Mijn pc doet heel erg vreemd :?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Allereerst zie voor mijn systeem de signature van mij....

Gisterenavond begon het eigenlijk allemaal.. ik startte het spel quake op en bij het laden van het level hing de pc ineens, zonder een fout of pieptoon of iets dergelijks... gewoon alles stopte. Ik 2 keer opnieuw geprobeerd(met rebooten ofcourse) en 2 keer weer niets... Khad windows ME er op staan. Nu is het vreemde dat de pc niet alleen in windows hangt (vanaf vandaag) maar ook bij et opstarten via floppy, hij pakt de floppy drive niet eens.... Ook bleef hij een keer in dos hangen, ook zomaar ineens... windows opnieuw installen lukt ook niet, want hij geeft altijd wel EEN fout ergens.

Nu is mijn vraag waar dat aan kan liggen, kheb een overgeclockte Athlon Van 800 MHz naar 950 MHz, wat altijd goed gelopen heeft echt nooit problems. Ook heb ik laatst 128 Mb RAM erbij gekocht en erin gezet (op de 1e geheugenbank) met daarnaast de al oudere 2x 64 MB RAM kaartjes. Ook heb ik al mijn bios opnieuw geflashed, met eigenlijk niet zoveel resultaat.

Iemand een idee of hetzelfde meegemaakt? Ik hoop het wel want ik heb die pc echt wel hard nodig :(

In ieder geval van harte bedankt alvast ennu vragen over wat iets wel of niet doet zijn altijd welkom....

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Begin eerst met terugklokken van je proc.
Daarna al je dimms eruit en dan 1 voor 1 plaatsen, het ziet eruit als rot geheugen

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
hahaha, terugklokken van mijn pc :? kheb geen zin om te gummen hoor, zit er net goed op dus..... :) Kheb namelijk een mobo waar je geen Multiplier in kan stellen.... fsb staat nog gewoon op 100 MHz dus.. :)

Ik dacht idd ook aan rot geheugen... maarre hoe kan dat zomaar ineens kapotgaan??? Zijn er nog meer tweakers met meningen?

Verwijderd

mushkin kopen

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:03 schreef mr.mushkin het volgende:
mushkin kopen :? :? :? :? :? :? :? :?
Weer eens een lekker nutteloze reply....

Verwijderd

ik had tijdje terug ook ineens problemen met m'n pc, ik vanalles geprobeerd, ook dimms enzo, maar niks hielp
tot ik m'n SBLIVE! eruit haalde, problemen over
die sblive heeft bijna een jaar perfect gedraaid, maar ineens ging hij problemen geven, nu een terratec erin het werkt!

maar in elk geval niet zoals hierboven gezegd werd meteen nieuwe zooi kopen!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

<ff offtopic>
ben je met die L7 bruggen aan het zagen en tekenen geweest? hoe heb je dat gedaan? is dat een beetje stabiel, ivm het vervagen van de potloodstreepjes?
<ontopic>

ik zou ff zoveel mogelijk hardware er uit halen, dan kijken wat ie doet (ook ff geheugen apart proberen)
anders een oudere of een nieuwere bios proberen misschien...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 21:04 schreef freaky20 het volgende:

windows opnieuw installen lukt ook niet, want hij geeft altijd wel EEN fout ergens.
kheb hetzelfde gehad.. bij mij was het moederbord..

Verwijderd

Maar haal alle componenten er eens uit.. zoals modem soundcard e.d. en probeer het dan nog eens

Verwijderd

memory = focked op er uit halen en er ff op die 128mb dim verdergaan. Zelfde prop gehad.

Verwijderd

Zoals velen voor mij al gezegd hebben. Memory ff eruit en testen. Dus 1 voor in erin tot je de fout krijgt. Krijg je ook weleens registery fouten in windows. Bij win 98 duid dit ook vaak op rot geheugen dus dat zal bij ME wel hetzelfde zijn dan. Suc666

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb idd last van registry fouten van windows!!! Thanx pall! Dit betekent dus vrijwel dat een van mijn geheugen cards kapot is... :?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Maarre effe een vraagje, ik ga mijn geheugen testen aan de hand van het spel Quake.... als ik dan een dikke 15 minuten achter elkaar heb gespeeld kan ik dat dan zien als een goedkeuring van het geheugen :?

