Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke VPN adviseren jullie?

Pagina: 1
Acties:

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11 01:39
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een geschikte VPN host. Ik bevind me vaak op openbare netwerken en vind dit geen veilig idee. En ja, als ik dan toch ga zoeken, wil ik meteen de beste. Aangezien ik een redeijke nitwit ben op dit gebied ben ik benieuwd naar jullie bevindingen. Op internet kom ik een hele hoop zogenaamde 'reviews' tegen, maar heb vaak het idee dat deze betaald worden door de VPN host; Niet erg objectief dus....
Ik vind de snelheid eigenlijk vooral het belangrijkt. En ik heb weinig met bedrijven die zich in Amerika bevinden...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Elpee.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je eigen? ziggo heeft bijvoorbeeld op de nieuwere modems een vpn server draaien

Iperf

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik was tevreden van HideMyAss, maar ben voor usenet overgeschakeld naar een combo Giganews/Astraweb(blocks) en bij Giganews hoort automatisch VyprVPN. Voor mijn gebruik (geo-location omzeilen) doet dat wat het moet doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je vertrouwt openbare netwerken niet, maar een VPN aanbieder wel?

Dan kan je beter een eigen VPN server thuis plaatsen (optie in router misschien) dan weet je zeker dat er geen andere partij tussen zit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En zo krijg je bij eweka: ipvanish
maar die heeft iig wel servers in amerika

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 17-12-2014 09:10 ]

Iperf

• elpee
Equator schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:10:
Je vertrouwt openbare netwerken niet, maar een VPN aanbieder wel?

Dan kan je beter een eigen VPN server thuis plaatsen (optie in router misschien) dan weet je zeker dat er geen andere partij tussen zit.
Het gaat om de momenten dat ik niet thuis ben en dus me op openbare plekken begeef.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
Ik weet niet wat Ziggo standaard als vpn aanbied in je modem/router maar als het op basis is van pptp kan je het net zo goed niet doen :)
Leuk leesvoer: https://www.bestvpn.com/b...-l2tp-vs-openvpn-vs-sstp/

Het beste kan je in mijn ogen een openvpn server opzetten thuis, bijvoorbeeld op een raspberry pi.
https://openvpn.net/

@ je bericht hierboven
Het gaat er juist om dat je vpn thuis draait, als je dan inlogt op een hotspot dan zet je eerst een verbinding op naar thuis via de vpn zodat al je verkeer vanaf daar pas naar het www gaat. Als je een vpn aanbieder gaat gebruiken weet je nog niet wat er met je data gebeurd, het wordt dan niet meer onderschept bij je hotspot maar misschien wel aan de andere kant van de tunnel.

[ Voor 37% gewijzigd door Axewi op 17-12-2014 09:28 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

elpee schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:13:
[...]

Het gaat om de momenten dat ik niet thuis ben en dus me op openbare plekken begeef.
Dat snap ik. :)

Maar je geeft aan dat je de openbare netwerken niet vertrouwd, dan moet je een VPN aanbieder ook niet vertrouwen als je deze niet kent of als je geen hele duidelijke afspraken mee hebt gemaakt.

Je kan ook een eigen VPN server (thuis) plaatsen en daarmee verbinden als je ergens bent waar je alleen gebruik kunt maken van een openbaar netwerk. Via deze VPN kan je dan het Internet op zonder dan je af te luisteren bent.

• elpee
Equator schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:29:
[...]

Dat snap ik. :)

Maar je geeft aan dat je de openbare netwerken niet vertrouwd, dan moet je een VPN aanbieder ook niet vertrouwen als je deze niet kent of als je geen hele duidelijke afspraken mee hebt gemaakt.

Je kan ook een eigen VPN server (thuis) plaatsen en daarmee verbinden als je ergens bent waar je alleen gebruik kunt maken van een openbaar netwerk. Via deze VPN kan je dan het Internet op zonder dan je af te luisteren bent.
VPN aanbieders moet ik dus bij voorbaat wantrouwen? Ik ga met je info aan de slag, bedankt voor je reactie!

