Inaccessible boot device na vervangen moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een kapot pricewatch: MSI MS-7366 V1.0 bord vervangen door een pricewatch: Gigabyte GA-G41M-COMBO
Nu boot Windows echter niet meer, Stop 7B BSOD (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE)
SSD aangesloten op een H61 bord, zelfde probleem. SATA mode op IDE i.p.v. AHCI gezet en hij doet het weer. Wat in de registry veranderd volgens http://www.tomshardware.c...1-32-windows-booting-ahci en nu boot ie ook in AHCI mode. Met de G41 boot ie echter nog steeds niet en ook mijn normale Windows installatie (die van de H61) boot daar niet op.
Wat kan het probleem zijn en hoe los ik dit op?
Windows opnieuw installeren kan vast maar daar heb ik niet zo'n zin in.
Met de SATA controls in het G41 BIOS heb ik ook van alles geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-12-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 13:56
Er zijn natuurlijk andere chipset drivers geinstalleerd toen je nog je MSI board erin had zitten.
Die werken niet op een Gigabyte board.

Misschien dat windows chkdsk /r helpt. Maar bij een vervangend mobo raad ik een complete windows installatie aan.

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PingOvercrash77 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:45:
Er zijn natuurlijk andere chipset drivers geinstalleerd toen je nog je MSI board erin had zitten.
Die werken niet op een Gigabyte board.
Maar wel op een Asus H61 bord?
Misschien dat windows chkdsk /r helpt. Maar bij een vervangend mobo raad ik een complete windows installatie aan.
Wat heeft chkdsk met chipset drivers te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een Windows 8.1 installatie uit een laptop wil er wel op starten. Storage controller is een ICH7 Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0.
Daar zou Windows 7 ook gewoon drivers voor moeten hebben toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-12-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:09
De ervaring en praktijk is dat een Windows installatie niet snel uitwisselbaar is met andere hardware. Om rare crashes en foutmeldingen te voorkomen wordt je aangeraden een schone installatie te doen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn mensen die dergelijke problemen liever repareren, maar zelf ben ik ook meer van het vers installeren. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn ervaring is eigenlijk totaal andersom, zeker met moderne Windows versies en relatief moderne hardware.
Een nieuwe installatie zie ik eigenlijk als de makkelijke vluchtroute.
Bovendien is een Windows systeem opnieuw installeren gewoon erg irritant en tijdrovend.

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-12-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ben ook geen voorstander van verse installaties. Dat werkt misschien voor mensen die voornamelijk online zooi via hun browser doen en verder wat spelletjes spelen. Een naar je behoeften gefinetuned systeem met VELE installaties vertegenwoordigt HEEL VEEL werk wat je niet even in een uurtje of twee weer gereproduceerd hebt. Daarmee ben je weken bezig. Als mensen dat roepen is dat gewoon een andere manier van zeggen 'dat ze het niet weten'.

Hier al eens gekeken? http://www.windowsreinstall.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows 8.1 kan wel tussen hardware booten, minder hardcoded boot devices enzo.

Windows 7 kan dat alleen als op precies hetzelfde adres z'n bootdevice te vinden is.
Wat je kan proberen is Windows 7 ergens booten waar het wel werkt, en alle chipset, storage, sata en ahci drivers deinstalleren. Daarna je MB swappen en kijken of het dan wel werkt.

Register edits helpen niet op het moment dat je register nog niet gebruikt wordt, bijvoorbeeld op het moment dat je kernel je harde schijf probeert te vinden, waar je register op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inaccesible boot device had ik ook, zat hem toen in het verschil tussen UEFI en een normaal BIOS. UEFI op legacy boot gezet en hij wilde iig weer verder. Dat je dan met een hoop drivers zit die niet meer kloppen is idd een risico, maar er zou iig iets moeten booten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Of je bouwt je eigen instal-image, incl programma's en drivers. Ben je in uurtje klaar en heb je elke keer een vers systeem naar eigen wens.

Zoek maar eens op sysprep , kost eenmalig beetje meer moeite om je in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MJanzn schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:11:
Of je bouwt je eigen instal-image, incl programma's en drivers. Ben je in uurtje klaar en heb je elke keer een vers systeem naar eigen wens.
Met out-dated programma's en drivers en zonder drivers voor andere systemen?

Ik ben toch gezwicht en ben voor een nieuwe installatie gegaan. Van alles geprobeerd maar niets werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Blijft een rotklus,maar het levert wel weer een lekker systeem op.
Maar in plaats van een backup kun je ook een eigen Windows installatie maken.
Google eens op "sysprep".
Vervolgens is het relatief makkelijk om extra driver packs toe te voegen ,updates van microsoft netzo.
Voordeel is dat Windows zich inricht op de hardware die het tegenkomt ipv eerst opstarten en dan fouten herstellen.
Goed begin van het nieuwe jaar

[ Voor 4% gewijzigd door MJanzn op 31-12-2014 23:52 . Reden: Typo ]

Pagina: 1