Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vorige moederbord MSI 790FX waren is officieel dood.

Had vorige keer last van uitvallen na 15 min met games bv Call Of Duty Ad, Battlefield, Carmageddon.
tot nu is het nog niet probleem oplost maar wel dat moederbord stuk.

Nu is nieuw vervang de moederbord en cpu

MSI A88X-G45 en A10 5800k.
Gelukkig ben ik blij mijn HD start Windows 8 wel op zo kan ik alle backuppen gedaan ben ik wel plan te formatteren en opnieuw netjes installeren i.v.m. er zijn rommelig drivers van oude moederbord.

Toen ging ik even test met games Carmageddon werd na 15 min uitvallen lag dat aan Windows? ik probeer te pakken wat is oorzaak

Nieuwe vervang is:
MSI A88X G-45
A10 5800k

4 maand oud geleden
MSI R9 280x

De rest gebleven en oud
2x 4GB 1600MHZ Corsair
2x 1TB WD Black
DVD Rom
850 Watt Thermtalke (4 jaar oud)

Wat valt mij op tijdens games na 15 min valt uit en bleeft moederbord power knop lampje licht aan
en druk ik nog keer power knop wil reageert niet meer hetzelfde als vorige moederbord.

Moest ik stopcontact eruit na 5 minuten stopcontact weer erin en power knop reageert wel weer starten windows 8.

- Windows 8.1 van vorige moederbord invloed op nieuwe moederbord.(even backuppen en test games)
- Geheugen? bij windows start 1,9GB verbruiken en games/programma bv photoshop 3GB.
- Voeding? werkt hij prima zonder storing stroom
- R9 280x heeft dit te maken? hoe kan ik test? hij werkt uitstekend op ULTRA game
- Weinig aan te sluiten alleen 3x SATA en 1x PCI Express videokaart en voeding moederbord dat is alles.
- USB poort sluit toetsenbord, muis verder niks.

Hoor ik graag mening van jullie wat is oorzaak of dat lig windows gevoelig van oude moederbord.

baal ik wel echt dat na 15 min bam uit.

mogelijk kan ik test een tooltje om te kunnen zien waar lig eraan en waarom valt uit en reageert niet meer powerknop tot dat stopcontact eruit 5 min wachten dan pas reageert powerknop.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 01:03 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probeer eens een andere voeding want dat kan zomaar de bron zijn van defecte hardware (en aangezien die problemen er ook al waren in je oude setup kan het nu nog steeds het probleem zijn.)

Daarnaast zou je ook last kunnen hebben van te hoge temperaturen van de cpu of gpu, dus kijk daar eens naar. (bij oververhitting kan het ook wel even duren voordat het weer veilig is om opnieuw op te starten)

En als laatste is het niet wenselijk om van cpu en moederbord chipset te wisselen zonder in Windows de juiste drivers te installeren (en de oude weg te halen), dus raad ik je aan Windows opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
CPU 35 - 45 graden bij windows
GPU 60 - 75 graden

ga ik zo doen avonds en ik merk ook nu 3,9GB waarvan ik heb 2x 4GB 1600mhz DDR3 Corsair
zou te maken fout windows of dat 1 geheugen defect waarom staat nu hij 3.9GB.

voeding is heel uitstekend heb ik al getest metervoeding blijkt niks mankement.
2x WD Black 1 TB waren HD Tune perfect toch wel vreemd ga ik vanuit volgende week verdiepen onderzoek ook al dat ik heb vakantie en nu nog paar dagen even door werken.

Bedankt hippo

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:44
Heb je wel een 64bit windows installatie gedaan?
Daarnaast lijkt het inderdaad je voeding, temperaturen zien er goed uit. Heb je alles wel aangesloten op je R9? En niet op het moederbord?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

De rest gebleven en oud?
2x 4GB 1600MHZ Corsair....getest? kan ook oorzaak zijn ;)
2x 1TB WD Black,,,,getest? kan ook oorzaak zijn >:)
DVD Rom...getest? onwaarschijnlijk de oorzaak :+
850 Watt Thermtalke (4 jaar oud) getest? :? anders aan een andere pc slingeren

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor reactie.

Helaas blijkt te zijn geheugen 2x 4GB Corsair 4 jaar oud onstabiel en schrijven niet meer te werken.
nadat gelukt bios herstelt en reflash van me vriend leen ik 4GB DDR3 2400mhz Corsair.

Na paar uur later werd baam voeding brand blijkt te gevonden factuur is 7 jaar oud oeps
vervang voeding 500watt normaal geen waterkoeling en overklok.

Hij werkt nu al bijna 2 week draai en lanparty.

Heel bedankt

Groet,
Sebastiaan
Pagina: 1