Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bepaalde website openen om bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 12:06
Op mijn werk hebben we een pc die via VLC audiostreams afspeelt van Q-Music en 3FM.

Tot 10 uur draait Q-Music, daarna word er automatisch omgewisseld naar 3FM via windows takenplanner.

Het probleem met deze oplossing is dat hoe langer VLC draait, dat het geheugengebruik ook toeneemt, tot op het punt waar de pc het niet meer aan kan en dat het geluid gaat skippen.

Nu zouden we dus een script o.i.d willen dat naar de tijd kijkt, en aan de hand daarvan de pagina van Q-Music of 3FM opent. Dit script zou moeten werken zonder interactie van een gebruiker, de pc werkt namelijk headless, we kunnen er alleen bij via teamviewer.

Zelf heb ik wel al gezocht naar eventuele tools, maar er is niks wat hier voor gemaakt is (verassend :P )

De pc word s'avonds uitgezet en s'ochtends weer aangezet.

Mocht iemand nog nadere informatie willen geef ik die graag!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57

_Apache_

For life.

Waarom geen shoutcast relay?

Kan je beide tegelijkertijd inschakelen, gebruiker die radio x wilt, schakelt in op port x op die machine.. etc. etc.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Theelichtje
Bedankt voor je reactie, ik was mogelijk niet duidelijk genoeg.

Het is 1 pc waar speakers op aangesloten zitten die verspreid staan door het kantoor, dus de radio hoeft alleen te draaien op 1 pc

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

• Theelichtje
Kan ook. heb ik ook al aan lopen denken, maar dan heb je alsnog een pauze in de muziek, en dan moet je 8-9 verschillende taken maken omdat de takenplanner niet dingen elk uur kan herhalen...

Maar als een last resort is dat inderdaad de beste oplossing :)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vanaf hoeveel uur gaat VLC skippen dan?
Kan die herstart niet in de lunch bijvoorbeeld?

Hebben jullie zo'n hekel aan Giel dat jullie een scriptje hebben om hem te kunnen missen ;)

Last.fm | Code Talks

• Theelichtje
Mar.tin schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:20:
Nja, "muziek" als je die taak inplant om zeg ieder uur de 57e minuut zit je gegarandeerd in de reclame.. ;)

Helpt een update van VLC niet?
Dat klopt ja, dan kan het weinig kwaad inderdaad...

Nou het probleem is niet zozeer VLC zelf, het zijn alle mediaplayers die radio streams afspelen (windows media player, foobar2000, Media player classic) het geheugengebruik loopt langzaam op.

Het lijkt alsof hij de data "opslaat" in het geheugen, want elke seconde komt er 0,2-0,5 mb bij het geheugen verbruik van de app, en als de pc de hele dag aan staat word er vanzelf flink wat geheugen verbruikt, en dan gaat hij skippen.
Afvalzak schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:22:
Vanaf hoeveel uur gaat VLC skippen dan?
Kan die herstart niet in de lunch bijvoorbeeld?

Hebben jullie zo'n hekel aan Giel dat jullie een scriptje hebben om hem te kunnen missen ;)
Ongeveer na 2-3 uur, dus het moet wel wat vaker gebeuren per dag, maar zoals hierboven al aanbevolen werd elk uur in de reclame een herstart zou kunnen werken.

mogelijk is dat de reden ja..... :*)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heb je wel de laatste Windows updates geïnstalleerd?
Het kan zijn dat alle programma's gebruik maken van een bepaalde Windows functie die misschien een leak bevat?

Last.fm | Code Talks

• Theelichtje
Die zijn geïnstalleerd, ik heb ook hetzelfde fenomeen gezien op mijn eigen pc, dus het zal niet aan de pc zelf liggen.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 23:22
Heb je al naar een alternatieve applicatie gezocht? Of een alternatief OS?

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:13

eagle00789

Est. November 2005

Misschien een overbodige vraag, maar om welke windows versie gaat het hier?
Ik heb namelijk zelf een VLC stream openstaan van een camera de gehele dag (deze draait nu ruim 48 uur zonder onderbrekingen) en vlc gebruikt maar 21,5 mb ram

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Volgens mij gaat her hier om de mediaplayer.
Mijn advies is waarom hebben jullie geen fysieke radio?

• Theelichtje
DieAnder schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:36:
Heb je al naar een alternatieve applicatie gezocht? Of een alternatief OS?
Al naar gezocht, staat ook in de openingspost ;) ik kan in ieder geval niks vinden wat om een bepaalde tijd een website kan openen.

Andere radio streaming tooltjes hebben het probleem dat ze niet automatisch kunnen wisselen van zender, dat zou dan met een macro moeten en dat is niet altijd even betrouwbaar....

Alternatief OS is ook een optie, maar dan word het erg veel moeite voor een deuntje elke dag :P
eagle00789 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:36:
Misschien een overbodige vraag, maar om welke windows versie gaat het hier?
Ik heb namelijk zelf een VLC stream openstaan van een camera de gehele dag (deze draait nu ruim 48 uur zonder onderbrekingen) en vlc gebruikt maar 21,5 mb ram
Windows 7 prof 64 bit, en op dezelfde pc draaien ook 2 camera streams, die verbruiken inderdaad bijna niks. Het probleem lijkt m te liggen in de radio streams.
Spookie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:39:
Volgens mij gaat her hier om de mediaplayer.
Mijn advies is waarom hebben jullie geen fysieke radio?
Het is een bedrijf van 10 man, en nu staat er in 1 hoek een paar speakers, en in de andere hoek van het gebouw, via een logitech 5.1 setje.

Verder staan er een paar schermen aangesloten op de pc, die de camera streams laten zien zodat we kunnen zien of er buiten iemand aan komt o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Theelichtje op 17-12-2014 10:42 ]

Verwijderd

Met AutoItScript kan je prima zoiets scripten: https://www.autoitscript.com/autoit3/docs/

• Theelichtje
Kijk, dit ziet er goed uit! ik ga hier eens mee aan de slag en je hoort het nog :)

Verwijderd

Je kan het zelfs zo maken dat je het geheugengebruik checkt om te bepalen of herstart van de stream nodig is.

https://www.autoitscript....functions/MemGetStats.htm

Succes!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien is het gemakkelijker om een betere mediaspeler te downloaden? Als VLC het probleem is, waarom dan een hele boel scripts errond bouwen om het geheugengebruik binnen de perken te houden? Probeer eens foobar2000 of iets dergelijks.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Theelichtje
Foobar2000 is dus al geprobeerd... zelfde probleem

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23
Je zou de zenderpagina's in een frame kunnen openen binnen een zelfgemaakt pagina.
Je kunt dan met javascript om de zoveel tijd de framepagina herladen en ook om een bepaalde tijd een andere zenderpagina inladen. Dan heb je ook de taakplanner niet meer nodig.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Theelichtje
Dus, ik heb nu een mooi scriptje, probleem is dat hij de _IENavigate niet snapt, ik krijg een "unknown function name"

Hij opent Q-Music wel gewoon goed op de juiste tijd, maar om een of andere reden pakt hij de _IENavigate niet.

Enig idee?

Verwijderd

Heb je IE.au3 wel geinclude (en gecheckt of dit bestandje wel in je include dir zit)?
Pagina: 1