Ow ja als het 1 keer vastloopt dan euhmm nog een keer proberen en als het weer vastloopt is de geheugenkaart die er als laatste bij is gedaan kaduuk.... klopt dat zo? Of zijn er hele goede progjes voor het voldouwen van je geheugen?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je hebt daar idd een progje voor, had het vroeger maar heb het weggegooid.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

http://hcidesign.com/memtest/
Kijk daar anders eens, hebben ze zo'n progje

MechWarrior || Monsters Game

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Dus het quake idee is niet goed genoeg?

Verwijderd

Ehm is het niet omdat de AGP aperture size te hoog staat? Had het ergens gelezen... probeer eens te veranderen... :*

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon je moederbord. Want dat je niet kan booten van je floppydisk heeft niks met je geheugen te maken. Wel met het laden van qauke. Maar dat kan ook aan je mobo liggen. Kan je niet een mobo van iemand anders lenen. en dan kijken of het nog een beetje werkt

Verwijderd

Ik had het probleem ook en het enige wat hielp was mijn k6 2 tje terugtezetten van 450 naar 400 mhz :(

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
floppy pakte hij toch wel dus...... sorry :)

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb nu effe mijn voltage van de CPU op 1.8 V gezet en mijn IO Voltage op 3.45 V...

Nu loopt het wel goed (voorlopig).. kan het zijn dat het hiermee te maken had?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
UP!! (sorry hoor)

Verwijderd

Als je meerdere bankjes hebt gevuld....

Er zal ergens in de BIOS een optie voor "memory driver strength" staan. Die hoor je dan op "High" te zetten. Een goede indicatie is dat die 3.45 helpt, betekent dat het geheugen wat meer signaal moet hebben.

Staat het verder ook overgeklokt op cas2. Probeer cas3 eens.
Staat de geheugen timing verder op snel ?
(Op dit Abit bord heet dat normal, medium, fast turbo)
Probeer die eens op normal of fast.

Greetz,
Hooi. :Y)

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
"Staat de geheugen timing verder op snel ?"

In mijn bios staat hetvolgende:

Bank 0/1 DRAM Timing SDRAM 8/10ns
Bank 2/3 DRAM Timing SDRAM 8/10ns
Bank 4/5 DRAM Timing SDRAM 8/10ns
Staat dit zo goed?

"Staat het verder ook overgeklokt op cas2. Probeer cas3 eens."

Bij mij in de bios staat hetvolgende:

SDRAM Cycle Length 3 (is dit wat je bedoeld? ik kan dit namelijk op 2 of 3 zetten)
Nu staat het op 3, zo laten staan?

"Er zal ergens in de BIOS een optie voor "memory driver strength" staan. Die hoor je dan op "High" te zetten."

Ik kan hier eigenlijk weinig over vinden.... :? Ik heb mijn bios-boekje ook nog even doorgelopen.. is hier misschien een andere naam voor? Of boeit het niet?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Dat laatste wil ik dus nog zeker wel even weten.. anders kan ik mijn probleem nooit oplossen en de oorzaak niet achterhalen..

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 09:01 schreef freaky20 het volgende:
Dat laatste wil ik dus nog zeker wel even weten.. anders kan ik mijn probleem nooit oplossen en de oorzaak niet achterhalen..
De geheugen timing schijn echt wel goed te staan ;)

Dit laatste ding kan eventueel nog belangrijk zijn. Als de bankjes gevuld zijn heb je een wat sterkere aansturing van het geheugen nodig misschien.

Inderdaad kan de naam best anders zijn, ik zit met een ander moederbord (Abit KT7-RAID)

Is er een MSI eigenaar die weet hoe het bij dat merk heet paraat ??
Joehoeoeoe ..

:Y)

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Niemand meer?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook gehad en bij mij was het weg nadat ik eerst de 2 oude rammetjes in slot 1 en 2 had gestoken en daarna de nieuwe in slot 3

de oude waren namelijk 100Mhz en die nieuwe was 133Mhz en hij nam de snelheid van de eerste bank aan

Nu heb ik van de week gewoon 256 MB Kingston gekocht en erin gedrukt en all my troubles are over

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1