Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acrobat Pro IX - verplichte invulvelden

Pagina: 1
Acties:

• 0ud1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-10-2022
Op mijn werk werken we met een pdf formulier waarop een medewerker gegevens invoert die vervolgens door de administratie worden verwerkt in een systeem. Nu merk ik dat niet alle gegevens worden ingevoerd en velden open laten. Gevolg is dat de administratie erg veel tijd kwijt is om deze missende gegevens te achterhalen.
Daarom had ik het idee invulvelden verplicht te stellen (cel > eigenschappen > vereist aanvinken). Als ik dit ingesteld heb worden de verplichte velden rood omrand. Handig, dacht ik. Totdat ik er achter kwam dat deze functie nutteloos lijkt want zodra ik de verplichte velden niet invul maar wel het document opsla en via een e-mailbijlage verstuur, krijg ik geen melding dat ik nog die verplichte velden moet invoegen.

Klopt mijn verhaal of zie ik functies/mogelijkheden over het hoofd?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is een nadeel van het gebruik van PDF als invulform: als er tussentijds kan worden opgeslagen (om niet opnieuw te hoeven beginnen na bijv. een crash) dan kan er buiten Acrobat om gemaild worden.

Kan er geen webform worden gebruikt? Of een verzendknop in de PDF zelf (en dan gewoon gemailde pdfs voortaan structureel weigeren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)