• elpee
Axewi schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:14:
Ik weet niet wat Ziggo standaard als vpn aanbied in je modem/router maar als het op basis is van pptp kan je het net zo goed niet doen :)
Leuk leesvoer: https://www.bestvpn.com/b...-l2tp-vs-openvpn-vs-sstp/

Het beste kan je in mijn ogen een openvpn server opzetten thuis, bijvoorbeeld op een raspberry pi.
https://openvpn.net/

@ je bericht hierboven
Het gaat er juist om dat je vpn thuis draait, als je dan inlogt op een hotspot dan zet je eerst een verbinding op naar thuis via de vpn zodat al je verkeer vanaf daar pas naar het www gaat. Als je een vpn aanbieder gaat gebruiken weet je nog niet wat er met je data gebeurd, het wordt dan niet meer onderschept bij je hotspot maar misschien wel aan de andere kant van de tunnel.
Hartelijk dank voor je info.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

elpee schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:36:
[...]

VPN aanbieders moet ik dus bij voorbaat wantrouwen? Ik ga met je info aan de slag, bedankt voor je reactie!
Nou, nee er zijn er waarschijnlijk genoeg waar je tegen betaling een behoorlijke beveiliging kan verwachten. Maar zolang je dat niet zelf in beheer hebt zou ik zeggen dat je er mee uit moet kijken.
If you're not paying for the product, you are the product

• elpee
Equator schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:42:
[...]

Nou, nee er zijn er waarschijnlijk genoeg waar je tegen betaling een behoorlijke beveiliging kan verwachten. Maar zolang je dat niet zelf in beheer hebt zou ik zeggen dat je er mee uit moet kijken.

[...]
Haha en laat ik nou opzoek zijn naar een VPN waar ik tegen betaling een behoordelijke beveiliging kan verwachten..

• Axewi
elpee schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:48:
[...]

Haha en laat ik nou opzoek zijn naar een VPN waar ik tegen betaling een behoordelijke beveiliging kan verwachten..
Als dat is wat je zoekt kan ik je vyprvpn aanraden. http://www.goldenfrog.com/vyprvpn
Ondersteund: OS X, Windows, Android en IOS.
En het pro abonnement laat je kiezen tussen verschillende protocollen.
PPTP, OpenVPN, L2TP/IPsec en Chameleon.

Tevens kan je kiezen naar welke locatie je wil verbinden.

• elpee
Axewi schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:02:
[...]

Als dat is wat je zoekt kan ik je vyprvpn aanraden. http://www.goldenfrog.com/vyprvpn
Ondersteund: OS X, Windows, Android en IOS.
En het pro abonnement laat je kiezen tussen verschillende protocollen.
PPTP, OpenVPN, L2TP/IPsec en Chameleon.

Tevens kan je kiezen naar welke locatie je wil verbinden.
Thanks! Deze is overigens wel vrij prijzig in vergelijking tot andere..

• Axewi
€6,60 p/m valt wel mee toch? Je moet rekenen dat je daarvoor support krijgt fatsoenlijke bandbreedte en een hoop verbinding mogelijkheden.

En het belangrijkste gezien je eigen topic start.
"VyprVPN is één van de snelste VPN-providers die er zijn, en dat is naast veiligheid vaak wel het belangrijkste van een goed 'virtual private network'. Daarnaast komt VyprVPN oorspronkelijk uit Zwitserland, wat betekent dat de (minimale) server-logs uit handen blijven van de Amerikaanse én Europese inlichtingendiensten."

Alle waar is naar zijn geld, en vooral in deze zaken. Server en Service kost een hoop geld, en wil je dat niet betalen met harde euro's dan betaal je op het internet wel met je privacy.

Mocht je goedkoper willen dan raad ik aan zelf een vpn server te hosten thuis. Raspberry pi is 35 euro + sd kaartje en oplader zit je op +/- €50. Instellen kost je een uurtje van je tijd. Daarna weet je precies wat er met je data gebeurt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Axewi op 17-12-2014 14:03 ]

• elpee
Axewi schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:36:
€6,60 p/m valt wel mee toch? Je moet rekenen dat je daarvoor support krijgt fatsoenlijke bandbreedte en een hoop verbinding mogelijkheden.

En het belangrijkste gezien je eigen topic start.
"VyprVPN is één van de snelste VPN-providers die er zijn, en dat is naast veiligheid vaak wel het belangrijkste van een goed 'virtual private network'. Daarnaast komt VyprVPN oorspronkelijk uit Zwitserland, wat betekent dat de (minimale) server-logs uit handen blijven van de Amerikaanse én Europese inlichtingendiensten."

