Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end laptop voor weinig?

Pagina: 1
Acties:

• maxje99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04 18:37
Beste mede-tweakers,

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken voor vervanging van mijn macbook pro 13" mid 2010 model, maar ik kom er ondanks dat ik wat basiskennis heb, niet uit!

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben audiovisueel vormgever van beroep, werk dus veel met after effects, cinema 4D en photoshop. Hiervoor heb ik een krachtige desktop staan maar ik verwacht wel dat ik ook wat basis werk ga doen op de laptop (After effects, premiere, photoshop moet gewoon goed kunnen draaien)

Daarnaast wordt de laptop gebruikt voor wat games (Counter strike GO, Rust)
En daarnaast voor de standaard werkzaamheden... mail, internet en streamen van films via hdmi!

Wat is je budget?

800 / 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Dagelijkse switch tussen thuis en werk, vervoer gaat via de auto. Dus grootte, gewicht maakt voor mij helemaal niks uit. Overal waar ik kom is netstroom aanwezig dus accuduur hoeft ook niet bijzonder te zijn.

Ik wil wel graag een representatieve laptop aangezien ik vaak dingen aan klanten moet laten zien, liever geen plastic speeltje maar een robuuste alu body.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-17-7737

De dell voldoet eigenlijk aan alles wat ik nodig heb, het enige wat tegenvalt is de i7 processor die er inzit, met een dualcore wat mij erg tegenvalt en wat toch eigenlijk ook echt belangrijk is!

Ook de videokaart is niet erg krachtig in vergelijking met een GTX860m

De prijs inclusief dell korting is: 892 Euro

----

Maar in de prijscategorie van de Dell vind ik weinig andere alternatieven, ik sta open voor suggesties en hoop dat ik doormiddel van deze post eindelijk mijn "droom" laptop kan vinden :+

Bedankt alvast

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
GTX 860 gaat niet lukken voor €900, voor €1000 misschien wel. Voor €900 kan je in ieder geval kijken naar een Asus N551JK-CN158H. i7 4710HQ, 8GB RAM, 15,6" mat 1920*1080 scherm en 1TB HDD. Netwerkkaart nog even vervangen door deze en eventueel nog een SSD erin.

Misschien is even wachten op CES (6 t/m 9 januari) ook wel de moeite waard. Daar worden ook altijd veel nieuwe laptops aangekondigd, ook met Broadwell processoren en misschien zien we de GTX 960M (en GTX 950M) ook wel verschijnen.

• maxje99
Thanks voor je hulp Balance,

Die N551JK is best prima idd, wel jammer dat het een 15,6" scherm betreft. Heb zelf nog even wat research gedaan en kwam hier op uit:

pricewatch: Asus N750JK-T4158H

De grotere broer met een 17,3" scherm, 70 euro duurder maar wel een iets mooier design. Ik lever dan wel 500GB HDD ruimte in maar dat interresseert me niet zo veel.

• maxje99
Andere suggesties zijn nog steed welkom:)

• rb78
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-11 09:14
Balance schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:30:
GTX 860 gaat niet lukken voor €900, voor €1000 misschien wel. Voor €900 kan je in ieder geval kijken naar een Asus N551JK-CN158H. i7 4710HQ, 8GB RAM, 15,6" mat 1920*1080 scherm en 1TB HDD. Netwerkkaart nog even vervangen door deze en eventueel nog een SSD erin.

Misschien is even wachten op CES (6 t/m 9 januari) ook wel de moeite waard. Daar worden ook altijd veel nieuwe laptops aangekondigd, ook met Broadwell processoren en misschien zien we de GTX 960M (en GTX 950M) ook wel verschijnen.
Dus misschien even wachten, eventueel komen de huidige laptops ook nog wel wat af in prijs.

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik heb zelf ook een dell 7737 een puik beestje.
Enkel dan met een i5-4210 i.p.v i7-4500 maar het verschil is verwaarloosbaar. denk ik.
Accu gaat geweldig lang mee. en idle al helemaal.

Een paar cons aan de laptop:
Geen knopjes om touchpad of touchscreen uit te zetten.
En een persoonlijke con: het gewicht namelijk 3.3 kg
Ik ben zelf nu aan het kijken om hem te vervangen voor een ultrabookje.

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 12:59
Ik heb exact de zelfde eisen als Maxje99; is de N551JK-CN158H inderdaad een van de beste opties?

De N750JK-T4158H klinkt ook aantrekkelijk. Ik geef ook niet om GB's en vervang de schijf misschien wel met een SSD. Ik heb sowieso de indruk dat dat soms handig is (zelf de SSD kopen en er in zetten. Met misschien de oude harde schijf in een caddy er naast.)

Ik zoek zelf ook nog even door naar de antwoorden, maar ik dacht, misschien heeft iemand een hapklaar antwoord.

Kan een computer in elkaar zetten =3

Pagina: 1