Game PC Upgrade/vervanging (mobo, case, evt. cpu koeler)

Pagina: 1
Acties:

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
Hoi,

Mijn broer wil zijn computer een tikje upgraden. Hij heeft aan dat hij echt gek wordt van zijn huidige kast (pricewatch: BitFenix Chassis Survivor Black) en dat de computer soms ontzettend traag is (vooral bij het switchen van spellen naar desktop)
Ik heb het gevoel dat dit komt door het goedkope moederbord dat oorspronkelijk is gebruikt (de computer is overgekocht van iemand anders.) Ik heb destijds (een maand of 6/8 geleden) zijn GPU aangepast naar een http://tweakers.net/product/330660/msi-geforce-gtx-770/ (eerst een amd radeon hd 7970 ofzo, maar die deed het niet zo goed meer). Het moederbord is vrij oud (en ik weet de naam ook niet) maar heeft toen ongeveer 20 euro gekost. Dikke prut noem ik het.
Het leek mij dus verstandig de kast, het moederbord, en eventueel de cpu koeler te upgraden (alhoewel hij nu een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition heeft die het super doet, dus dit lijkt mij niet eens nodig)

Hij heeft een pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition als processor dus heb ik een AM3+ socket nodig. Ik zat te denken aan pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P o.i.d. als moederbord en een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart als kast (daar valt uiteraard over te discussiëren, want dat betreft persoonlijke smaak)

Ik denk dat ik hem zal aanraden om geen andere koeler te kopen aangezien de huidige hartstikke goed is.
Uiteraard zet ik zelf alles over in de nieuwe kast. Ik zal het er met hem over hebben om eventueel ook nog een SSD te bestellen, want ik ben ervan overtuigd dat hij daarna niet meer terug wil :*)

Een schone W8 installatie lijkt mij ook niet verkeerd, ik heb zo'n idee dat hij er nogal wat troep op heeft staan. (W8 heb ik wel)

Dus ik zat aan het volgende te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,81

Ik hoor uiteraard graag advies over het moederbord, aangezien ik niet super veel verstand heb van het kiezen van een goed moederbord. 8)7

bvd _/-\o_

GIMJ

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima moederbord. Goedkoopste AM3+ bord dat de 8320 comfortabel aankan, inclusief overklok.

SSD is wel vrij klein, is het geld daadwerkelijk op bij 230?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:30
wat is er mis met zijn huidige kast?(te klein? te luidruchtig? niet bij zijn huidige interieur passend?

en ssd is wel klein pricewatch: Crucial MX100 256GB 100% extra ruimte. en maar 50% extra prijs.

en cpu koeler werkt nog prima.

• Jofairden
Mijn broer heeft geen behoefte bij een grotere SSD, hij heeft zelf al aan alleen windows er op te willen draaien (hij heeft er geen moeite mee om de spellen op een hdd te zetten)
Ik snap hem ook wel, het gaat namelijk altijd al zo voor hem.
Hij heeft niet super super veel geld om te besteden, dus het liefst houden we het bedrag zo klein mogelijk. Hij is tenslotte ook nog werkloos ;'-)

GIMJ

• Jofairden
loki504 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:31:
wat is er mis met zijn huidige kast?(te klein? te luidruchtig? niet bij zijn huidige interieur passend?

en ssd is wel klein pricewatch: Crucial MX100 256GB 100% extra ruimte. en maar 50% extra prijs.

en cpu koeler werkt nog prima.
Ik weet niet precies, maar ik denk dat hij in de loop der tijd een beetje een hekel aan de kast heeft gekregen. Ik moet eerlijk zijn dat ik de kast ook een drama vind.

GIMJ

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:30
oke dan moet je inderdaad een andere kast in:P. anders kon je heel wat bij zijn budget doen. maar als het niet fijn voelt gewoon bij iemand anders deponeren.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Eh, je broer geeft aan dat het wisselen tussen spellen te lang duurt, en dan blijft de HDD erin zitten én daar gaat ie de spellen opzetten?!

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
Gorateron schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:18:
Mijn broer heeft geen behoefte bij een grotere SSD, hij heeft zelf al aan alleen windows er op te willen draaien (hij heeft er geen moeite mee om de spellen op een hdd te zetten)
Ik snap hem ook wel, het gaat namelijk altijd al zo voor hem.
Hij heeft niet super super veel geld om te besteden, dus het liefst houden we het bedrag zo klein mogelijk. Hij is tenslotte ook nog werkloos ;'-)
Games moeten juist op de ssd :)
Als de games op een hdd staan heb je nog niet de voordelen van de ssd.

• Jofairden
HDD doet het prima op mijn pc, dus daar ligt het niet aan ;-)
Mijn broer heeft nogal wat TB aan games dus dat gaat niet op een SSD

GIMJ

Pagina: 1