Alle waar is naar zijn geld, en vooral in deze zaken. Server en Service kost een hoop geld, en wil je dat niet betalen met harde euro's dan betaal je op het internet wel met je privacy.
Heb eventjes gekeken... Deze VPN aanbieder slaat gemiddeld toch meer op dan menig ander aanbieder. Dus wat dat betreft springen ze er wat mij betreft niet per sé bovenuit. En wat ook een nadeel is, is dat ze in principe het Bittorrent-netwerk toestaan, maar ondertussen wel het downloaden van auteursrechterlijk materiaal actief tegengaan. Kortom, mocht ik torrents willen downloaden dan behouden ze het recht mij de toegang te ontzeggen. Het server aanbod is inderdaad wel indrukwekkend... Ik kijk nog even verder, toch bedankt voor je reactie. Als andere mensen nog tips hebben hoor ik het graag!

• elpee
Uiteindelijk heb ik voor Private Internet Acces gekozen, weliswaar een Amerikaans bedrijf, maar ze claimen niets te loggen. Wat daar van waar is valt natuurlijk niet te controleren, maar ik heb verschillende reviews op internet gelezen en men is vrij positief over deze aanbieder. Ik moet zeggen dat de servers verbazingwekkend snel zijn. Daarbij komt ook nog eens dat dit veruit de goedkoopste aanbieder is met $39 per jaar. Mijn verbinding is veel beter dan mijn normale ziggo verbinding.. Apart, maar ik ben zeer content!

[ Voor 10% gewijzigd door elpee op 18-12-2014 18:43 ]

Verwijderd

Ben zelf al een paar jaren tevreden gebruiker van Vyprvpn, En het gaat er niet om dat overheden niets van me mogen weten of ik al dan niet illegaal een filmpje download maar als je ziet wat er tegenwoordig gesnoopt wordt is zo'n vpn een prima middel om die ellende tegen te gaan. Vyprvpn is snel, heeft veel lokatie's over de hele wereld. En lekker geprijsd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik draai OpenVPN op m'n NAS. Als je geen NAS hebt kun je kijken of je router een VPN server aan boord heeft.

Of een Raspberry Pi aanschaffen en daar een VPN server op draaien.

Ik laat de OpenVPN server via poort 443 over TCP verlopen. Op die manier kom ik er zelfs achter vrij strenge firewalls nog wel bij, omdat die poort ook voor HTTPS verkeer gebruikt wordt en daarom zelden geblokkeerd is.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OpenVPN en/of Libre- of Strongswan zijn best redelijk zelf te draaien IMHO

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 19:02
Fish schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:09:
Je eigen? ziggo heeft bijvoorbeeld op de nieuwere modems een vpn server draaien
Op welke modems zijn dit onder andere?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

loggewoon ff in weet ik veel al die types

Iperf

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Als je thuis een VPN-server hebt draaien is dan het inloggen op je eigen VPN via een openbare (potentieel gehackte) hotspot wel veilig? Daarna is alles natuurlijk versleuteld, maar je inloggegevens ook?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Normaalgesproken worden sleutels wel op een veilige manier uitgewisseld, maar bijvoorbeeld PPTP met MSCHAPv2 kan je beter niet gebruiken.

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Ok, mmm dan ga ik toch maar eens kijken of ik ook niet mijn synology NAS als OpenVPN server in ga stellen. Eigenlijk nooit over nagedacht:-)

Even of ik het goed begrijp:
- VPN server thuis is puur om bij je NAS te kunnen (ook je PC?) met een veilige lijn en je kunt veilig surfen.
- VPN server thuis is niet om je eigen privacy af te schermen of om je locatie in geval downloadpraktijken te verbergen aangezien je via een server thuis aan het werk bent.

Klopt dat?

Edit 1: Zijn er hier ook nog gebruikers van Privoxy en heeft dat veel toegevoegde waarde?

[ Voor 8% gewijzigd door Pabz op 29-12-2014 21:24 ]

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53
Een VPN server die bij je thuis draait is wel veilig, maar uiteraard niet anoniem want je gebruikt dan gewoon je internetverbinding thuis.

Wil je "anoniem" surfen dan zul je een externe VPN provider moeten nemen. Je gaat dan uiteraard wel met een 3rd party in zee en je weet nooit in hoeverre je anonimiteit dan daadwerkelijk gegarandeerd is.

