Nog redding mogelijk voor mijn Windows installatie?

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn computer doet sinds een kleine maand vreemd, loopt op ramdom momenten vast. Het scherm bevriest dan en alleen een aan/uit werkt dan nog. Hoe dit komt weet ik niet, het is begonnen nadat ik mijn Nvidia drivers had ge-update. Dat kan ook toevallig zijn.

Hoe dan ook, ik denk dat ik bij het uit/aan doen mijn c-schijf (SSD) heb verwoest. Hij wil in ieder geval Windows niet meer opstarten ("reboot and select proper boot device").
Als ik opstart met mijn Windows DVD kan ik niks herstellen, hij ziet geen herstelpunten of ook maar iets van de inhoud van de SSD schijf. Als ik een nieuwe installatie erop wil zetten zegt hij

"Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".

Nu heb ik gegoogled en met DISKPART kan ik cleanen en formatteren. Misschien lukt het me dan een schone installatie te doen. Echter doe ik dat liever niet, ben ik weer een dag druk mee.
Heeft er iemand nog een idee hoe ik mijn oude Windows installatie weer kan bereiken?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar OT.

Verwijderd

Begin met het uitlezen van de SMART; eventueel met een Ubuntu Linux livecd.

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11-2025

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

zoals CiPHER zegt: Ubuntu linux livecd.

als je de middelen hebt: je ssd eens aan andere computer steken als tweede schijf en kijken wat er dan gebeurd, uitsluiten dat het andere onderdelen zijn dan de SSD.

stuur gerust DM

Who are we to question why the chicken crosses the road?