Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Multiroom opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Februari/Maart krijg ik de sleutels van mijn nieuw appartement (woohoo!). Nu ben ik van plan om er een multimedia/hometheater multiroom van te maken. Hier enkele usecases wat ik in gedachte had:

Muziek:
  • Opstaan mits een radio wekker dat hetzelfde muziek afspeelt zowel in de kamer, bad- als living.
  • De radio/muziek zou in één handomdraai uit kunnen gezet worden in alle kamers.
Beeld:
  • Op de TV zouden volgende apparaten aangesloten worden:
  • Consoles (PS4, Nintendo 64, Sega 16bit + later andere klassiekers).
  • Computer/HTPC (met XBMC op geinstalleerd en steam), vooral voor films af te spelen van de NAS.
  • Digibox
Ieder van deze apparaten zouden ook afgespeeld kunnen worden op een beamer. Het is zeker niet de bedoeling om het op zowel de TV als de beamer af te spelen.. Het is het één OF ander (aangezien het scherm van de beamer voor de TV zou uitgerold worden).

Momenteel ben ik in het bezit van de TV (Phillips 6xxx reeks 47"), de consoles, computer, Digibox en NAS.

Ik zoek dus een?
Een multiroom opstelling dat zowel de radio, tv, beamer kan afspelen
De beamer zou op een afstand van +- 250cm een scherm projectie moeten weergeven van ongeveer 200cm diagonaal
Een opstelling om op een eenvoudige manier tussen TV en Beamer te switchen (een switch?)

Wat is mijn budget?
Om en bij de 2500€ (beamer incl.), als het meer is zou ik het wel overwegen naargelang de kwaliteit van het apparatuur. Het is ook mogelijk om pakweg na enkele maanden uit te breiden indien de kosten iets meer oplopen dan verwacht.

Wat heb je zelf al gevonden?
Beamer: Optoma EH200ST. Heeft een short throw projection, 2,800 ANSI lumens, 20,000:1 contrast ratio, Full HD 1080p image quality.
Beamer scherm + mount: OPTOMA DS-9092PWC 213 X 144 (16:9)
Geluid/multiroom: Sonos

Als jullie iets beter of een ander alternatief willen voorstellen, ben ik één en al oor :)

Welke vragen heb ik hier nog over?
Persoonlijk weet ik niet hoe ik alles zou aansluiten. Aangezien bv de Sonos Soundbar heeft enkel een optische aansluiting voor geluidsweergave. Hoe zou ik dit kunnen oplossen voor zonder de kabels telkens te switchen zowel de consoles, pc als digibox weer te klinken op zowel de TV als de beamer?
Meeste beamers hebben ook geen optische aansluiting voor geluid.

Dank bij voorbaat,
Peter

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien de beperkingen die de Sonos Playbar met zich meebrengt, zou ik een andere insteek nemen.

Koop een receiver met 2 HDMI-outs; daar kun je dus zowel je tv als beamer op aansluiten. Setje leuke speakers er bij en dat zal prima klinken. Daarnaast heeft een receiver talloze aansluitmogelijkheden voor al je andere randapparatuur. Koop daarnaast een Sonos Connect. Op deze manier kun je al je muziek op je receiver afspelen en door plaatsing van losse Play speakers in het huis toch een multi room setup neerzetten.