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:12

NLF

Ziggo router ondersteund toch alleen tussen 2 de zelfde routers en een pass-through optie?

Ik heb een tijdje op een Windows machine die thuis aan staat een vpn server laten draaien en met wat poorten openzetten in de router werkt het perfect.

• M.Cremaster
  • Laatst online: 20-11 15:17
Bij toeval stuitte ik op iets raars. Ik heb een abonnement bij Private Internet Access en een abonnement bij Ziggo van 30 Mb/s. Als ik de VPN uit heb staan, en een snelheidstest doe bij speedtest.net, komt er inderdaad rond de 30 Mb/s uit. Als ik mijn VPN aanzet op een bepaalde server in een bepaald land, heb ik ineens volgens speedtest.net een snelheid van rond de 80 Mb/s of soms meer! Hoe kan dit? Bypasst de VPN een of andere kunstmatige afknijping van Ziggo?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Dat komt door compressie van je VPN, en het feit dat speedtest.net goed comprimeerbare data gebruikt voor hun tests (foei!).

In werkelijkheid gaat er niet meer dan 30 Mb/s over die lijn, maar blijkbaar is dat uncompressed 80 Mb/s

• elpee
Fitzierpi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:52:
Bij toeval stuitte ik op iets raars. Ik heb een abonnement bij Private Internet Access en een abonnement bij Ziggo van 30 Mb/s. Als ik de VPN uit heb staan, en een snelheidstest doe bij speedtest.net, komt er inderdaad rond de 30 Mb/s uit. Als ik mijn VPN aanzet op een bepaalde server in een bepaald land, heb ik ineens volgens speedtest.net een snelheid van rond de 80 Mb/s of soms meer! Hoe kan dit? Bypasst de VPN een of andere kunstmatige afknijping van Ziggo?
Ik heb exact hetzelfde! Bij mij komt mijn snelheid af en toe wel eens boven de 130mb/s uit op een 90mb/s verbinding!

• M.Cremaster
  • Laatst online: 20-11 15:17
Maar is je snelheid dan ook echt hoger? E.g. komen je downloads sneller binnen of is het bedrog, zoals Thralas aangeeft?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je download komt sneller binnen omdat het gecomprimeert word

maar ... !!!!

Niet elk bestand (zeg maar heel weining) laat zich nog echt comprimeren. bijv video bestanden en zip files hebben van nature al een hoge mate van compressie. die gaan dus echt niet sneller binnenkomen

een testbestand die zuiver uit nullen bestaat met een hoog comprimeerbaar gehalte. spuit naar binnen. en zal dus ook en verkeerd test beeld geven

[ Voor 0% gewijzigd door Fish op 16-01-2015 13:04 . Reden: niet ]

Iperf

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Zeer mooie aanbieding:

VPN Unlimited Lifetime License voor € 32,52.

Als je de eerste keer naar http://deals.idownloadblog.com gaat kan je een e-mail adres invullen voor een 10% kortingscode.

Vervolgens ga je naar link: https://deals.idownloadbl...ted-lifetime-subscription en deze doe je in je winkelmandje, bij het afrekenen geef je de code en gaat er 10% af. Dus $ 39,00 - $ 3,90 = $ 35,10 ~ € 32,52. De aanbieding geldt nog zo'n 15 uur.

Zelf heb ik deze ook getest, en de resultaten zijn goed (zeker voor de prijs).

Mijn resultaten zijn vergelijkbaar met die van MegaTronics.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Ik heb een abonnement op CactusVPN en doet wat het belooft. Via de Amsterdam site kreeg ik wel meldingen van Google websites dat er misbruik gemeld was op mijn IP-adres (dus dat van de VPN service), dus niet iedereen op die dienst houdt zich aan de TOS ;)

Op zich maakt me dat weinig uit, want ik had het aangeschaft om irritante en knullig ingestelde traffic management regels van een (betaalde) hotspot dienst in een vakantiepark te omzeilen. Ik zou er echter niet overheen gaan internetbankieren o.i.d.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:55:
Zeer mooie aanbieding:

VPN Unlimited Lifetime License voor € 32,52.

Als je de eerste keer naar http://deals.idownloadblog.com gaat kan je een e-mail adres invullen voor een 10% kortingscode.

