extra features zoals handoff gebruik ik toch niet.

Ik vroeg me inderdaad ook af of die optimalisaties voor iPad 2 ook voor iPad 3 gelden. Of dat het alleen optimalisaties zijn mbt de lagere schermresolutie. Weet iemand dit?

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:16
Voorzover er over optimalisatie te spreken valt lijkt mij van wel. De a5x is gewoon een hoger geklokte a5 toch :) ?

Zelf ben ik bij iOS 8 overgestapt naar een Air 2, de ipad 2 werd echt irritant traag en er was nauwelijks meer mee te werken. Wat ik hiermee wil zeggen, verwacht niet teveel van de optimalisatie.

• dennis_rsb
  • Nu online
AmotaX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:17:
Ah, er bestaat toch nog een mede iPad 3 gebruiker :-) Meestal zie ik of iPad 2 of iPad 4/Air/Air2 voorbij komen.

Heb zelf ook nog een iPad 3 en twijfel nog over het updaten naar iOS 8. Heb met opzet gewacht totdat alles een beetje stabiel zou zijn omdat ik met de update van 6 naar 7 eerst ook ontevreden was. Nu loopt iOS 7 wel aardig. Als ik dit zo hoor kan ik beter niet meer updaten. Die extra features zoals handoff gebruik ik toch niet.

Ik vroeg me inderdaad ook af of die optimalisaties voor iPad 2 ook voor iPad 3 gelden. Of dat het alleen optimalisaties zijn mbt de lagere schermresolutie. Weet iemand dit?
Klopt met iOS 6 was hij gewoon snel, maar dit is al weer zo lang geleden dat ik het amper meer weet hoe snel hij toen was. iOS 7 was op de Ipad 3 trager bij mij bij de release. Na wat patches was ik tevreden over de snelheid. Nu met iOS 8 gaat het iets stroever, je merkt het niet altijd, maar net als safari is gewoon trager/instabieler bij mij. Je kunt inderdaad (zo lang mogelijk) op iOS 7 blijven, maar apps vereisen op een gegeven moment natuurlijk iOS 8.

Ik verwacht/hoop dat er nog wat patches komen m.b.t de snelheid/stabiliteit, maar ik heb maar geen hoge verwachtingen. Alles draait om geld tegenwoordig, leuk dat ze i-devices lang ondersteunen, maar als er vervolgens gebruikers gefrustreerd zijn door de lagere de snelheid en/of stabiliteit heb je denk ik je doel niet bereikt. Het ergste is dat je niet kunt/mag downgraden.

• dennis_rsb
  • Nu online
Electromonkey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:43:
Voorzover er over optimalisatie te spreken valt lijkt mij van wel. De a5x is gewoon een hoger geklokte a5 toch :) ?
Zover ik weet is de a5x iig een snellere chip, maar wordt die extra kracht verstookt aan het retina scherm. Wel heeft de Ipad 3 1gb geheugen in tegenstelling tot de Ipad 2 die slechts 512 MB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
De iPad3 met de laatste update draait bij mij weer redelijk. Okay, ik heb ernaast een iPad2 voor werk, dus dan is alles al snel vrij vlot ;). Wat ik wel merk dat ik, als ik eens in de paar weken, handmatig alle programma's handmatig afsluit en daarna de iPad reboot, dat hij vlot blijft lopen, mits je genoeg ruimte overhoud in het flash geheugen (meer dan 3GB). Dat is dezelfde truc die ik met de iPad2 moet uithalen. Als het geheugen volloopt tot onder de 1,5GB, dan is het systeem niet meer voorruit te branden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Weet ik, doe ik ook wel eens, hoewel ik niet eens zoveel apps er op heb staan. Ik heb verminder beweging aangezet (animaties uit) dit scheelt wel wat, maar het is vooral behelpen. Safari blijft instabiel/traag, en apps gaan trager. facebook bijvoorbeeld laad wel, maar pagina's opvragen (profielen) gaat vele malen trager dan onder ios 7, met mijn 5S overigens nergens last van onder ios 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:48
Hier een iPad 4 op iOS 8. Op 7 was het al minder dan 6, maar mee te leven. Op iOS 8 is het drama, dan inderdaad safari. Waarom zou ik niet weten. Wat opzich werkt is in het menu alle automatische zoekrommel uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

AmotaX

Developer

Nou ik laat de iPad 3 nog maar lekker op iOS 7 als ik het zo hoor. Als dat over 1 of 2 jaar niet meer ondersteund wordt door bepaalde apps dan kijk ik dan wel weer eens naar een nieuwe iPad. Ik heb deze nu 2,5 jaar en er is (fysiek) nog niks mis mee. Heb geen echte reden op te updaten of een nieuwe te kopen. Zou wel leuk zijn, maar daarvoor geef ik op dit moment geen 600 euro uit als de huidige nog prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 heeft ook een iPad 3 en die werkt gewoon normaal onder iOS 8. Geen problemen met de unlock, geen instabiele Safari. Dus of er is iets mis met jouw iPad 3, of er zit een of andere app dwars. Het lijkt me in elk geval op basis van mijn eigen ervaringen zeker niet zo dat een iPad 3 per definitie onbruikbaar traag / instabiel zou zijn met iOS 8.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Ik heb hem toen ik over ging op iOS 8 een compleet herstel in Itunes uitgevoerd en ingericht als nieuwe iPad. Zou DFU nog verschil kunnen maken? Zover ik weet heeft herstellen in DFU alleen zin als hij niet meer werkt onder normaal herstellen?
Pagina: 1