Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben nog hard op zoek naar een studielaptop (wordt veel mee gesleept) waar ook lichte games op kunnen draaien. Zware processortaken zullen niet gedaan worden.

Nou kwam ik gisteren de ACER Aspire V3-371-31HV tegen op de MediaMarkt website (http://www.mediamarkt.nl/...0,1648926.html?langId=-11), prachtige deal dacht ik. Iris Pro 5100, Full HD, SSD

Maar ik twijfel vanwege het merk en het gebrek aan gebruikerservaringen.

Dus, hebben jullie enig idee of deze laptop, bouwkwaliteit, garantie (merk) goed is? Ik ben op zoek naar een mooie 13 inch laptop, licht, draagbaar en eentje die niet stukgaat na een jaartje. Maximum budget ligt rond de 600 euro.

Verder had ik de Asus gezien (TP300LA) http://computerpirates.co...utm_campaign=tweakers.net .
- Erg mooie chassis, maar stuk lagere specificaties, geen vervangbare hdd, geen full HD en geen iris pro 5100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633567

Let wel op dat de processor in Acer Aspire een ultra-low voltage model (U) is, en dat er dus geen sprake is van Intel Pro graphics, maar de reguliere Intel Graphics 5100.

Nu is het leuk dat de Acer de enige laptop in deze prijsklasse met standaard een SSD lijkt te zijn, maar mij lijkt 120gb nogal krap. Als je dan toch een extra of nieuwe SSD in zou bouwen, is het wellicht handiger om een laptop met een snellere processor en een baffende HDD te kopen en om die dan te vervangen voor een 256gb SSD.

Op Notebookcheck staan enkele reviews over Aspire V3-371 modellen en voor zo ver ik kan zien zijn die positief over de prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-07 15:16
Ik zit zelf ook deze laptop te overwegen, een ander alternatief voor dezelfde prijs is de: pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00715

Het voordeel van de Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00715 is de snelheid van de CPU, het mooiere IPS scherm en het superieure toetsenbord. Daarnaast heeft marktleider Lenovo een betere naam opgebouwd door de IBM's thinkpad serie.

Het voordeel van de Acer Aspire V3-371-31HV is dat hij wifi ac ondersteund 400 gram lichter is en een SSD heeft en de bijna 2x zo snellere GPU intel iris 5100

nadeel van beide is dat je er nog een 4GB geheugenkaartje bij moet kopen (low voltage in de acer) resp. 40 euro.

:O

[ Voor 15% gewijzigd door tweakerrobin op 19-12-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
tweakerrobin schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:41:
Ik zit zelf ook deze laptop te overwegen, een ander alternatief voor dezelfde prijs is de: pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00715

Het voordeel van de Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00715 is de snelheid van de CPU, het mooiere IPS scherm en het superieure toetsenbord. Daarnaast heeft marktleider Lenovo een betere naam opgebouwd door de IBM's thinkpad serie.

Het voordeel van de Acer Aspire V3-371-31HV is dat hij wifi ac ondersteund 400 gram lichter is en een SSD heeft en de bijna 2x zo snellere GPU intel iris 5100

nadeel van beide is dat je er nog een 4GB geheugenkaartje bij moet kopen (low voltage in de acer) resp. 40 euro.

:O
Merci! Heb de knoop doorgehakt, ben toch voor de Acer gegaan. Ik vind 14'' toch dan weer net té groot om de hele dag mee te slepen, en ik kan de extra GPU kracht goed gebruiken zo nu en dan. Vandaar de keus voor de Acer.

Bevalt goed tot nu toe, moet wel wennen aan het matte scherm ;) . Bouwkwaliteit is verrassend degelijk, al is het toetsenbord inderdaad inferieur aan die van de Flex 2. Batterij lijkt erg lang mee te gaan, wat erg fijn is voor colleges :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627691

Is die Intel Iris 5100 kaart beter dan de 4400 HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
Op papier is 5100 (832 GFLOPS) idd sneller dan 4400 (432 GFLOPS). Beide Haswell generatie

En als je dan nog even doorzoekt zie je ook dat de 5100 maar marginaal langzamer dan een GeForce 710M.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_HD_and_Iris_Graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
Deze laptop sinds kort in gebruik, enige dat op dit moment echt stoort is het op willekeurige momenten uitvallen van de touchpad. Waardoor de mouse-pointer bevroren is op het scherm. Schijnt dingetje te zijn bij Acer. Maar hiervoor nog geen eenduidige oplossing voor gevonden op de verschillende forums.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627691

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het een puike laptop vind voor de prijs (heb 550 betaald, gelukje). Hij typt lekker, design valt me alleszins mee en hij is vrij stil. Touchpad had inderdaad iets beter gekund, maar zo valt er altijd wat aan te merken op een product. Al met al zeer tevreden over deze Acer laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 627691 op 29-12-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
Screwdriver_MM schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:01:
Deze laptop sinds kort in gebruik, enige dat op dit moment echt stoort is het op willekeurige momenten uitvallen van de touchpad. Waardoor de mouse-pointer bevroren is op het scherm. Schijnt dingetje te zijn bij Acer. Maar hiervoor nog geen eenduidige oplossing voor gevonden op de verschillende forums.

Iemand ideeen?
Ik had de problemen ook afgelopen week, maar sindsdien er een paar windows updates uitgevoerd zijn doet het touchpad het bij mij naar behoren. (even afkloppen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:59
Hoi,

Inmiddels is er bij mediamarkt dus de btw korting. Ik kan deze laptop voor 495 euro kopen. Hoe bevalt die? Is het een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik zal hem voor school gebruiken en misschien wat series.
Zijn er wellicht betere alternatieven?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664011

Vraagje, ik zit ook te twijfelen tussen de Acer en Lenovo.
Wat maakt in gebruik het verschil tussen de snelheid van de CPU (Lenovo) en de bijna 2x zo snellere GPU intel iris 5100 (Acer)?

Ik werk veel met Office en Photoshop, en vaak meerdere programma's tegelijk (laptop voor werk)
Pagina: 1