Vervolgens ga je naar link: https://deals.idownloadbl...ted-lifetime-subscription en deze doe je in je winkelmandje, bij het afrekenen geef je de code en gaat er 10% af. Dus $ 39,00 - $ 3,90 = $ 35,10 ~ € 32,52. De aanbieding geldt nog zo'n 15 uur.

Zelf heb ik deze ook getest, en de resultaten zijn goed (zeker voor de prijs).

Mijn resultaten zijn vergelijkbaar met die van MegaTronics.
Ik hoorde dat deze VPN bittorrent verkeer blokkeert, klopt dat?
Is dat te omzeilen? :P

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Raspberry Pi met een VPN server erop? Ga ik zelf binnenkort opzetten.

...en waarom?

• Jumpman
Pistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Ik hoorde dat deze VPN bittorrent verkeer blokkeert, klopt dat?
Is dat te omzeilen? :P
Op de Nederlandse Server niet i.i.g., op de Amerikaanse wel las ik.

Maar volgens mij hebben ze dit in Terms Of Service wel op genomen.

Waar ik op hoop is dat VPN Unlimited deze acties doet om naamsbekendheid en marktaandeel te winnen, waarna ze één van de twintig grootse worden, en dan loopt het wel los. Zo niet, dan is het nog een mooie VPN voor deze prijs.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal de reden van het gebruik van VPN ik zie hier verschillende dingen voorbij komen en snap wel eentje het risico van een publieke hotspot maar als je alleen die van de grote bekende namen gebruikt zie ik het risico niet. Let wel risico is kans maal effect. Het risico van ontdekking is zo groot voor de organisatie en de negatieve publiciteit zo effectief dat je je tent meteen kan sluiten. Zeker als je dit afzet tegen wat er te winnen is. Vpn als veilige tunnel naar huis ja dat snap ik of om buitenlandse films of tv te kijken maar anders niet, zonde van het geld.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:18:
(…) en snap wel eentje het risico van een publieke hotspot maar als je alleen die van de grote bekende namen gebruikt zie ik het risico niet.
Je bedoelt die publieke hotspots zonder enige WPA-beveiliging what so ever? Waardoor dus *iedereen* in een straal om jouw device heen mee kan kijken?

• Jumpman
Wat denkje van mensen die op populaire plaatsen een indentieke fake SSID opzetten en alles gaan filteren? Je ben beschermd tegen 'man in the middle' attacks. Je kan je voordoen alsof je in een ander land bent. Nederlandse TV kijken in het buitenland, Netflix, NPO, RTLXL etc. Of andersom in Nederland BBC streams kijken. Dit zijn maar enkele voorbeelden.

• Frogmen
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:37:
Wat denkje van mensen die op populaire plaatsen een indentieke fake SSID opzetten en alles gaan filteren? Je ben beschermd tegen 'man in the middle' attacks. Je kan je voordoen alsof je in een ander land bent. Nederlandse TV kijken in het buitenland, Netflix, NPO, RTLXL etc. Of andersom in Nederland BBC streams kijken. Dit zijn maar enkele voorbeelden.
En hoe vaak is dat al gebeurt? Heb je wel eens zo'n datastream gezien van een user is nog te doen maar van meerdere wordt al lastig en van een drukke is zeer lastig. Los van het https verkeer waar je niets mee kan. Denk dat het risico dat je device met al je data uit je handen gegrist wordt groter is. De rest is een nut welke ik onderschrijf.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Pistolebob
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:09:
[...]

Los van het https verkeer waar je niets mee kan.
SSLStrip / certificate injection :X

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lees anders ook https://decorrespondent.n...netwerk/25988820-b2a600e1 eens door.

Gelukkig kun je op Android aangeven dat hij altijd VPN gebruikt via Wifi waardoor je eigenlijk nooit echt op hoeft te letten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Frogmen
  • Niet online
Pistolebob schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:14:
[...]

SSLStrip / certificate injection :X
Ja ik weet dat het kan maar ook weer kosten baten afwegen? Wat is uiteindelijk het risico. Los van de fysieke plek want je hebt meer nodig dan een laptop. Vervolgens afwachten tot iemand betaling gaat doen en die dan precies onderscheppen en wijzigen succes ermee.
Een lockpicker krijgt ook je voordeur open, wat doe je eraan?

