Hallo allemaal,
Ik heb thuis een oude laptop liggen, het gaat om een Sony Vaio VGN-FW31J.
Nu alweer een week in gebruik, omdat de nieuwere laptop het begeven heeft en dit als redmiddel van pas kwam. Laptop is met mijn gebruik nog redelijk snel, ik ben geen gamer het enige wat ik doe is browsen op internet, downloaden en films\series kijken.
Nu heb ik er een SSD in geplaatst van Sandisk de Ultra II -240GB. Laptop is nog al oud en zeker niet de snelste meer, maar met de SSD gaat het veel beter. Mijn probleem was vaak met de harde schijf en nooit met CPU of Memory. Overige specs van de laptop: Intel Core 2 Duo met 4GB DDR2.
Gisteren heb ik hier ook een nieuwe netwerkkaart in geplaatst, omdat bij de huidige de verbinding vaak weg viel. Netwerkkaart wat ik er in heb gezet is Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth.
Ik heb thuis een Netgear Nighthawk AC1900 R7000 met volgende configuratie:
UPC 120, Modem naar Router d.m.v. een kabel.
- 2.4 GHz - Supports N
- 5.0 GHz - Supports AC
Nu heb ik op meerdere apparaten een test uitgevoerd:
iPhone 6
- 2.4 GHz - Niet getest
- 5.0 GHz - 117.02
iPad 3
- 2.4 GHz - Niet getest
- 5.0 GHz - 110.00
Sony Vaio AC 7260:
- 2.4 GHz - 110.13
- 5.0 GHz - 65.59
Nu snap ik niet waarom ik met 2.4GHz op N een hogere snelheid haal dan met 5.0GHz op AC.
Wie kan dit verklaren en misschien moet ik nog iets aanpassen.
Alvast Bedankt
Ik heb thuis een oude laptop liggen, het gaat om een Sony Vaio VGN-FW31J.
Nu alweer een week in gebruik, omdat de nieuwere laptop het begeven heeft en dit als redmiddel van pas kwam. Laptop is met mijn gebruik nog redelijk snel, ik ben geen gamer het enige wat ik doe is browsen op internet, downloaden en films\series kijken.
Nu heb ik er een SSD in geplaatst van Sandisk de Ultra II -240GB. Laptop is nog al oud en zeker niet de snelste meer, maar met de SSD gaat het veel beter. Mijn probleem was vaak met de harde schijf en nooit met CPU of Memory. Overige specs van de laptop: Intel Core 2 Duo met 4GB DDR2.
Gisteren heb ik hier ook een nieuwe netwerkkaart in geplaatst, omdat bij de huidige de verbinding vaak weg viel. Netwerkkaart wat ik er in heb gezet is Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth.
Ik heb thuis een Netgear Nighthawk AC1900 R7000 met volgende configuratie:
UPC 120, Modem naar Router d.m.v. een kabel.
- 2.4 GHz - Supports N
- 5.0 GHz - Supports AC
Nu heb ik op meerdere apparaten een test uitgevoerd:
iPhone 6
- 2.4 GHz - Niet getest
- 5.0 GHz - 117.02
iPad 3
- 2.4 GHz - Niet getest
- 5.0 GHz - 110.00
Sony Vaio AC 7260:
- 2.4 GHz - 110.13
- 5.0 GHz - 65.59
Nu snap ik niet waarom ik met 2.4GHz op N een hogere snelheid haal dan met 5.0GHz op AC.
Wie kan dit verklaren en misschien moet ik nog iets aanpassen.
Alvast Bedankt