GTX 970 | gamecrashes | rare visuele bugs in browsers?

Pagina: 1
Acties:

• DoTryThisAtHome
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01 12:52
Hoi!

Nu dit de tweede keer is dat dit gebeurd schrijf ik toch maar even een topic.
Soms hangt en uiteindelijk crasht een game (DA:I en Far Cry 4) naar desktop sinds ik een MSI GTX 970 en een Samsung Evo 840 van 250 GB geïnstalleerd heb. Ook heb ik afgelopen weekend Windows volledig opnieuw geïnstalleerd en ben dus met een schone lei begonnen.

Dit brengt dan fantastisch rare visuele bugs als onderstaande te weeg in Chrome:
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/3585o9g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2100y6t.jpg
Deze fratsen komen niet over het hele scherm. Zo groot als de afbeeldingen zijn eigenlijk.

In Firefox is het helemaal een feest, dan worden alle letters vervangen door een gekleurde balk en uiteindelijk gaat het hele Firefoxscherm op zwart. Ik schrijf dit topic nu voor de tweede keer, aangezien ik halverwege het schrijven van de eerste met een vastlopende PC zat (dit gebeurde de eerste keer dat ik dit had dan weer niet).

Echter zie ik dit soort grafische grapjes tot zover alleen in mijn browsers; rest van de Windowsfunctionaliteiten werken nagenoeg prima. Na een eenvoudige reboot is alles weer zoals het hoort, zal ik maar zeggen.

Nu ik dit typ denk ik dat het ook aan mijn SSD zou kunnen liggen, waardoor het topic in de verkeerde categorie zit. If so, excuus.

Mocht het handig zijn:
Behuizing: Cooler Silencio 550
Mobo: MSI H77MA-G43 (bios versie 1D)
CPU: Intel i5 3570K - 3,4GHZ
GPU: MSI GTX 970 4GB
Memory: 8GB - Corsair Vengeance - Dual Channel DDR3
PSU: CoolerMaster 600W - RS600ASABL3
SSD: Samsung Evo 840 250GB
HDD: 1TB

[ Voor 15% gewijzigd door DoTryThisAtHome op 17-12-2014 00:12 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou toch eerst denken aan het opschonen van je drivers (videokaart) en het updaten daarvan. Daarnaast zou je kunnen kijken in je logboeken of je foutmeldingen tegenkomt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DoTryThisAtHome
Ik heb mijn Windows afgelopen weekend volledig opnieuw geïnstalleerd (+ nieuwste drivers van alles).
Dus niks van het oude is overgebleven, geformatteerde harde schijven en dergelijke.

(rest van mijn hardware en bovenstaande toegevoegd aan topic)

[ Voor 30% gewijzigd door DoTryThisAtHome op 17-12-2014 00:15 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:58

Nemesizz

Untouchable

Zet hardwareversnelling in je browser(s) eens uit en kijk of de artefacts dan verdwijnen.

Games en dergelijke geen last van?

• DoTryThisAtHome
Nou, mijn games crashen dus sporadisch naar desktop en als ik dan een browser opstart zie ik dit.
Als ik dan de game weer opnieuw opstart heb ik nergens last van.

• freaky35
  • Nu online
Lijkt mij eerder geen gezonde videokaart moet ik je eerlijk zeggen of een driver probleem.

Ik heb zelf een MSI gtx970 gehad, maar die had dit echt niet.

Chrashes tijdens games duid toch op een probleem, zekers in combinatie met dit soort beeldproblemen
Pagina: 1