[ Voor 6% gewijzigd door Frogmen op 19-03-2015 14:24 ]

• Pistolebob
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Ja ik weet dat het kan maar ook weer kosten baten afwegen? Wat is uiteindelijk het risico. Los van de fysieke plek want je hebt meer nodig dan een laptop. Vervolgens afwachten tot iemand betaling gaat doen en die dan precies onderscheppen en wijzigen succes ermee.
Kan vanaf elke Android telefoon met zAnti en het strippen van SSL gaat automatisch als je dat aanzet.
Maar ik snap je punt: het gebeurt vrijwel nooit in het wild, dus waarom zou je om het te voorkomen 35 euro uitgeven :P

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:18:
Het risico van ontdekking is zo groot voor de organisatie en de negatieve publiciteit zo effectief dat je je tent meteen kan sluiten. Zeker als je dit afzet tegen wat er te winnen is.
Dat kan zo zijn, maar als het je gebeurd is het wel jouw genante Facebook foto's op 9gag/rekening die leeggehaald is/persoonlijke gegevens op hackerforums/vul zelf maar in. Je kan dan heel hard de eigenaar van het hotspot aan de schandpaal nagelen maar daarmee krijg je de consequenties voor jou persoonlijk niet mee ongedaan.
Frogmen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:23:
[...]
Niet veel, maar dan maar geen slot op je deur zetten is natuurlijk niet de oplossing :P

Dus, keuzes: loop ik het risico met als winst die paar euro per jaar die een VPN kost of moeite die het kost om zelf zo'n ding op te zetten? Ik niet.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Jumpman
Jullie discussiëren over één voordeel van een VPN Vs. de totale kosten. Het bedrag wat VPN Unlimited nu vraagt is echt peanuts, voor dienst. De snelheid is echt goed. K heb nog geen verbinding van 100 Mbit of meer kunnen testen, maar op 50 Mbit , bijna geen snelheids verlies. Volgens mij zijn de klagers op fora, voornamelijk andere VPN dienst aanbieders. ;)

• Pistolebob
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Op de Nederlandse Server niet i.i.g., op de Amerikaanse wel las ik.

Maar volgens mij hebben ze dit in Terms Of Service wel op genomen.

Waar ik op hoop is dat VPN Unlimited deze acties doet om naamsbekendheid en marktaandeel te winnen, waarna ze één van de twintig grootse worden, en dan loopt het wel los. Zo niet, dan is het nog een mooie VPN voor deze prijs.
https://www.facebook.com/...offset=0&total_comments=1
Hello,
It is not allowed to download torrents on most of our servers, but you can use Romania, France or Luxembourg servers to download torrents.

• Jumpman
Nu gebruik ik geen Torrents, maar waar kan je zien op welke servers het wel getolereerd wordt en op welke niet, of moet je dit aan Customer Support vragen?

• Pistolebob
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Nu gebruik ik geen Torrents, maar waar kan je zien op welke servers het wel getolereerd wordt en op welke niet, of moet je dit aan Customer Support vragen?
Ik zie het nergens op de site staan.. Kwam dit tegen toen ik via de applicatie naar hun facebook ging :P

Verwijderd

elpee schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:07:
[...]
Heb eventjes gekeken... Deze VPN aanbieder slaat gemiddeld toch meer op dan menig ander aanbieder. Dus wat dat betreft springen ze er wat mij betreft niet per sé bovenuit. En wat ook een nadeel is, is dat ze in principe het Bittorrent-netwerk toestaan, maar ondertussen wel het downloaden van auteursrechterlijk materiaal actief tegengaan. Kortom, mocht ik torrents willen downloaden dan behouden ze het recht mij de toegang te ontzeggen. Het server aanbod is inderdaad wel indrukwekkend... Ik kijk nog even verder, toch bedankt voor je reactie. Als andere mensen nog tips hebben hoor ik het graag!
Ze slaan gewoon je IP toch op, als ik dit lees, bizar: http://www.reddit.com/r/t...e_safe_using_golden_frog/

Dan beter zoiets als deze https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/ lijkt me?

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-10 11:17
Ik kwam op een of andere manier het volgend lijstje tegen:

https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/

NordVPN lijkt mij wat, ook wat prijs betreft. Heeft iemand daar ervaringen mee?

• Pistolebob
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:34:
[...]

In de laatste update staat het naast de server in de serverlijst :)
Pagina: 1