Ford Focus of Ford Fiesta occasion?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 23:36
Hallo,

Ik ben op zoek naar een occasion en heb daarvoor de volgende eisen gesteld:
- max 1150kg leeggewicht
- max 120.000 km op teller
- 5 deuren
- opties: airco/centrale deurvergrendeling/stuurbekrachtiging
- relatief betrouwbaar
- geen stationwagon
- minimaal 250L bagageruimte
- bouwjaar vanaf 2005
- max €6000,-

De auto ga ik gebruiken voor erbij (niet voor naar het werk) en rij er dus max 10.000km/jaar mee, voornamelijk op de snelweg (70%). Na wat speurwerk kwam ik uit op o.a. Citroen C3/Renault Clio/Ford Fiesta/Fiat Grande Punto/Peugeot 206/Ford Focus.Nu lees ik dat de Fords wel lekker rijden en betrouwbaar moeten zijn en twijfel dus tussen een:
- Ford Focus 1.6L 16v. 2005-2008
- Ford Fiesta 1.3L 8v 2005-2008.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee Fords? En zijn deze af- of aan te raden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tja, focus is een maatje groter. Dat zal lekkerder rijden op de snelweg, maar overall ook wat meer verbruiken, en meer wegen. Als ik even snel op autoscout kijk met jouw wensen, kan je met jouw budget meerdere fords focus vinden met vrij lage km-standen, dus het lijkt niet alsof je aan de onderkant van de markt shopt.

Ga eens proefrijden! Schrijf ook de rest van de wagens niet af: de Grande Punto bijv rijdt ook lekker, en schijnt goed in elkaar te zitten. Het zoeken naar een auto is een groot deel van de lol, geniet ervan :)

PS:
Met jouw kilometers maakt verbruik niet extreem uit: 1 op 16 is 625 liter benzine per jaar, 1 op 14 is 714 liter per jaar. (cijfers alleen even als voorbeeld)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 23:36
Bedankt voor je reactie! Het verbruik vind ik, behalve voor het milieu, niet het belangrijkste.
Idd kom ik op autoscout redelijk wat tegen vanaf zo'n €6000. En voor een Fiesta moet je ong €4500 neertellen. Is het dat prijsverschil waard? Geen idee:)
Alleen schijnt de 1.3l fiesta flink trager te zijn door de lichte motor, iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
tvdo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:11:
Bedankt voor je reactie! Het verbruik vind ik, behalve voor het milieu, niet het belangrijkste.
Idd kom ik op autoscout redelijk wat tegen vanaf zo'n €6000. En voor een Fiesta moet je ong €4500 neertellen. Is het dat prijsverschil waard? Geen idee:)
Alleen schijnt de 1.3l fiesta flink trager te zijn door de lichte motor, iemand hier toevallig ervaring mee?
Dat is wel een logisch gevolg, het is natuurlijk maar een 2e auto. Ik moet zeggen dat het weggedrag van mijn (oudere) fiesta (uit 2002) 100 procent meevalt. En soortgelijke verhalen heb ik ook van de nieuwere versie gehoord, maar dat is persoonlijk.

Ik zou zeggen ga eens rijden, en als de fiesta bevalt zou ik vanuit financieel oogpunt daarvoor gaan.

De aanschaf is minder, de wegenbelasting is door het lagere gewicht minder. Ook zijn de kosten voor de onderdelen een slagje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vind verschil focus/fiesta nihil op de snelweg hoor. Alleen zal de focus waarschijnlijk iets stiller zijn. Maar dat hangt ook weer af van de types.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:55
de Focus maakt redelijk wat toeren op de snelweg (4000 tpm bij 130 km/h) waardoor hij niet heel relaxt te cruisen valt. Maar dat zal met de Fiesta niet anders zijn

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
ik kan de Focus mk2 aanraden

ik heb 4 jaar in een Focus mk2 1.6 ti-vct (115pk) gereden, 120,000 km (tot aan 260.000). Zeer goede wegligging en besturing, prima snelweg cruiser. Tijdens die 4 jaar alleen een lek termostaathuis en een lekke verwarmingsradiator gehad, als zaken die buiten het reguliere onderhoud vielen. Met deze variant kwam ik na 120k op 1 : 14,7 (voornamelijk snelweg, vrij relaxte rijstijl). Als minpunt zou ik noemen dat de Focus mk2 af fabriek matige sound proofing heeft, dus relatief veel rij geluiden. Tijdens een proefrit even kijken of je dit storend vind.

(ik rij nu weer in een Focus mk2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb zo'n Fiesta gehad, ik was er vrij snel op uit gekeken. Hij was naar mijn smaak behoorlijk onder gemotoriseerd (in de 3 invoegen op de snelweg), maar wegligging en comfort waren prima. Ik heb nu een 206 1,6, die rijdt bijna net zo goed en heeft comfortabelere stoelen en is net zo betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik zou je max km-stand verhogen naar 150.000, vaak moet bij 120.000 de distributieriem vervangen worden en dat is dan ook meestal de reden van verkoop. Bij 150.000 weet je zeker dat dat gebeurt is, anders heb je direct veel onderhoudskosten na aanschaf.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 24-12-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij 150k weet je zeker dat het gebeurd had moeten zijn, niet dat het gebeurd is :o

Maar idd, niet bang zijn voor hoge km-standen, mits redelijk onderhouden (altijd vereiste) weet je dat het tenminste niet voor slopende boodschappenritjes gebruikt is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1