Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Hoi allemaal,

Voor Sinterklaas heb ik mijn ouders een tabletje gegeven van Kruidvat (hou je vooroordelen voor je !! :P ) met grofweg dezelfde specificaties als mijn eigen tablet (Gigaset QV830, geweldig ding). Dat is: 4-core CPU van niet noemenswaardige snelheid neem ik aan, en 1 GB RAM.

Punt is: mijn Gigaset is al een tijdje in gebruik en nog hartstikke snel (OK, Play Store e.d. verwijderd/uitgezet) maar die van Kruidvat, net nieuw uit de verpakking, loopt af en toe gruwelijk vast, zelfs met de lichtste browser (Lightning) en geen apps open. Dacht ik hen een plezier te doen als upgrade over hun 512MB - 1GHz Chinezen tabletje... valt zo nu en dan goed tegen.

Volgens enkele gebruikers, als ook reviews, zou de tablet (net als de Gigaset) bij normaal gebruik snel zijn (browsen e.d.) en alleen bij zware games problemen hebben. Maar even een mailtje tikken (GMail loopt vaak volledig vast?! - als enige openstaande app) zit er niet eens bij!

Quoi faire?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Staat er toevallig nog eea aan bloatware op? Gooi dat er eens af.

En anders Cyanogen? Misschien een beetje lame dat het nodig is voor een nieuw tablet, maar ik heb mijn antieke Samsung Tab ervan voorzien en gaat nog steeds prima mee.

Of anders gewoon terugbrengen?

... en gaat over tot de orde van de dag

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Als andere gebruikers aangeven dat het best te doen is, dan vermoed ik dat het eMMC stuk is ofzo. Ik zou hem omruilen.

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
@ P_Tingen: Nauwelijks, hij is redelijk stock. Hij is standaard geroot dus ik zal nog even onnodige meuk verwijderen.
Cyanogen, tja... geen idee of ik daar iets voor kan vinden.

@zAo: Ik zal hem eens -zelf- flink gebruiken en kijken of er iets meer aan de hand is zoals wat jij noemt, en dan eventueel onder garantie omruilen.

Merci.