mint13 xfce: cinnamon vastgelopen; systeem in terugval modus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
de linux computer van mijn ouders heeft sinds kort het probleem dat bij het opstarten er een melding komt: cinnamon is afgesloten. het systeem is gestart in terugval modus.

Nu snap ik deze fout niet. het systeem draait mint 13 xfce.

ik heb gezocht of ik iets kon vinden hierover maar er is bijzonder weinig info over.
Ik heb ook gezocht of xfce iets (proces, applicatie ..) heeft dat cinnamon heet. Ik kon het niet vinden.

Ik doe vanaf afstand via teamviewer de meeste dingen als er iets is op de computer van mijn ouders. Maar teamviewer wordt nu ook niet gestart, dus ik kan er niet meer bij vanaf thuis.

telefonisch instructies doorgeven is omslachtig maar wil nog wel lukken. Alleen moet ik dan eerst zien uit te vinden wat het probleem is en daarna wat de oplossing is.

Ik ben er tot op heden nog niet achter gekomen. Iemand die weet wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het beste is toch om op locatie te werken, want dan kan je ook in logs kijken en die interpreteren. Telefonisch dat proberen te doen schiet niet echt op, dat is erg tijdrovend en zal zeker fouten opleveren.

Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat er ergens toch een Cinnamon package aanwezig is dat een sessie kan starten, die is geselecteerd en het starten vervolgens faalt omdat de rest niet aanwezig is. De oplossing is om bij de sessie selectie (rechts bovenin bij LightDM) de juiste sessie te kiezen.

Commandline FTW | Tweakt met mate